Zamiast wielkiego kombajnu z mnóstwem funkcji – koncentracja na wartościach kluczowych dla użytkownika. Projektowanie aplikacji mobilnych w duchu design thinking i service design po raz kolejny przynosi pozytywne efekty. Stworzona przez Insys aplikacja Canal+ Sport Online została doceniona przez branżę mobile nominacją do nagrody Mobile Trends Awards.


Eksperyment, który miał pokazać, że mobile może się sprawdzić jako przyjaciel telewizji połączył w sobie trendy multiscreen, second screen, user experience, bezpieczeństwo danych oraz legalny dostęp do rozrywki. Wszystko udało się połączyć w jednej aplikacji, którą Monika Mikowska spokojnie mogłaby określić jako 3P – Piękna, Prosta i Praktyczna.

Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze, to słowa Einsteina, które na poważnie wzięliśmy sobie do serca, tworząc tę aplikację – mówi Maciej Czekała, Szef działu mobile w Insys. – Skoncentrowaliśmy się na wygodzie użytkownika i oddaniu autentycznych piłkarskich emocji. Wzięliśmy też pod uwagę, że aplikacja wcale nie musi służyć jako główny ekran meczu, ale jako uzupełnienie ekranu telewizora. W duchu second screen dodaliśmy więc funkcję najważniejszych statystyk, po które często sięga się w trakcie rozgrywki – wyjaśnia Czekała.

Jak podkreślają twórcy aplikacji, zależało im na intuicyjnym dostępie do materiałów i statystyk. Mając to na uwadze, udało się stworzyć spójną wizję projektu, która była łatwa do przeniesienia na każdą platformę i system operacyjny, począwszy od www, poprzez tablety, a na smartfonach skończywszy.

CANAL+ SPORT: mobilna aplikacja dla sportowców

Prostota obsługi musiała być oczywiście wsparta odpowiednią technologią. Aby aplikacja mogła zapewnić użytkownikom jak najwięcej zadowolenia i pozytywnych doświadczeń, jej funkcjonowanie musi być niczym niezakłócone. To szczególnie ważne, biorąc pod uwagę, że mecze odbywają się tylko w określone dni tygodnia i to właśnie wtedy trzeba obsłużyć ruch użytkowników. Nie jest dla nikogo tajemnicą, że hity kolejki i mecze odwiecznych rywali potrafią zgromadzić znaczącą publiczność. Ważna była więc elastyczność i skalowalność rozwiązania, którą zapewniła usługa InsysCDN – rozproszonej dystrybucji treści.

Koniecznie trzeba zwrócić też uwagę na bezpieczeństwo danych – aplikacja dotyczy przecież usługi premium. By sprostać temu wymaganiu, twórcy zastosowali technologię Microsoft PlayReady DRM, która zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa, a jednocześnie nie ma wpływu na jakość doświadczenia użytkowników. W kontekście rozwiązań technicznych warto zwrócić również uwagę na technologię strumieniowania adaptacyjnego, która dostosowuje jakość obrazu do możliwości urządzenia oraz łącza, a także maksymalizuje płynność transmisji dźwięku i obrazu.

Canal+ w swojej ofercie treści sportowych transmituje na wyłączność mecze Ekstraklasy i właśnie od polskiej piłki zaczęto tworzyć Canal+ Sport Online. Na projekt nie było wiele czasu, co oznacza, że Insys zaangażował do pracy swoich najlepszych specjalistów oraz nowoczesne metody projektowania i zarządzania. Założenia projektu zostały wypracowane na wspólnych warsztatach Canal+ i Insys.

źródło: Insys

Kan