Z Internetu LTE Cyfrowego Polsatu będzie można korzystać za pomocą modemów E398 chińskiej firmy HUAWEI dostępnych w cenie od 1 zł i pracujących w następujących technologiach i częstotliwościach:

  • LTE – 900/2100/1800/2600 MHz
  • DC-HSPA+/HSPA+/UMTS – 900/2100MHz
  • GSM/GPRS/EDGE – 850/900/1800/1900MHz

Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci Cyfrowego Polsatu używając jednego modemu, mogą korzystać z obydwu usług dostępu do Internetu operatora, świadczonych w technologiach HSPA+ i LTE. Modem HUAWEI E398 pracuje w kanale 20 MHz, z maksymalną prędkością pobierania danych do 100 Mb/s i wysyłania – do 50 Mb/s dla LTE oraz 21,6 Mb/s i 5,76 Mb/s dla HSPA+. Wspiera systemy operacyjne Windows 2000, XP (SP2), Vista (SP1), Mac OS, Windows 7.

HUAWEI E398
HUAWEI E398

Modem oferowany jest w zestawie z anteną zewnętrzną magnetyczną (parapetową) LTE/HSPA+ lub „kominową” LTE Uni – wydawaną na życzenie. Zastosowanie anteny pozwala na poprawę jakości odbieranego sygnału oraz zasięgu, co przekłada się na wzrost szybkości transmisji danych. Do modemu Huawei E398 można dokupić router Huawei D105.

Zasięg usług LTE

Cyfrowy Polsat świadczy usługi w pierwszej na świecie sieci LTE 1800 MHz, która we wrześniu 2010 r. została uruchomiona przez Mobyland Sp. z o.o. we współpracy z CenterNet. Sieć ta jest znacząco szybsza od pozostałych sieci działających w Polsce – pozwala na pobieranie danych z prędkością do 150 Mb/s, a docelowo do 326 Mb/s oraz wysyłanie danych z prędkością do 50 Mb/s, a docelowo do 86 Mb/s. W porównaniu do technologii HSPA+ czy UMTS charakteryzuje się dużo mniejszymi opóźnieniami i pozwala na obsługę znacząco większej liczby użytkowników. Urządzenia konsumenckie LTE oferowane przez Cyfrowy Polsat pozwalają na obsługę prędkości do 100 Mb/s przy pobieraniu danych i do 50 Mb/s – przy wysyłaniu.

Cyfrowy Polsat spodziewa się, że wprowadzenie do oferty z dniem 30 sierpnia br. usługi Internetu LTE przyczyni się do spadku wskaźnika odejść abonentów churn oraz pozwoli przyspieszyć
proces pozyskiwania klientów. Tempo rozwoju sieci LTE będzie uzależnione od zgody UOKiK na zakup Polkomtela przez Zygmunta Solorza-Żaka.

Prezes spółki, Dominik Libicki zapytany o przewidywania odnośnie tempa rozbudowy sieci LTE Libicki
odpowiedział: „tempo budowy sieci będzie zależało od wyrażenia zgody
przez prezes UOKiK na przejęcie Polkomtela. Jeśli transakcja zostanie sfinalizowana, Mobyland będzie mógł korzystać z infrastruktury Polkomtela, co przyspieszy rozwój sieci”.

Zakładamy, że wprowadzenie LTE przyspieszy proces pozyskiwania klientów, ze względu na możliwość zakupu tej usługi solo, bez konieczności łączenia jej z usługa telewizyjną” – dodał Prezes spółki Cyfrowy Polsat.

Usługi LTE Cyfrowego Polsatu są obecnie dostępne na ponad 500 stacjach bazowych, w blisko 1300 miejscowościach. W kolejnych etapach sieć będzie sukcesywnie rozbudowywana.

Przewagi Internetu LTE

Internet LTE w Cyfrowym Polsacie, dzięki swoim właściwościom technicznym oraz parametrom jakościowym może docelowo z powodzeniem zastąpić Internet stacjonarny, będąc jednocześnie odpowiedzią dla coraz bardziej wymagających konsumentów i rosnących możliwości oferowanych przez sieć. Dodatkowo posiada atut mobilności, który staje się coraz bardziej oczekiwany przez konsumentów. Pojemność, szybkość, minimalne opóźnienia – taki potencjał ma w sobie mobilny Internet najnowszej generacji. Różnice widać gołym okiem. Dla porównania, ściąganie pełnometrażowego filmu HD z sieci w technologii UMTS zajmuje około 2 godzin, HSPA+ pobierze taki film w kilkadziesiąt minut, a LTE w kilka minut. Wszystko to sprawia, że dzięki Internetowi LTE w Cyfrowym Polsacie klienci będą mogli swobodnie korzystać z usług interaktywnych i multimedialnych, wymagających dużej przepustowości i transmisji w czasie rzeczywistym, jak gry online, komunikacja wideo czy telewizja HD przez Internet.

Potencjał LTE

Dzięki działaniom podejmowanym przez Cyfrowy Polsat Polska znajduje się w światowej czołówce krajów, które wdrożyły LTE. Jest pierwszym krajem, w którym zaproponowano usługi na częstotliwości 1800 MHz. Według prognoz przedstawionych przez In-Stat obecnie z sieci LTE na całym świecie korzysta 1,2 mln użytkowników. Do końca roku ma ich być aż 8 mln. Szacuje się, że w 2014 roku liczba użytkowników aktywnie korzystających z przesyłu danych w technologii LTE wzrośnie do 150 mln.

Kampania reklamowa LTE

Sprzedaż usług LTE będzie wspierać startująca 31 sierpnia br. kampania reklamowa. Spoty telewizyjne będą emitowane na antenach stacji Telewizji Polsat, TV4, TVP1, TVP2, TVN, TVN7, TVN24, AtMedia, Discovery, TV Biznes, 4FunTV, TV Puls. Spoty radiowe będzie można usłyszeć w rozgłośniach RMF, RMF Maxxx, Eska, Roxy, ZET, PiN. Działania w prasie obejmą, m.in. Newsweek, Komputer Świat, Auto Świat, a aktywności reklamowe w Internecie – GG, Onet, nk, Ipla, serwisy Netshare i wyszukiwarki.

Kreację kampanii przygotował Dział Komunikacji Cyfrowego Polsatu i Agencja Clos Brothers. Za produkcję spotu reklamowego odpowiada CineArt Production, postprodukcję – studio Nextmedia, a za planowanie i zakup mediów – PHD i Redefine.

Prezentacja Tomasza Kulisiewicza, głównego analityka Audytel Po co LTE: Tutaj

źrodło: Cyfrowy Polsat

Kan