T-Mobile Polska przygotował artykuł, w którym udowadnia, że jest dobry powód dla którego warto kupić telefon u operatora. Właściwie to jest ich nawet siedem.

Szczególnie, że prawie 1400 różnych testów pod kątem bezpieczeństwa i optymalizacji przeprowadzanych jest zanim urządzenie trafi do portfolio Deutsche Telekom, do którego należy T-Mobile. A dodatkowo prawie kolejnych 70 testów i optymalizacji robimy lokalnie, w Polsce.


Pierwszą czynnością po wyjęciu smartfonu z pudełka jest włożenie do niego karty SIM. Ta spędzi w naszym nowym urządzeniu trochę czasu – zazwyczaj nawet łakomi na technologiczne nowinki nie zmieniają swoich podstawowych smartfonów cześciej niż raz do roku. To bardzo ważny fakt – bo urządzenie które jest zoptymalizowane pod kątem ustawień danej sieci, jest w stanie zaoferować użytkownikowi znaczenie wyższy komfort pracy.

Co dokładnie oznacza to w praktyce?

1. Lepszy zasięg

Wyciągane anteny telefonów komórkowych przeszły do historii już dawno temu. W czasach coraz mniejszych, lżejszych i cieńszych urządzeń zapewnienie im dobrych parametrów łączności ze stacją bazową to prawdziwa sztuka. Na moc sygnału wpływa praktycznie wszystko – począwszy od kształtu anteny i obsługiwanych zakresów, po nasze przyzwyczajenia. Testując urządzenia operatorzy często modyfikują oprogramowanie modułu radiowego, tak by jak najlepiej dostosować je nie tylko w konfiguracji nadajników, ale nawet do sposobu, w jaki najczęściej korzystamy z telefonu w konkretnym regionie. Ciekawostka: urządzenia produkowane z myślą o rynku azjatyckim często dostosowane są do trzymania w lewej ręce. smartfon sprowadzony np. z Chin, mimo obsługi wszystkich niezbędnych pasm i standardów może więc działać gorzej niż jego lokalny odpowiednik, właśnie z powodu takich szczegółów.

2. Szybsze połączenie i wyższa prędkość

Jednym z największych wyzwań w komunikacji mobilnej jest utrzymanie jakości połączenia. Mowa o sytuacji w której sieć jest mocno obciążona lub gdy np. poruszamy się z dużą prędkością. Dostosowanie telefonu do potrzeb konkretnego operatora pozwala upewnić się, że będzie on przełączał się odpowiednio szybko między częstotliwościami, standardami, czy mówiąc ogólnie: nadajnikami. Telefony kupione na wolnym rynku pozbawione są tej przewagi. Ciekawym przypadkiem jest tu np. konieczność przejścia z połączenia LTE na 3G w czasie próby nawiązania połączenia głosowego i z powrotem, kiedy zakończymy rozmowę. Smartfony oferowane przez operatorów optymalizowane są pod kątem szybkiej zmiany standardu połączenia, co oznacza, że będąc w zasięgu LTE możemy wyraźnie szybciej nawiązać połączenie, a po skończonej rozmowie nasz smartfon umożliwi nam skorzystanie z transmisji danych w LTE najszybciej, jak to tylko możliwe.

3. Nowe funkcje

Wprowadzenie nowych funkcji i wdrożenie nowych technologii to dla operatorów duże wyzwanie, także dlatego, że w ich sieciach działają setki modeli telefonów zachowujących się w tych samych warunkach bardzo często w różnych sposób. Właśnie dlatego najnowsze funkcjonalności na początku najczęściej dostępne są wyłącznie na wybranych urządzeniach, posiadających sprawdzone i odpowiednio dostosowane oprogramowanie. Klienci T-Mobile mogą korzystać z HD Voice a od wczoraj VoLTE oraz VoWiFi. Do tego jednak jest potrzebne urządzenie które będzie „nauczone” nowego standardu. To odbywa się poprzez dystrybucję aktualizacji oprogramowania sprawdzonego i przetestowanego przez T-Mobile.

Co to oznacza dla użytkownika? To, że na najlepszy zasięg, jakość połączenia i najlepszą jakość rozmów głosowych liczyć mogą na początku właśnie posiadacze modeli kupionych właśnie u nas.

4. Dłuższy czas działania

Dzięki dostosowaniu oprogramowania, operatorzy gwarantują, że smartfony kupione u nich są zoptymalizowane pod kątem działania właśnie w ich sieci. Oznacza to, że są w stanie dużo mniej energii poświęcać na kontakt ze stacjami bazowymi. W efekcie różnica w czasie działania tego samego modelu o standardowej konstrukcji i ze standardowym oprogramowaniem w porównaniu do telefonu z salonu konkretnego operatora, może wynosić nawet kilkanaście-kilkadziesiąt procent.

5. Aplikacje gotowe to użycia

Chociaż operatorzy często oferują swoim klientom dodatkowe korzyści podczas korzystania z aplikacji partnerów (darmowe pakiety, okresy próbne czy jak w T-Mobile – możliwość korzystania z aplikacji bez uszczuplania limitu danych), trudno byłoby oczekiwać, że użytkownicy będą ręcznie wyszukiwać i instalować odpowiednie apki. W wypadku telefonów zakupionych u operatorów, serwisy te są dostępne od pierwszego uruchomienia urządzenia i jeżeli znajdują się na naszym smartfonie, możemy mieć pewność, że są sprawdzone, bezpieczne i możemy zaufać, że będą działały właśnie tak, jak od nich tego oczekujemy. Możemy liczyć też na pomoc konsultantów T-Mobile w razie jakichkolwiek problemów z ich działaniem.

6. Jakość aktualizacji oprogramowania

Chociaż dla fanów nowych technologii najnowsza wersja oprogramowania to podstawa, to jednak zwykły użytkownik ceni sobie przede wszystkim stabilność i niezawodne działanie telefonu. Niestety, obu największym systemom operacyjnym zdarzały się ostatnio wpadki przy aktualizacjach – problemy z baterią czy z zasięgiem. Wprawdzie testy operatorów zajmują trochę czasu, jednak pozawalają im wyeliminować tego typu usterki i zagwarantować, że aktualizacja pozbawiona jest takich niedociągnięć.

7. Wszystkie inne argumenty nie mniej ważne z punktu widzenia klienta

A w tym: wiadomo, gdzie oddać urządzenie gdy się zepsuje i nawet zagubienie faktury nie będzie stanowić problemu. Wiadomo gdzie zawsze można zadzwonić z prośbą o wyjaśnienie funkcjonalności lub pomoc w konfiguracji czy obsłudze. Nie ma ryzyka, że smartfon pochodził będzie z nielegalnego źródła, że utknie w punkcie celnym na granicy. Wymieniać można jeszcze chwilę.

Właściwie tylko dla podkreślenia:

oczywiście, że urządzenie zakupione poza dystrybucją operatora BĘDZIE działać. W tej chwili w naszej sieci mamy zarejestrowanych ponad 1500 RÓŻNYCH modeli lub wersji urządzeń.

Oczywiście, że udział sprzedaży na wolnym rynku rośnie (zwłaszcza w przypadku urządzeń z najniższej i najwyższej półki).

ALE

Prawie 1400 różnych testów pod kątem bezpieczeństwa i optymalizacji przeprowadzanych jest zanim urządzenie trafi do portfolio Deutsche Telekom, do którego należy T-Mobile.

A dodatkowo prawie kolejnych 70 testów i optymalizacji robimy lokalnie, w Polsce.

Wszystko po to, żeby nasi klienci, dostając dostęp do najlepszej sieci, mogli go w pełni wykorzystać.

źródło: T-Mobile Polska

Kan