Przychody za 2015 rok wyniosły 1.572.181 zł (-6% rdr) oraz 402.697 zł za IV kw. 2015 r. (1% kdk). Wzrost przychodów w stosunku do poprzedniego kwartału wyniósł 2.271 zł i był przede wszystkim związany z nabyciem spółki TK Telekom Sp. z o.o. Wpływ konsolidacji Spółki TK Telekom na przychody w sprawozdaniu finansowym Grupy Kapitałowej Netia S.A. za 2015 r. wyniósł 64.948 zł.

Skorygowany zysk EBITDA w 2015 roku wyniósł 456.911 zł (-7% rdr) oraz 110.608 zł w IV kw. 2015 r. (-10% kdk). Marża skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 29,1% w 2015 roku oraz 27,5% w IV kw. 2015 r. W 2015 roku pozycje jednorazowe wpłynęly dodatnio na wartość skorygowanego zysku EBITDA i wyniosły łącznie 7.908 zł natomiast w porównywalnym okresie 2014 r. pozycje te wpłynęły ujemnie na wartość wskaźnika w kwocie 88.208 zł (zob. „Uzgodnienie wartości EBITDA do zysku operacyjnego”).

Zysk EBITDA za 2015 rok wyniósł 449.003 zł (-23% rdr) oraz 101.947 zł w IV kw. 2015 r. (-17% kdk). Marża zysku EBITDA w 2015 roku wyniosła 28,6% oraz 25,3% w IV kw. 2015 r. Zysk operacyjny (EBIT) za 2015 rok wyniósł 27.916 zł (-82% rdr) natomiast w IV kw. 2015 r. poniesiono stratę na działalności operacyjnej w wysokości 8.526 zł (spadek o 28.685 zł kdk).

Zysk netto za 2015 rok wyniósł 2.213 zł (99% rdr) natomiast w IV kw. 2015 r. poniesiona została strata w wysokości 13.894 (spadek o 22.176 zł kdk).

Na dzień 31 grudnia 2015 r. liczba aktywnych klientów usług telewizyjnych w Netii wzrosła do 163,6 tys. (19% rdr, 3% kdk), co stanowi wzrost o 5,4 tys. usług kdk.

Netia oferuje swoim klientom usługę telewizyjną pod marką ‘Telewizja Osobista’. W ramach tego produktu klient otrzymuje dekoder ‘Netia Player’, który umożliwia dostęp do płatnej telewizji cyfrowej na bazie protokołu IP, szybki i łatwy dostęp do popularnych serwisów internetowych lub własnych zasobów multimedialnych za pośrednictwem ekranu telewizora, jak również dostęp do serwisów VOD takich jak Ipla, Kinoplex, TVN Player czy HBO GO. Penetracja usługami telewizyjnymi jest obecnie na poziomie 38% bazy usług szerokopasmowych we własnej sieci, a kluczowym zadaniem obecnie jest wzrost sprzedaży usług telewizyjnych na bazie zmodernizowanych sieci NGA jak i sieci kablowej.

Liczba usług szerokopasmowych wyniosła 756,5 tys. na dzień 31 grudnia 2015 r. (-4% rdr, -2% kdk), co stanowi spadek o 12,1 tys. usług
kdk. Mając na celu obronę marży brutto Netia koncentruje się bardziej na usługach oferowanych we własnej sieci i na usługach
pakietowych niż na usługach oferowanych w oparciu o dostęp regulowany lub na liczbie usług ogółem. W 2015 r. odnotowano wzrost liczby usług szerokopasmowych we własnej sieci przy równoczesnym spadku netto dla tych usług oferowanych na dostępie regulowanym (BSA, LLU). Na dzień 31 grudnia 2015 r. usługi szerokopasmowe dla 56% klientów świadczone były poprzez własną sieć dostępową Netii w porównaniu do 51% na dzień 31 grudnia 2014 r.

W styczniu 2015 r. Netia zawarła nową umowę o współpracy z P4 Sp. z o.o., operatorem sieci Play, dzięki której może świadczyć swoim klientom szerszy zakres usług mobilnych i pakietów produktowych. Od kwietnia 2015 r. Netia ofertuje usługę mobilnego głosu w pakiecie z innymi usługami, w opcji SIM only.

Liczba mobilnych usług głosowych na dzień 31 grudnia 2015 r. wyniosła 63,5 tys. (143% rdr, 25% kdk). Wzrost usług w danej kategorii występował w każdym kwartale 2015 roku, a w całym 2015 roku wyniósł 37,3 tys. Baza klientów mobilnych usług szerokopasmowych wyniosła 17,8 tys. na dzień 31 grudnia 2015 r. (-10% rdr, -6% kdk), co stanowi spadek o 1,1 tys. kdk.

Liczba usług mobilnych (w tys.) IV kwartał
2015 r.
III kwartał
2015 r.
II kwartał
2015 r.
I kwartał
2015 r.
IV kwartał
2014 r.
Mobilne usługi głosowe 63,5 50,7 38,1 28,7 26,1
Mobilny internet 17,8 18,9 17,7 18,6 19,8
Razem 81 69,6 55,8 47,3 45,9

Raport roczny Grupy Netia:
Tutaj

źródło: Netia

Kan