Operator sieci aplikacja RATUNEK jest już dostępna nad wodą. Oficjalna premiera aplikacji miała miejsce podczas konferencji zorganizowanej w Sopocie, w której wzięli udział przedstawiciele Plusa, GOPR i TOPR.
Wszystkie fazy wezwania
Funkcjonalność aplikacji:
- Automatyczne przesłanie SMS z lokalizacją osoby dzwoniącej i kontakt telefoniczny ze Służbami Ratowniczymi działającymi w Polsce, w regionach górskich, czyli GOPR i TOPR i na obszarach wodnych, czyli WOPR i MOPR. Numer ratunkowy w górach 601 100 300 i numer ratunkowy nad wodą 601 100 100 udostępnione przez operatora telefonii komórkowej Plus są zintegrowane z aplikacją.
- Aplikacja jest dostępna na telefony komórkowe z systemem operacyjnym Android (wersja od 4.0), wyposażone w moduł GPS. Nazywa się Ratunek. Niebawem będzie też dostępna na pozostałe platformy.
- Aplikacja jest bezpłatna dla użytkowników.
- Ściągnięcie i instalacja aplikacji jest możliwe z poziomu telefonu komórkowego poprzez wejście do Google Play, wybranie i instalację jej na telefonie.
- Do prawidłowego działania aplikacji wymagana jest umowa dotycząca danego telefonu komórkowego o świadczenie usług telekomunikacyjnych, zawarta z Operatorem Telefonii Komórkowej (umowa na abonament lub na kartę)
Od blisko roku aplikacja ta działa w polskich górach i jest wykorzystywana w pracy ratowników GOPR i TOPR. Aplikacja RATUNEK w razie wypadku lub zagrożenia nad wodą pozwala zlokalizować miejsce, z którego pochodzi zgłoszenie z dokładnością do trzech metrów. Dzięki temu rozwiązaniu służby ratownicze będą mogły jeszcze szybciej i skuteczniej dotrzeć do poszkodowanych.
Co mogą ratownicy dzięki aplikacji?
Dzięki aplikacji ratownicy będą mogli:
1. Szybko poznać dokładną lokalizację (do 3 m) osoby potrzebującej pomocy,;
2. Po przyjęciu zgłoszenia, mieć na żądanie dostęp do lokalizacji osoby poszkodowanej,;
3. Mieć informacje o stanie baterii w telefonie poszkodowanego,;
4. Dodzwonić się do poszkodowanego w dowolnym momencie,;
5. Wysłać wiadomość SMS do poszkodowanego,;
6. Na żądanie mieć dostęp do zapisanych w Książeczce Medycznej danych o stanie zdrowia osoby potrzebującej pomocy.
Dzięki aplikacji ratownicy będą bardzo szybko znali lokalizację poszkodowanego, będą również dysponować większą o nim wiedzą i mieć możliwość stałego z nim kontaktu, przez co będą mogli udzielić mu odpowiedniej dla jego stanu zdrowia pomocy, szybciej i skuteczniej.
źródło: Plus
Kan
To chyba jeden z nielicznych bardzo dobrych pomysłów sieci Plus. Pochwalam i mam zainstalowane. obym nie musiał korzystać.
Że bardzo dobry to zgoda, Plus ma na tyle dobry zasięg, że praktycznie wszędzie się łapie zasięg sieci plus. Jak miałem inne sieci (na o i na t), to w kryzysowych sytuacjach, gdy brakowało zasięgu, to telefon podpowiadał „plus”. Tylko karta jakoś nie przechodziła ;). A że często łażę po górach, to jednak czasem ten zasięg może być istotny. No i to już samo mnie do plusa przekonuje.
Aplikacja spoko i może uratować życie. A tak z innej beczki, dlaczego miasta, np. Warszawa nie mają aplikacji, którą mógłbym zgłaszać ze zdjęciami źle zaparkowane samochody na całym chodniku do straży miejskiej, albo rozwalone przystanki, czy wystające rury z chodnika?
Aplikacja szczególnie potrzebna dla klientów Plus Banku 😉