1000 złotych – nawet tyle musiał wydać rodzic piątoklasisty na wyprawkę szkolną. Na zakup podręczników przeznaczona została średnio połowa tej kwoty. Firma Platinet S.A., organizator akcji „Cyfrowa Klasa”, udowadnia, że dzięki wprowadzaniu nowych technologii do szkół, wydatki te można znacząco ograniczyć.

Pierwsza Cyfrowa Klasa w Małopolsce
Pierwsza Cyfrowa Klasa w Małopolsce

„Cyfrowa Klasa” to autorski projekt Platinet, krakowskiego producenta urządzeń mobilnych oraz jednego z głównych graczy na polskim rynku dystrybucji nośników i akcesoriów komputerowych. Firma przekazała w marcu 2013 roku Szkole Podstawowej nr 85 w Krakowie 28 tabletów własnej marki Omega MID 9711 o rozdzielczości 9,7 cala oraz wszelkie akcesoria niezbędne do prowadzenia multimedialnych zajęć. Do akcji, pilotowanej przez zespół złożony z nauczycieli oraz przedstawicieli Platinet S.A., zaangażowana została jedna z klas czwartych. 2 września 28 uczniów rozpoczęło kolejny semestr nauki, w którym część lekcji prowadzona będzie w formie interaktywnych zajęć z wykorzystaniem tabletów.

Ostatnie miesiące poświęciliśmy na dostosowanie przekazanych przez nas sprzętów do wymagań zaproponowanych przez szkołę. Rozpoczynający się właśnie rok szkolny to moment, w którym klasa stanowi kompatybilny system informatyczno-edukacyjny, zarządzany przez nauczycieli. Rozwiązanie to niesie ze sobą szereg korzyści, nie wspominając już o odciążeniu domowego budżetu i plecaków naszych pociech – mówi Krzysztof Potok, Prezes Platinet.

„Cyfrowa Klasa” działa w systemie Android, dla którego dostępne są liczne darmowe aplikacje edukacyjne. Dzięki temu możliwe jest zdecydowane ograniczenie kosztów związanych z integracją nowoczesnych rozwiązań z funkcjonującymi programami nauczania. Ponadto każdy z uczestników projektu może również korzystać z Dysku Google, co pozwala np. na odrabianie lekcji w domu i natychmiastowe udostępnienie prac nauczycielom. Za jego pomocą uczniowie mogą też bez problemu pobierać na domowy sprzęt pliki tekstowe, audio czy video, stanowiące uzupełnienie dla treści przekazywanych podczas szkolnych zajęć.

Obecne pokolenie uczniów, nawet z najmłodszych klas podstawówek, codziennie korzysta z nowych technologii. Warto więc zaszczepiać w nich nawyk wykorzystywania tabletów czy smartfonów w celach edukacyjnych, a nie wyłącznie rozrywkowych. Proces cyfryzacji rzeczywistości, w której obracają się nasze dzieci z każdym rokiem przyspiesza, dlatego wierzymy, że projekty, takie jak „Cyfrowa Klasa”, pozwolą w pełni wykorzystać możliwości, jakie dają nie tylko uczniom, ale również nauczycielom, bezpłatne e-podręczniki czy dedykowane aplikacje edukacyjne – podsumowuje Krzysztof Potok.

źródło: Platinet

Kan