Polska Grupa Pocztowa podpisała z P4 – właścicielem marki Play – umowę na obsługę korespondencji z wykorzystaniem Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Ma to przyspieszyć dostarczanie korespondencji wymagającej zwrotnego potwierdzenia odbioru, zautomatyzować i uprościć obsługę przesyłek, a także obniżyć koszty całego procesu.


Właściciel sieci PLAY to jeden z naszych najdłuższych stażem klientów z branży telekomunikacyjnej. Pierwszą umowę podpisaliśmy w 2008 roku. Zasada ‘rośniemy z naszymi klientami’ ma tutaj doskonałe zastosowanie. Wraz z pojawieniem się zapotrzebowania na usługi pocztowe wykorzystujące najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne, rozszerzyliśmy naszą dotychczasową współpracę z PLAY o EPO” – mówi Witold Szczurek, prezes zarządu PGP S.A.


EPO to rozwiązanie teleinformatyczne zastępujące dotychczasowe papierowe zwrotne potwierdzenie odbioru. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu odbiorca podpisuje się na terminalu elektronicznym, a informacja o odebraniu korespondencji w czasie rzeczywistym trafia do systemu informatycznego nadawcy. Zastosowanie EPO pozwala na skrócenie i zautomatyzowanie procesów pocztowych, co przekłada się na wymierne korzyści, zwłaszcza dla nadawców korespondencji masowej.

Play jest liderem elektronicznego fakturowania. Po podpisaniu umowy z Polską Grupą Pocztową, także tradycyjne przesyłki papierowe wysyłane za potwierdzeniem odbioru będą dystrybuowane w możliwie najnowocześniejszy sposób. Dla naszych klientów to przede wszystkim pewność i krótszy czas dostarczenia przesyłki, a przy tym pełna kontrola procesu doręczenia gwarantowana przez nadawcę. Bardzo ważne jest też uproszczenie całej logistyki związanej z przygotowaniem korespondencji, a następnie szybka informacja zwrotna o doręczeniu, która od lutego 2015 roku w PLAY będzie przekazywana on-line do wewnętrznych systemów obsługi klienta i archiwizacji korespondencji” – powiedział Andrzej Kulesza, Kierownik Działu Przychodów i Fakturowania Play.

W listopadzie 2014 roku Polska Grupa Pocztowa zakończyła wdrożenie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru we wszystkich sądach dwóch apelacji: krakowskiej i białostockiej. Na potrzeby 65 sądów obu apelacji pracuje blisko 1000 doręczycieli wyposażonych w elektroniczne terminale, a awizowaną korespondencję można odebrać w aż 500 punktach awizacyjnych.

źródło: InPost

Kan