Cyfrowy Polsat odnotował 170,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto, wobec 98,2 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 329 mln zł w I kw. 2015 r. wobec 723,3 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 428,7 mln zł wobec 219,4 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Prezentacja – wyniki 1Q 2015: Tutaj
Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat w wyniku konsekwentnej realizacji strategii rozwoju w obszarze usług zintegrowanych odnotowała w I kwartale br. wzrost wyników operacyjnych, utrzymując pozycję lidera na kluczowych dla niej rynkach – płatnej telewizji, telefonii komórkowej w segmencie usług kontraktowych i telewizyjnym, zarówno w grupie kanałów głównych, jak i tematycznych.
Grupa Cyfrowy Polsat w I kwartale 2015 r.:
- Łączna liczba aktywnych usług generujących przychód wyniosła 16,4 mln, z czego:
- 75% to usługi świadczone w modelu kontraktowym, co gwarantuje wyższą stabilność przychodów w przyszłości oraz wyższą lojalność klientów.
- Doskonałe wyniki sprzedaży w ramach programu smartDOM:
- 707 tys. klientów programu,
- 2,17 mln aktywnych usług (RGU) posiadanych przez tę grupę klientów,
- 319 tys. dodatkowych usług dokupionych przez klientów programu w I kwartale br.
- 6,1 mln klientów kontraktowych:
- liczba usług (RGU) kontraktowych wzrosła r/r do 12,4 mln,
- ARPU klienta kontraktowego wzrosło r/r do 85,8 zł,
- wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód (RGU) wzrósł r/r do 2,04/klienta,
- niski wskaźnik churn 9,5%.
- Dzięki regularnemu wzrostowi zasięgu Internetu LTE oraz sukcesowi oferty usług zintegrowanych smartDOM, liczba usług dostępu do mobilnego Internetu w modelu kontraktowym wzrosła rok do roku o 39% do ponad 1,4 mln, zaś łączna liczba usług dostępu do mobilnego Internetu wzrosła do ponad 1,6 mln.
- Kanał Polsat z wynikiem 13,4% był liderem oglądalności w grupie komercyjnej, a łączne udziały Telewizji Polsat w oglądalności wzrosły do 24%.
- Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły znacznie szybciej niż rynek – w tempie 6,4% vs. 3,7% wzrostu rynku – i wyniosły 221 mln zł, a udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do 25,3%.
- Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła około 4,3 mln.
- Bardzo dobre wyniki finansowe:
- przychody: 2,329 mld zł,
- EBITDA: 897 mln zł,
- marża EBITDA: 38,5%,
- wolne przepływy pieniężne po spłacie odsetek od kredytów i obligacji za 12 ostatnich miesięcy: 1,116 mld zł,
- dług netto/EBITDA: 3,2x.
- Klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu jako pierwsi w Polsce mogą korzystać z Internetu w technologii LTE na częstotliwości 800 MHz. W zasięgu Internetu LTE Plusa i Cyfrowego Polsatu jest już ponad 90% Polaków, dzięki uruchomieniu ponad 1000 nowych stacji bazowych przez Grupę Midas w ramach budowy sieci LTE800.
- Plus wprowadził dla wszystkich swoich klientów technologię HD Voice na terenie całego kraju. Dzięki HD Voice klienci Plusa mogą się cieszyć jeszcze lepszą jakością połączeń i większym komfortem prowadzonych rozmów.
- Polkomtel podjął decyzję o zaprzestaniu aktywnego udziału w aukcji w części dotyczącej bloków częstotliwości 800 MHz, przechodząc w oferty pasywne.
- Grupa dokonała przedterminowej, dodatkowej spłaty części kredytu terminowego spółki Polkomtel w wysokości 600 mln zł.
- Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat rozpoczęła prace analityczne dotyczące możliwości i ewentualnych warunków przeprowadzenia procesu refinansowania obecnego zadłużenia Grupy, celem uproszczenia jego struktury oraz dalszej optymalizacji warunków i obniżenia kosztów jego obsługi.
- Do Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat, w wyniku podpisanych umów zakupu, zgodnie z realizowaną strategią rozwoju Grupy w obszarze nowych technologii, dołączyły spółki Teleaudio Dwa, lider usług Premium Rate, oraz InterPhone Service, producent nowoczesnego sprzętu telekomunikacyjnego i elektronicznego powszechnego użytku.
– W 2015 r. konsekwentnie i skutecznie kontynuujemy realizację strategii rozwoju w obszarze usług zintegrowanych. Nasz program łączenia usług smartDOM w szybkim tempie zyskuje nowych uczestników, co ma bardzo pozytywny wpływ na wzrost wskaźnika nasycenia usługami, średniego przychodu od klienta oraz lojalności abonentów i ich satysfakcji ze świadczonych przez nas usług. Jako lider technologiczny rynku, jako pierwsi w Polsce uruchomiliśmy Internet LTE na częstotliwości 800 MHz, zwiększając dzięki temu zasięg naszych usług LTE do ponad 90% – podsumowuje Tomasz Gillner-Gorywoda, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Dyrektor Generalny, Polkomtel Sp. z o.o.
Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
– Dzięki programowi smartDOM w segmencie usług dla klientów indywidualnych i biznesowych w dalszym ciągu efektywnie dosprzedawaliśmy klientom kontraktowym nasze podstawowe usługi – telewizję, Internet, telefon. Co ważne, dobrze odbierana przez klientów komunikacja marketingowa programu smartDOM ma także pozytywny wpływ na sprzedaż pojedynczych usług w standardowych ofertach. W konsekwencji rozwoju zasięgu technologii LTE utrzymujemy wysoką sprzedaż usług mobilnego dostępu do Internetu i pozostajemy liderem tego rynku – podsumowuje Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Polkomtel Sp. z o.o. i Wiceprezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.
źródło: Cyfrowy Polsat
Kan
No to dość zaskakujące, bo nie spodziewałem się wzrostu sprzedaży usług tv. Przynajmniej nie po tym co pokazało nc+. No ale widać że jednak ludzie CP wybierają, a z nc+ raczej rezygnują.
Fakt, dobrze to wygląda dla CP. Wyszli z ciekawą ofertą łączoną do klientów i to jest to, czego ludzie oczekują. Kilka dobrych usług z dużym upustem i to sprawia, że CP jest atrakcyjny.
CP praktycznie to nie ma konkurencji, jeśli chodzi o standardowe usługi tv. ja jestem człowiekiem, który nie chce dużo wydawać na tv, dlatego bardzo mi ostatnio spasowało, że można dobrać pakiet HBO do pakietu Rodzinnego. Dzięki temu pakiet HBO mam za 40 zł.