Wywiad z Guo Lei, dyrektorem generalnym
ZTE Polska

Guo Lei, dyrektor generalny ZTE Polska
Guo Lei, dyrektor generalny ZTE Polska

– Jaki jest procentowy udział polskiego rynku w przychodach firmy?

Coraz większy dzięki temu, iż ZTE
posiada najpełniejszą ofertę produktów i kompleksowych rozwiązań
zapewniających obsługę każdego sektora telekomunikacyjnego włączając
rozwiązania bezprzewodowe, Access&Bearer, VAS, terminale i
profesjonalną obsługę. ZTE oferuje swe usługi zarówno operatom, jak i
firmom zapewniając kompleksowe rozwiązania. Obecnie w Polsce ZTE
dostarcza owe rozwiązania głównie dla operatorów w zakresie rozwiązań
bezprzewodowych, sieci przewodowych i terminali. Zwłaszcza w 2011 roku
ZTE zrobiła milowy krok w dziedzinie niektórych produktów. ZTE Polska
jest ciągle w fazie szybkiego rozwoju i chciałaby się rozwijać razem ze
swoimi klientami.

– Jaki był 2011 rok dla ZTE?

Ten rok zakończył się z sukcesem i
zyskiem. Zamierzamy wprowadzać do pełnej realizacji naszą strategię,
której najistotniejszą wytyczną jest ścisły związek z ważniejszymi
rynkami telekomunikacyjnymi i ich wiodącymi operatorami. Temu działaniu
przyświeca zasada: „zdobywca większości zamówień pochodzących od
telekomunikacyjnych graczy zdobywa rynek”, nazwana w skrócie „Kluczowe
Kraje, Kluczowi Operatorzy”. Celem jest stanie się dostawcą
infrastruktury telekomunikacyjnym dla operatorów.

– Czy można w takim razie powiedzieć, że firma rozwija się nie tylko
globalnie, ale też w wymiarze polskim?

Począwszy od 2010 ZTE Poland rozwija się
bardzo szybko, co widoczne jest w naszych udziałach w rynku. To
zawdzięczamy naszym konkurencyjnym produktom, stabilnym cenom i
technologicznej rywalizacji.

– Jakie plany ma ZTE na 2012 rok? Jakie są cele firmy w Polsce?

Mamy duże możliwości zarówno dla
operatorów, jak i SME. W sektorze światowej telekomunikacji ZTE jest
obecnie być może w pierwszej piątce, ale to właśnie my rozwijamy się
najszybciej spośród naszych konkurentów. W Europie Wschodniej to Polska
jest czołowym krajem, w którym ZTE prowadzi swoją działalność. ZTE była
czwartym największym światowym producentem telefonów w trzecim
kwartale, według IDC, 19.1 milionów telefonów trafiło na
rynek w porównaniu z 12.1 miliona z tego samego
okresu 2010 roku. W przyszłym roku chcemy skupić się nie tylko na
naszych osiągnięciach, ale także na budowaniu świadomości marki i
społecznej odpowiedzialności, jak również na naszych pracownikach.

– Jakie są zatem liczby na 2012 rok?

Planujemy zwiększyć nasz dochód o połowę
w 2012 roku.

– Czy istnieje zatem jakiś cel do osiągnięcia, np. wzrost w dobie
kryzysu?

Obserwujemy szybki rozwój firmy w
ostatnich dwóch latach dzięki strategii niskich kosztów. Celami firmy
jest polepszenie koniunktury przez wyprodukowanie bardziej praktycznych
i wszechstronnych rozwiązań kompleksowych przy wykorzystaniu strategii
korzyści dla obu stron.

– Jakie są Pańskie cele?

Chcę zapewnić i zwiększyć wzrost ZTE
Polska na rynku. Chciałbym pracować dla firmy z tradycjami, która dąży
do technologicznego rozwoju. Będąc wówczas na jej czele mogę
wykorzystywać szanse, jakie daje rozwijająca się firma.

– Wasze urządzenia: modemy, telefony a nawet tablety są w ofercie
największych polskich operatorów. Czy chcecie dopasowywać ofertę do
konkretnych grup , np. smartfony dla biznesmenów albo multimedialne
telefony komórkowe dla młodych ludzi?

Z pewnością nasze smartfony są
przeznaczone dla konkretnych grup klientów. Na przykład Libra (Test ZTE Libra) jest
funkcjonalnym telefonem skierowanym do młodych użytkowników, idealnym
jako pierwszy smartfon, który uczy jak posługiwać się zaawansowanymi
funkcjami i zaznajamia z tego typu urządzeniami. Mamy w ofercie także
multimedialny
tablet V9, który obsługuje połączenia
telefoniczne i jest także przeznaczony dla młodych ludzi. Nowe modele
telefonów, takie jak Skate czy Racer II to także oferta dla młodych.

– Oprócz rynku operatorów istnieje także wymagający rynek klientów.
Wiem, że Państwo są świadomi tego faktu i podpisaliście umowy na
dostawę sprzętu z dużymi sieciami. Jakich partnerów już pozyskaliście?

Istotnie na początku nasze urządzenia
były przeznaczone zwłaszcza dla operatorów sieciowych. Jednak
zauważyliśmy, że jest zapotrzebowanie na telefony bez ustalonej opłaty.
W związku z tym nawiązaliśmy strategiczne partnerstwo z wieloma
dostawcami i sklepami sieciowymi, które działają na polskim rynku. Na
ten moment mogę powiedzieć, że jednym z naszych strategicznych
partnerów jest firma Brightpoint, która ma w swojej ofercie dwa
smartfony od ZTE: Libra i Racer II.

– Rynek telekomunikacyjny jest do granic nasycony ofertą wielu
producentów, a mimo to coraz śmielej na nim działacie. Jaki macie
pomysł na zbudowanie konkurencyjnej marki, którą będę wybierali klienci?

Jesteśmy świadomi, że rynek jest
zdominowany przez marki o ustalonej pozycji. Jednak głęboko wierzymy,
że znajdziemy własną niszę na rynku. Sukcesywnie powiększamy ofertę
naszych produktów i wszystkie nasze urządzenia realizują politykę
ekonomicznej technologii, która oznacza, że możemy ustalać
konkurencyjne ceny i jednocześnie oferować produkty o wysokiej jakości.
Dajmy klientom szansę dokonanie własnego wyboru!