Telewizja kablowa właśnie zdobyła kolejną konkurencję. Konkurencję, która z uwagi na swój zasięg może zdecydować o przyszłości tej branży.

YouTube TV
YouTube TV

YouTube, najpopularniejsza platforma treści video, która niedawno ogłosiła, iż obecnie streamuje 1 miliard godzin filmów na dzień, wydaje narzędzie, które ma służyć do nadawania kanałów telewizyjnych na żywo: YouTube TV.

W przeciwieństwie do darmowego YouTube’a, którego wszyscy znamy, YouTube TV będzie narzędziem, które ma konkurować z kablówką, a co równie ważne – będzie płatne. Na tę chwilę YouTube podpisał umowę z 40 sieciami telewizyjnymi, takimi jak ABC, CBS, Fox, Fox News, NBC, NBC Sports czy Disney Channel. Oprócz tego do YouTube TV mają zostać włączone również wszystkie programy i filmy dostępne przez YouTube Red, który ma już 1,5 mln subskrybentów oraz szereg innych udogodnień:

  • nielimitowany DVR,
  • możliwość jednoczesnego oglądania 3 streamów na jednym koncie,
  • możliwość założenia 6 odrębnych profili na konto,
  • kompatybilność z Chromecast, komputerami PC, a także oprogramowaniem iOS i Android na smartfony oraz tablety.

Dodatkowym, niezwykle ważnym atutem ma być elastyczność umowy, która pozwala na rezygnację z subskrypcji w każdej chwili. To spore wyzwanie dla sieci telewizji kablowych, które proponują promocyjne pakiety na min. kilkanaście miesięcy bez możliwości wcześniejszego zerwania kontraktu bez kary umownej. Na szczęście dla polskiej branży telewizji kablowych YouTube TV będzie dostępny na razie tylko w USA.

Koszt usługi? 35$ miesięcznie, a na rynku ma pojawić się w ciągu kilku najbliższych miesięcy – dokładna data w tej chwili nie jest znana.

Nowa usługa YouTube’a to ciekawe rozwiązanie, które ma niejako powiązać ze sobą dwa światy: ramówkę telewizji kablowej i VOD – mówi Tomasz Orzechowski, Prezes Zarządu 365agencja. Z polskiego punktu widzenia barierą może okazać się cena: 35$ miesięcznie za YouTube TV vs 8$ za Netflix – różnica jest diametralna i trudno nie zwrócić na nią uwagi. Czekamy jak usługę przyjmą Amerykanie. Biorąc jednak pod uwagę zasięg i sukces YouTube wydaje się, że YouTube TV to początek nowej ery w telewizji.

Na razie niewiele więcej wiadomo o nowej usłudze – jednakże YouTube podkreśla, że jest otwarty na rozmowy z sieciami stacji telewizyjnych i nawiązanie nowych współprac w ramach YouTube TV.

źródło: 365 agencja

Kan