Operator sieci aplikacja RATUNEK jest już dostępna nad wodą. Oficjalna premiera aplikacji miała miejsce podczas konferencji zorganizowanej w Sopocie, w której wzięli udział przedstawiciele Plusa, GOPR i TOPR.

Wszystkie fazy wezwania
Wszystkie fazy wezwania

Funkcjonalność aplikacji:

  • Automatyczne przesłanie SMS z lokalizacją osoby dzwoniącej i kontakt telefoniczny ze Służbami Ratowniczymi działającymi w Polsce, w regionach górskich, czyli GOPR i TOPR i na obszarach wodnych, czyli WOPR i MOPR. Numer ratunkowy w górach 601 100 300 i numer ratunkowy nad wodą 601 100 100 udostępnione przez operatora telefonii komórkowej Plus są zintegrowane z aplikacją.
  • Aplikacja jest dostępna na telefony komórkowe z systemem operacyjnym Android (wersja od 4.0), wyposażone w moduł GPS. Nazywa się Ratunek. Niebawem będzie też dostępna na pozostałe platformy.
  • Aplikacja jest bezpłatna dla użytkowników.
  • Ściągnięcie i instalacja aplikacji jest możliwe z poziomu telefonu komórkowego poprzez wejście do Google Play, wybranie i instalację jej na telefonie.
  • Do prawidłowego działania aplikacji wymagana jest umowa dotycząca danego telefonu komórkowego o świadczenie usług telekomunikacyjnych, zawarta z Operatorem Telefonii Komórkowej (umowa na abonament lub na kartę)

Od blisko roku aplikacja ta działa w polskich górach i jest wykorzystywana w pracy ratowników GOPR i TOPR. Aplikacja RATUNEK w razie wypadku lub zagrożenia nad wodą pozwala zlokalizować miejsce, z którego pochodzi zgłoszenie z dokładnością do trzech metrów. Dzięki temu rozwiązaniu służby ratownicze będą mogły jeszcze szybciej i skuteczniej dotrzeć do poszkodowanych.

Co mogą ratownicy dzięki aplikacji?

Dzięki aplikacji ratownicy będą mogli:

    1. Szybko poznać dokładną lokalizację (do 3 m) osoby potrzebującej pomocy,;

    2. Po przyjęciu zgłoszenia, mieć na żądanie dostęp do lokalizacji osoby poszkodowanej,;

    3. Mieć informacje o stanie baterii w telefonie poszkodowanego,;

    4. Dodzwonić się do poszkodowanego w dowolnym momencie,;

    5. Wysłać wiadomość SMS do poszkodowanego,;

    6. Na żądanie mieć dostęp do zapisanych w Książeczce Medycznej danych o stanie zdrowia osoby potrzebującej pomocy.

Dzięki aplikacji ratownicy będą bardzo szybko znali lokalizację poszkodowanego, będą również dysponować większą o nim wiedzą i mieć możliwość stałego z nim kontaktu, przez co będą mogli udzielić mu odpowiedniej dla jego stanu zdrowia pomocy, szybciej i skuteczniej.

źródło: Plus

Kan