Wojciech Pytel, członek zarządu Polkomtela (operator sieci Plus), w rozmowie z rpkom.pl przyznaje, że operator szuka różnorakich możliwości optymalizacji kosztowej , ale przekonuje, że to normalne działanie na rynku telekomunikacyjnym. Strategia Polkomtela, to wyprzedzić konkurencję w usługach LTE.

Jak mowi Członek zarządu Polkomtela, najważniejsze sprawy Operator już zrealizował, a oszczędności pojawią się szybko. – Nie mam jeszcze budżet na przyszły rok, ale według moich szacunków do końca bieżącego oszczędności powinny przewyższyć 120 mln zł – mówi. Według Wojciecha Pytla spółka zatrudnia dziś 3,4 tys. osób. To o 700 osób mniej niż we wrześniu 2011 r.

Wyniki finansowe Polkomtel opublikuje pod koniec sierpnia. – Marża EBITDA 40 proc. jest dla nas celem minimum. Wiele wskazuje na to, że utrzymamy ten pułap w każdym kolejnym kwartale tego roku – podkreśla Pytel.

Pytany o liczbę klientów w segmentach pre-paid i post-paid, ARPU odpowiada, że nie odbiegają specjalnie od tendencji na całym rynku. Przypominamy, że dane za I kwartał br. potwierdzają utrzymanie przez Polkomtel pozytywnego trendu przedstawionego w wynikach za ubiegły rok: EBITDA jest ponad 30% wyższa niż u konkurentów, spółka może pochwalić się najwyższym ARPU, a sieć Plus jest liderem na rynku klientów kontraktowych . Na koniec I kwartału 2012 roku z usług sieci Plus korzystało 13 856 tys. klientów.

Operator sieci Plusa liczy na oszczędności i spodziewa się utrzymać marże. Mocniej zwiąże sieć własną i NFI Midas. Liczy, że w 2012 r. komórkowy rynek nie spadnie dzięki smartfonom, które przyniosą 4 mld zł. W ciągu roku liczba klientów Plusa korzystających ze smartfonów wzrosła aż o 47%. Niesłabnącym zainteresowaniem klientów cieszy się również mobilny szerokopasmowy internet, zarówno superszybkie LTE, jak i HSPA+/HSPA. – Widzimy, że za sprawą smartfonów, klienci ofert pre-paid chętniej korzystają z naszej oferty typu miks. ARPU rok do roku jest stabilne, mimo pewnej erozji cen, ale dzięki wzrostowi intensywności korzystania z usług dodanych – mówi.

Cały wywiad można przeczytać w serwisie: rpkom.pl – W standardach płatności równamy do Orange

Kan