Cyfrowy Polsat odnotował 170,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto, wobec 98,2 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 329 mln zł w I kw. 2015 r. wobec 723,3 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 428,7 mln zł wobec 219,4 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.










Prezentacja – wyniki 1Q 2015: Tutaj

Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat w wyniku konsekwentnej realizacji strategii rozwoju w obszarze usług zintegrowanych odnotowała w I kwartale br. wzrost wyników operacyjnych, utrzymując pozycję lidera na kluczowych dla niej rynkach – płatnej telewizji, telefonii komórkowej w segmencie usług kontraktowych i telewizyjnym, zarówno w grupie kanałów głównych, jak i tematycznych.

Grupa Cyfrowy Polsat w I kwartale 2015 r.:

    • Łączna liczba aktywnych usług generujących przychód wyniosła 16,4 mln, z czego:
  • 75% to usługi świadczone w modelu kontraktowym, co gwarantuje wyższą stabilność przychodów w przyszłości oraz wyższą lojalność klientów.
    • Doskonałe wyniki sprzedaży w ramach programu smartDOM:
    • 707 tys. klientów programu,
    • 2,17 mln aktywnych usług (RGU) posiadanych przez tę grupę klientów,
    • 319 tys. dodatkowych usług dokupionych przez klientów programu w I kwartale br.
  • 6,1 mln klientów kontraktowych:
    • liczba usług (RGU) kontraktowych wzrosła r/r do 12,4 mln,
    • ARPU klienta kontraktowego wzrosło r/r do 85,8 zł,
    • wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód (RGU) wzrósł r/r do 2,04/klienta,
    • niski wskaźnik churn 9,5%.
  • Dzięki regularnemu wzrostowi zasięgu Internetu LTE oraz sukcesowi oferty usług zintegrowanych smartDOM, liczba usług dostępu do mobilnego Internetu w modelu kontraktowym wzrosła rok do roku o 39% do ponad 1,4 mln, zaś łączna liczba usług dostępu do mobilnego Internetu wzrosła do ponad 1,6 mln.
  • Kanał Polsat z wynikiem 13,4% był liderem oglądalności w grupie komercyjnej, a łączne udziały Telewizji Polsat w oglądalności wzrosły do 24%.
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły znacznie szybciej niż rynek – w tempie 6,4% vs. 3,7% wzrostu rynku – i wyniosły 221 mln zł, a udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do 25,3%.
  • Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła około 4,3 mln.
  • Bardzo dobre wyniki finansowe:
    • przychody: 2,329 mld zł,
    • EBITDA: 897 mln zł,
    • marża EBITDA: 38,5%,
    • wolne przepływy pieniężne po spłacie odsetek od kredytów i obligacji za 12 ostatnich miesięcy: 1,116 mld zł,
    • dług netto/EBITDA: 3,2x.
  • Klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu jako pierwsi w Polsce mogą korzystać z Internetu w technologii LTE na częstotliwości 800 MHz. W zasięgu Internetu LTE Plusa i Cyfrowego Polsatu jest już ponad 90% Polaków, dzięki uruchomieniu ponad 1000 nowych stacji bazowych przez Grupę Midas w ramach budowy sieci LTE800.
  • Plus wprowadził dla wszystkich swoich klientów technologię HD Voice na terenie całego kraju. Dzięki HD Voice klienci Plusa mogą się cieszyć jeszcze lepszą jakością połączeń i większym komfortem prowadzonych rozmów.
  • Polkomtel podjął decyzję o zaprzestaniu aktywnego udziału w aukcji w części dotyczącej bloków częstotliwości 800 MHz, przechodząc w oferty pasywne.
  • Grupa dokonała przedterminowej, dodatkowej spłaty części kredytu terminowego spółki Polkomtel w wysokości 600 mln zł.
  • Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat rozpoczęła prace analityczne dotyczące możliwości i ewentualnych warunków przeprowadzenia procesu refinansowania obecnego zadłużenia Grupy, celem uproszczenia jego struktury oraz dalszej optymalizacji warunków i obniżenia kosztów jego obsługi.
  • Do Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat, w wyniku podpisanych umów zakupu, zgodnie z realizowaną strategią rozwoju Grupy w obszarze nowych technologii, dołączyły spółki Teleaudio Dwa, lider usług Premium Rate, oraz InterPhone Service, producent nowoczesnego sprzętu telekomunikacyjnego i elektronicznego powszechnego użytku.

W 2015 r. konsekwentnie i skutecznie kontynuujemy realizację strategii rozwoju w obszarze usług zintegrowanych. Nasz program łączenia usług smartDOM w szybkim tempie zyskuje nowych uczestników, co ma bardzo pozytywny wpływ na wzrost wskaźnika nasycenia usługami, średniego przychodu od klienta oraz lojalności abonentów i ich satysfakcji ze świadczonych przez nas usług. Jako lider technologiczny rynku, jako pierwsi w Polsce uruchomiliśmy Internet LTE na częstotliwości 800 MHz, zwiększając dzięki temu zasięg naszych usług LTE do ponad 90% – podsumowuje Tomasz Gillner-Gorywoda, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Dyrektor Generalny, Polkomtel Sp. z o.o.

Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych

Dzięki programowi smartDOM w segmencie usług dla klientów indywidualnych i biznesowych w dalszym ciągu efektywnie dosprzedawaliśmy klientom kontraktowym nasze podstawowe usługi – telewizję, Internet, telefon. Co ważne, dobrze odbierana przez klientów komunikacja marketingowa programu smartDOM ma także pozytywny wpływ na sprzedaż pojedynczych usług w standardowych ofertach. W konsekwencji rozwoju zasięgu technologii LTE utrzymujemy wysoką sprzedaż usług mobilnego dostępu do Internetu i pozostajemy liderem tego rynku – podsumowuje Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Polkomtel Sp. z o.o. i Wiceprezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.

źródło: Cyfrowy Polsat

Kan