Grupa TP informuje o dobrych wynikach finansowych i poprawie w sferze komercyjnej w 3
kw. 2011 Kluczowe wyniki 3 kw. 2011:
- spadek przychodów ograniczony do 3,8% rok-do-roku, wobec -4,3% w 1 półroczu 2011
- wysoka marża EBITDA na poziomie 38,1% przychodów; stabilna względem 3 kw. 20101,3
- poprawa w segmencie komórkowym: EBITDA +16% rok-do-roku, przy marży 34,1%
- rygorystyczna kontrola kosztów odzwierciedlona w 3,8% spadku bazy kosztowej3 w 3 kw
(do poziomu EBITDA) - zysk netto wyniósł 376 mln, +9,3%3 rok-do-roku, narastająco blisko 1,6 mld zł 3
- poprawa w sferze komercyjnej widoczna w 3,3% przyroście bazy klientów komórkowych
(rok-do-roku), oraz 2,8% wzroście klientów dostępu szerokopasmowego - wolne przepływy pieniężne netto na poziomie 574 mln zł, wzrost o 13% wobec 2 kw.;
potwierdzony cel całoroczny - program skupu akcji własnych o wartości 800 mln zł zatwierdzony przez NWZA
- podpisanie umowy społecznej ze związkami zawodowymi TPSA, w ramach której z
odejść dobrowolnych będzie mogło skorzystać 2.300 pracowników w latach 2012-2013
Odnosząc się do wyników Grupy TP za trzeci kwartał, Maciej Witucki, Prezes Zarządu TP, stwierdził: „W trzecim kwartale ponownie osiągnęliśmy znaczący postęp w działalności komercyjnej, odzwierciedlony w przyroście liczby klientów usług komórkowych i szerokopasmowych, co umacnia nas w przekonaniu, że jesteśmy w stanie wykorzystać możliwości rynkowe. Wkraczając w czwarty kwartał, który tradycyjnie charakteryzuje się wysoką dynamiką, chcemy nadal wzmacniać pozycję rynkową, koncentrując się jednocześnie na generowaniu środków pieniężnych i rygorystycznej kontroli kosztów. Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani postępem w realizacji planu średnioterminowego; możemy także potwierdzić, że cele całoroczne pozostają w naszym zasięgu.”
Wyniki telefonii stacjonarnej za 3 kw. 2011
- poprawa trendu po stronie przychodów: spadek o 6,6% w 3 kw. (rok-do-roku) wobec
-8,0% w 1 półroczu - marża EBITDA w 3 kw. na poziomie 36,9%, odzwierciedlająca niższe przychody i -54 mln
zł ujemnych różnic kursowych - usługi dostępu szerokopasmowego nabierają dynamiki: 21 tys. przyłączeń przyczyniło
się do wzrostu bazy klientów o 2,8% rok-do-roku oraz stabilizacji przychodów względem
2 kw. - rosnący udział rynkowy w przyłączeniach dostępów szerokopasmowych netto: 26% w
3 kw. - prawie 50% sprzedaży neostrady przypadło na opcje o prędkości 6 Mb/s lub wyższej
- wzrost liczby klientów telewizji o 23,8% rok-do-roku, do 615 tys.
Przychody w segmencie telefonii stacjonarnej zmniejszyły się o 6,6% rok do roku wobec 8,3% spadku w 2 kw. Do poprawy wyników przyczyniły się rosnące przychody z usług hurtowych przy nieco niższej dynamice spadku przychodów z telefonii stacjonarnej (-7,0% rok-do-roku wobec – 7,9% w 2 kw.). Wypieranie telefonii stacjonarnej przez telefonię komórkową pozostaje zasadniczą przyczyną spadku przychodów w segmencie stacjonarnym: liczba łączy w dalszym ciągu spada, a w 3 kw. zmniejszyła się o 168 tys. Natomiast liczba klientów detalicznych usług
szerokopasmowych wzrosła w 3 kw. o 21 tys., co przełożyło się na przyrost bazy klientów w ujęciu rocznym o 2,8%, co dowodzi słuszności przyjętej przez TP strategii w dostępie szerokopasmowym. Nadal rósł udział opcji o dużych prędkościach (6 Mb/s lub więcej) w sprzedaży neostrady, osiągając poziom 49%, co stanowi wyraźną poprawę wobec 15% w 3 kw. ubiegłego roku.
Marża EBITDA w segmencie telefonii stacjonarnej wyniosła 36,9%, co było wynikiem malejących przychodów oraz ujemnych różnic kursowych związanych z wyceną niezabezpieczonych zobowiązań wyrażonych w walutach obcych.
Odnosząc się do wyników pierwszego kwartału, Jacques de Galzain, Członek Zarządu TP ds. Finansów, stwierdził:
„Wyniki Grupy TP w ostatnim kwartale po raz kolejny dowodzą naszej determinacji, by skutecznie realizować przyjętą strategię, która – pomimo licznych wyzwań – pozwoli nam w kolejnych latach osiągać założone cele finansowe i operacyjne. W tym kontekście, niedawno zatwierdzony program skupu akcji własnych o wartości 800 mln zł dobrze obrazuje nasze dążenie do tego, by w dalszym ciągu zapewniać akcjonariuszom odpowiednie wynagrodzenie za ich nieustanne wsparcie.”
Skonsolidowane wyniki Grupy TP: Tutaj
źródło: Grupa TP
Kan
Spadek telefoni nie ma co sie dziwić . Za drogo i za mało minut : przykład
40zł – 60 minut darmowych …. parodia
teraz do tego internet 6 + 59zł i już 99zł
Normalnie szok 🙂
Ceny kosmiczne bo za tyle w GB można mieć internet 20 Mb.s telewizje i telefon bez limitów , albo i taniej
Pozdrawiam
Wynik jest niezły, szkoda że nie ma wyszczególnienia ile która spółka
zarobiła, ciekaw jestem jak wygląda bilans Orange, który sporo wydaje
moim zdaniem na marketing i nagrody np. w loterii Orange.