W zeszłym tygodniu media opisywały sprawę Play, który wystawiał klientom faktury na kilka tysięcy złotych. Najczęściej związane z dostęp do Internetu w smart fonach opartych o system operacyjny Android. Podobna historia spotkała klienta Orange, lecz tym razem jego rachunek wystawiono na 11 tys złotych.

Tak samo jak w przypadku Play, problem wynikał z posiadania inteligentnego telefonu jakim zazwyczaj określamy smart fony.

Mateusz, przeszedł do Orange, około rok temu. Przez kilka miesięcy nie miał zastrzeżeń do przysyłanych przez Operatora rachunków. Pierwszy zgrzyt z dobrą opinia o Orange nastąpił wraz z rachunkiem na 4500 zł, którego wynikało, że ma związek z korzystaniem z Internetu. Problem w tym, iż jak pisze posiadał włączony pakiet internetowy. A z jego wiedzy i informacji w połączeniach wynikało, że nawet nie został on w pełni wykorzystany.

Po wizycie w salonie błędna kwota, jak mu obiecano, miała zostać skorygowana. Niestety, kolejny rachunek mógł naprawdę przerazić. Bo jak można traktować 11 tys. zł, który widniał na fakturze?. Zamiast odpowiednio skorygowanej, błędnej faktury (ze słów konsultanta wynikało, że był błąd w systemie), to operator zagroził klientowi sądem, jeżeli on nie zgodzi się na wykupienie pakietów internetowych w Orange. Warunki umowy był następujące: włączyć wszystkie możliwe pakiety Internetu (100 MB, 500 MB, 2 GB, 5 GB) o łącznej wartości 110 zł + oczywiście abonament. W sumie 149 zł. Jak pisze Mateusz do końca umowy, czyli jeszcze przez dwa lata.

Cała historia jest na tyle dziwna że po każdym wzroście faktury klient interweniował w salonie i za każdym razem informowano go, że to błąd i zostanie skorygowany.

Zapraszam do dyskusji

Cały opis sprawy znajdziecie na blogu Mateusza dostępnego pod TYM linkiem

Portal Telix.pl dołoży wszelkich starań aby sprawa została oficjalnie skomentowana przez Orange. Na obecną chwilę wiemy już, że sprawą zajęło się już Biuro Reklamacji w Orange. O dalszych działaniach będziemy informować Was na bieżąco

potter28

Mateusz ws. Orange: pierwsza odpowiedź na reklamację
Mateusz ws. Orange: pierwsza odpowiedź na reklamację

Mateusz ws. Orange: propozycja ugody
Mateusz ws. Orange: propozycja ugody

Mateusz ws. Orange: propozycja ugody
Mateusz ws. Orange: propozycja ugody