Kiedy potrzebujemy wsparcia z naszym telefonem czy tabletem, zazwyczaj szukamy szybkiej pomocy w najbliżej zlokalizowanych serwisach. Przed wyborem miejsca naprawy, warto jednak sprawdzić kilka kwestii, m.in. z jakich narzędzi czy oprogramowania korzysta serwis, oraz czy po naprawie zachowamy gwarancję producenta. Innymi słowy – na czym polega przewaga autoryzowanych serwisów nad punktami bez autoryzacji? Samsung podsumował zasady, jakie stosowane są w centrach serwisowych Samsung oraz to w jaki sposób wpływają na satysfakcję i opinie klientów. O wysokiej jakości serwisów świadczy także uhonorowanie firmy tytułem „Gwiazdy Jakości Obsługi 2021 roku”.

 

Tylko oryginalne części z zachowaniem gwarancji

Jedną z najważniejszych cech i różnic między autoryzowanym a nieautoryzowanym serwisem jest pewność użytkowania tylko oryginalnych części, które gwarantują wysoką jakość działania produktu oraz fakt, że dana część będzie w pełni kompatybilna z innymi elementami smartfona czy tabletu. W przypadku nieautoryzowanych serwisów nie mamy pewności, jakie jest źródło pochodzenia zamienników. Tym samym ryzykujemy, że sprzęt nie będzie działał równie sprawnie, jak wcześniej.

Co więcej, w serwisie z autoryzacją po naprawie klient otrzymuje raport z naprawy urządzenia, w którym są wyszczególniane wymienione części. Każda z nich ma swój unikalny kod/index. Dzięki temu w dowolnym momencie klient może wrzucić do wyszukiwarki google kod części i pojawi się informacja o wymienionym elemencie oraz jego oryginalności.

 

Własne narzędzia diagnostyczne

Kolejna różnica polega na tym, że autoryzowane centra serwisowe korzystają z zaawansowanego software’u, napisanego przez producenta, pod każdy model telefonu czy tabletu. Te nieautoryzowane korzystają z rozwiązań dostarczanych przez firmy trzecie, nie posiadających całego „know how” producenta urządzenia.

Ponadto tylko serwisy z autoryzacją korzystają ze specjalistycznych narzędzi, które nie uszkadzają telefonu podczas naprawy. Zdarza się, że naprawa w nieautoryzowanym serwisie, pozostawia po sobie widoczne ślady na zewnątrz urządzenia.

Dodatkową pewność daje fakt, że każde autoryzowane centrum serwisowe przed oddaniem klientowi produktu wypełnia raport, który opisuje wykonane testy, w tym: poprawnego ładowania baterii, obsługi dotykowej ekranu, łączności wi-fi, testy aparatu, mikrofonu czy głośników, a nawet testu szczelności w przypadku urządzeń posiadających certyfikat IP. Raport jest podpisany przez technika, który wykonywał testy, a przed oddaniem telefonu dokonał sterylizacji urządzenia dla bezpieczeństwa klienta.

 

Wykwalifikowana obsługa

W przypadku autoryzowanych centrów serwisowych każdy z serwisantów przeszedł cykl szkoleniowy, podczas których sprawdzane były jego umiejętności teoretyczne i praktyczne. Podczas pandemii COVID-19 szkolenia odbywały się w formie online, gdzie oprócz testów znajomości zagadnień technicznych, pracownicy prezentowali swoją wiedzę przed zespołem wsparcia technicznego Samsung oraz w trakcie cyklicznych audytów autoryzowanych punktów serwisowych.

Z kolei pracownicy nieautoryzowanych punktów nie mają dostępu do szkoleń, prowadzonych przez specjalistów z firmy Samsung. Dlatego nie możemy być pewni, co do ich wiedzy czy umiejętności serwisowych.

 

Jakość naprawy urządzenia

Dużym plusem autoryzowanych centrów serwisowych jest także wysoka jakość usług. Świadczy o tym test końcowy, czyli pisemne potwierdzenie po naprawie, podpisane przez technika. Ponadto serwisy posiadają bufor z częściami, aby naprawa została wykonana jak najszybciej. W przypadku nieautoryzowanych serwisów na dostawę części trzeba czasem czekać nawet kilka czy kilkanaście dni.

 

Bateria w prezencie od serwisu

Autoryzowane serwisy odznaczają się także jasną polityką cenową, a ceny oraz adresy punktów dostępne są na stronie producenta w dziale „Wsparcie”. Tylko w takich serwisach klienci mogą otrzymać wymianę baterii w prezencie przy wymianie wyświetlacza, aby zyskać jeszcze sprawniejsze urządzenie. W nieautoryzowanych serwisach każdy z punktów ma swoje procedury i ceny usług.

 

W duchu eko

W serwisach z autoryzacją, Samsung dba również o środowisko naturalne. Prowadzi projekty, które są zorientowane na monitorowanie zużycia energii i nieustanne poszukiwanie sposobów na jej ograniczenie, zarządzanie utylizacją elektroodpadów czy żywotnością eksploatacyjną materiałów.

 

Zachowanie gwarancji

Każda naprawa w serwisie nieautoryzowanym skutkuje całkowitą utratą gwarancji producenta na urządzenie. Kiedy urządzenie trafia do takiego serwisu, może nastąpić modyfikacja oprogramowania, która wpływa na wydajność urządzenia – jego parametry zasięgowe czy zarządzanie energią. Może to również spowodować, że dane w urządzeniu nie będą bezpieczne i staną się podatne na ataki.

W przypadku naprawy w serwisie autoryzowanym Samsung, każda nowa część jest objęta swoją gwarancją, a klient zachowuje ciągłość gwarancji produktu oraz ważności certyfikatu szczelności IP (normy szczelności na wodę i kurz).

 

Rekomendacja klientów

Opinia Klientów jest największym wyróżnikiem serwisu. W tym roku centra serwisowe Samsung po raz kolejny zostały nagrodzone tytułem Gwiazdy Jakości Obsługi 2021. To coroczne wyróżnienie dla firm, które reprezentują najwyższe standardy obsługi, przyznawane na podstawie wyników badania satysfakcji klientów. Klienci docenili wysokie standardy obsługi, takie jak jakość, solidność, przyjazność czy zaufanie.

Gwiazda jakosc obslugi 2021