Wojciech Pytel, członek zarządu Polkomtela (operator sieci Plus), w rozmowie z rpkom.pl przyznaje, że operator szuka różnorakich możliwości optymalizacji kosztowej , ale przekonuje, że to normalne działanie na rynku telekomunikacyjnym. Strategia Polkomtela, to wyprzedzić konkurencję w usługach LTE.
Jak mowi Członek zarządu Polkomtela, najważniejsze sprawy Operator już zrealizował, a oszczędności pojawią się szybko. – Nie mam jeszcze budżet na przyszły rok, ale według moich szacunków do końca bieżącego oszczędności powinny przewyższyć 120 mln zł – mówi. Według Wojciecha Pytla spółka zatrudnia dziś 3,4 tys. osób. To o 700 osób mniej niż we wrześniu 2011 r.
Wyniki finansowe Polkomtel opublikuje pod koniec sierpnia. – Marża EBITDA 40 proc. jest dla nas celem minimum. Wiele wskazuje na to, że utrzymamy ten pułap w każdym kolejnym kwartale tego roku – podkreśla Pytel.
Pytany o liczbę klientów w segmentach pre-paid i post-paid, ARPU odpowiada, że nie odbiegają specjalnie od tendencji na całym rynku. Przypominamy, że dane za I kwartał br. potwierdzają utrzymanie przez Polkomtel pozytywnego trendu przedstawionego w wynikach za ubiegły rok: EBITDA jest ponad 30% wyższa niż u konkurentów, spółka może pochwalić się najwyższym ARPU, a sieć Plus jest liderem na rynku klientów kontraktowych . Na koniec I kwartału 2012 roku z usług sieci Plus korzystało 13 856 tys. klientów.
Operator sieci Plusa liczy na oszczędności i spodziewa się utrzymać marże. Mocniej zwiąże sieć własną i NFI Midas. Liczy, że w 2012 r. komórkowy rynek nie spadnie dzięki smartfonom, które przyniosą 4 mld zł. W ciągu roku liczba klientów Plusa korzystających ze smartfonów wzrosła aż o 47%. Niesłabnącym zainteresowaniem klientów cieszy się również mobilny szerokopasmowy internet, zarówno superszybkie LTE, jak i HSPA+/HSPA. – Widzimy, że za sprawą smartfonów, klienci ofert pre-paid chętniej korzystają z naszej oferty typu miks. ARPU rok do roku jest stabilne, mimo pewnej erozji cen, ale dzięki wzrostowi intensywności korzystania z usług dodanych – mówi.
Cały wywiad można przeczytać w serwisie: rpkom.pl – W standardach płatności równamy do Orange
Kan
Najlepsza strategia,obniżyć ceny połączeń i darmowy internet w telefonie.
Hehe 🙂 Zauważyliście jak się „optymalizuje” koszty? 🙂 Zwalnia się ludzi! Najlepiej pójść na łatwiznę bo po co się zastanawiać nad innymi rozwiązaniami skoro można kogoś wywalić na bruk 🙂 Ach ten „cudowny” kapitalizm gdzie mimo milionowych dochodów wciąż chce się więcej i szuka się oszczędności 🙂
Klientów maja dużo, usługi drogie. Skoro jeleni nie brakuje, to zyski powinny być bardzo duże, więc nie muszą w ogóle oszczędzać.
solo roz***** to z.o.o . plus to jedno wielkie muzeum technologiczne.
Czym mniej pracowników w Polkomtelu tym pozostali lepiej pracują i łatwiej wszystko załatwić
Plus – najdrozsza siec na rynku – haslo reklamowe dla nich 😀
Witam.
Czy te dwie strzałki obok sygnału zasięgu oznaczają że internet jest nom stop włączony czy tylko wtedy załącza jak te strzałki zmieniają kolor? Chodzi mi o to czy jak są widoczne owe strzałki to czy system pobiera mi wtedy kasę za dostęp do internetu????
Pozdrawiam.
da się na tym telefonie ustawic kod zabezpieczający na sms-y ? a po za tym jest całkieeem spokoo . mam go rok z kawałkieeem , obudowa mi sie troche pozdzirała ii bateria troche słabo trzyma a po za tym jest bardzoo ok. polecam ; )
Z całym szacunkiem, ale ja to bym ich w tym Plusie wszystkich pozwalniał i zatrudnił ludzi, którzy na prawdę znają się na robieniu oferty. Jak do tej pory Plus idzie na dno i tylko na chwilę ta księżniczka przebudziła się ze snu.