W zeszłym roku rozwijaliśmy się zarówno organicznie, jak i poprzez strategiczne akwizycje, prowadząc liczne projekty pozwalające nam na konsekwentną realizację strategii rozwoju Grupy. Wszystkie nasze działania zmierzały do umocnienia Cyfrowego Polsatu na pozycji lidera multimedialnej rozrywki w Polsce oraz rynków płatnej telewizji i nadawców telewizyjnych, a także regularnego rozwoju naszych kompetencji w obszarze telekomunikacji oraz usług online – napisał w komentarzu do Raportu Rocznego Spółki Cyfrowy Polsat za 2012 rok Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowy Polsat.

Potwierdzeniem zakończenia z sukcesem kolejnego roku naszej działalności jest wzrost zarówno wyników operacyjnych, jak i finansowych Grupy. Liczba abonentów usług płatnej telewizji wzrosła do 3,57 milionów, a liczba użytkowników szerokopasmowego Internetu i telefonii komórkowej wzrosła odpowiednio do 150 i 145 tysięcy.

Spółka jest także zadowolona z wyników finansowych Spółki. Całkowite przychody Cyfrowego Polsatu w 2012 roku wzrosły o 9,3% do 1,783 mld zł, a zysk netto wyniósł 530 mln zł.

W dbałości o sukcesywny wzrost satysfakcji naszych abonentów regularnie wzbogacaliśmy ofertę usług płatnej telewizji o nowe kanały i produkty. Efektywnie łączyliśmy oferowane przez nas produkty i usługi, dostarczając abonentom coraz więcej
korzyści z faktu pozostawania naszym abonentem. Regularnie zapewnialiśmy abonentom wydarzenia sportowe w ramach usługi pay-per-view, popularyzując ją na rynku polskim. Po sukcesie usług VOD – Domowa Wypożyczalnia Filmowa i catchup
tv, na naszej stronie WWW istotnie rozbudowaliśmy Strefę Rozrywki online, proponując użytkownikom w jednym miejscu powtórki programów, kanały online, ofertę ipla, HBO GO i FilmBox live. Uruchomiliśmy cross-promocje z siecią Plus i rozpoczęliśmy wzajemną sprzedaż usług, gwarantując abonentom dodatkowe korzyści za posiadanie usług obydwu
operatorów. W 2012 roku osiągnęliśmy także oczekiwane synergie technologiczne, marketingowe, produktowe i administracyjne pomiędzy platformą Cyfrowy Polsat a Telewizją Polsat. Był to także czas rosnącej roli nowych usług Cyfrowego Polsatu – TV Mobilnej, PPV, VOD, Multiroomu HD, ipla
– czytamy w Raporcie.

W zeszłym roku Cyfrowy Polsat znacząco wzmocnił swoją działalność w segmencie usług świadczonych drogą online. Firma kupiła 100% udziałów w spółkach tworzących serwis ipla będący liderem rynku wideo online w Polsce. Ipla oferuje dostęp do linearnego sygnału telewizyjnego kilkudziesięciu kanałów, transmisje na żywo w HD oraz największą w Polsce bazę treści telewizyjnych „na życzenie”, w tym dziesiątki tysięcy odcinków seriali, programów telewizyjnych i największych wydarzeń sportowych. Dostęp do zasobów telewizji ipla, dzięki dedykowanym aplikacjom, mają użytkownicy komputerów, smartfonów, tabletów, telewizorów z usługą Smart TV, dekoderów płatnych telewizji oraz konsol. Ipla według najnowszych badań posiada średnio 2,3 miliona użytkowników.

Kontynuując rozwój w segmencie online, Cyfrowy Polsat uruchomił serwis muzo z muzyką cyfrową w modelu odsłuchowym. Wkrótce w ofercie muzo znajdzie się 5 milionów utworów zaspokajających blisko 90% potrzeb muzycznych Polaków. Obecna oferta muzo zawiera najpopularniejsze utwory ze wszystkich gatunków muzycznych, pochodzące m.in. z wytwórni EMI, Magic Records, SONY Music, Universal Music.

Z myślą o dystrybucji naszych usług przy wykorzystaniu wszystkich nowoczesnych technologii i urządzeń rozpoczęliśmy świadczenie usługi TV Mobilna w technologii DVB-T. Było to możliwe dzięki nabyciu rok wcześniej spółki INFO-TV-FM posiadającej odpowiednie częstotliwości do uruchomienia usługi telewizji mobilnej w technologii naziemnej telewizji cyfrowej – dodaje Dominik Libicki.

Nowe usługi Operator świadczy zarówno na tradycyjne dekodery i telewizory, jak i zyskujące coraz większą popularność urządzenia przenośne.

W październiku zeszłego roku oferowany przez Cyfrowy Polsat najszybszy i najnowocześniejszy na świecie Internet mobilny w technologii LTE przyspieszył do 150 Mb/s. Istotnie wzrósł także zasięg tej usługi – obecnie co drugi mieszkaniec Polski jest w zasięgu LTE. Jednocześnie, wychodząc naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów oraz trendom
rynkowym, Operator ofertę internetową wzbogacił o nowe urządzenia mobilne – komputery, tablety, modemy i routery. Uruchomił także autorski komunikator internetowy HALO.

Regularny rozwój przechodziła fabryka dekoderów. W 2012 roku jej linię produkcyjną opuściły trzy nowe modele dekoderów – HD-3000 i HD-6000 do telewizji satelitarnej oraz T-HD 1000 do naziemnej telewizji cyfrowej. Łącznie fabryka wyprodukowała już ponad cztery miliony dekoderów.

Niezmiennie naszym długoterminowym celem jest stabilny rozwój naszej Grupy, utrzymanie pozycji lidera na rynkach rozrywki multimedialnej i płatnej telewizji, oferowanie z coraz lepszymi wynikami usług telekomunikacyjnych, budowanie
stałej widowni kanałów Telewizji Polsat, a w konsekwencji ich istotnej pozycji na rynku reklamy telewizyjnej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami planujemy rozwijać nowoczesne kanały dystrybucji treści, tak aby konsument mógł swobodnie wybierać technologię i urządzenie, za pośrednictwem których chce skorzystać z naszych usług telewizyjnych
– podkreśla Prezes Zarządu Cyfrowy Polsat.

Spółka spodziewa się, że w dłuższej perspektywie przyczynią się one do wzrostu liczby użytkowników usług, średniego przychodu z jednego abonenta oraz lojalności klientów.

Cyfrowy Polsat: Raport roczny 2012: Tutaj

Spółka jest operatorem płatnej cyfrowej platformy satelitarnej „Cyfrowy Polsat” świadczącym usługi na terytorium Polski, operatorem płatnej telewizji naziemnej, dostawcą usługi dostępu do Internetu oraz operatorem wirtualnej sieci telefonii komórkowej.

źródlo: Cyfrowy Polsat

Kan