Kilka słów o wnętrznościach pochodzącego z Chin smartfona. Konstrukcja Ulefone Gemini kryje w sobie całkiem wydajne podzespoły, czyniąc z tego modelu urządzenie o świetnym stosunku ceny do oferowanych możliwości.


W urządzeniu znajdziemy procesor 64 bit. MediaTek MT6737T, który składa się z czterech rdzeni o częstotliwości taktowania 1,5 GHz, zbudowanych w oparciu o architekturę ARM Cortex-A53. Nad grafiką czuwa dwurdzeniowy układ ARM Mali-T720MP oraz 3-gigabajtowa pamięć operacyjna RAM. Dużym plusem jest aż pamięć wewnętrzna 32 GB (z czego dla użytkownika dostępne jest nieco ponad 24 GB), przy czym za pośrednictwem slotu microSD możliwa jest jej rozbudowa nawet o 256 GB. Całość działa zaskakująco płynnie, toteż sklep z aplikacjami Google aplikacja AnTuTu wycisnęła ze smartfona prawie 40 tys. punktów, co jest na dziś wynikiem przeciętnym.



Smartfon działa na Androidzie w wersji 6.0 Marshmallow, z aktualizacja do systemu Android 7.0 Nougat. System dostępny jest z nakładką, która przypomina strukturą MIUI – wszystkie nowe aplikacje lądują na pulpicie. Producent ograniczył swoje dodatki do minimum, co wyszło wyłącznie na korzyść.


W zasadzie większość aplikacji, które znajdziemy w pakiecie oprogramowania to standardowe aplikacje Google i raczej nie wymagają one większego opisu. Należy podkreślić, że system jest dobrze zoptymalizowany. Szkoda natomiast, że wszystkie dodane przez producenta aplikacje i specjalne ustawienia nie doczekały się tłumaczenia na język polski. Spolszczenie obejmuje ok. 80% systemu, lecz nie utrudnia to w żaden sposób korzystania z urządzenia.

Jeżeli chodzi o oferowane metody łączności, to Gemini nie zaskakuje na tle konkurencji. W smartfonie Ulefone znajdziemy standardowe moduły: 4G/LTE kat.4, umożliwiającą pobieranie danych z prędkością (Downlink ~150Mbps / Uplink ~ 50Mps), bezstykową technologię HotKnot, WiFi: 802.11a/b/g/n, w standardzie Dual band (2.4G/5G), Bluetooth 4.0 oraz GPS, wspomagany przez A-GPS + GLONASS. Transmisja danych działa bez zarzutu.


Czułość modułu Wi-Fi jest na średnim poziomie, ale trudno jednak mówić o jakimś wielkim problemie w tej kwestii. Jeżeli chodzi o GPS, to ma raczej przeciętny zasięg. W miejscu badania, konkurencyjne smartfony znajdowały więcej satelitów. Podczas prób terenowych, w samochodzie pracował stabilnie.


Jednak dokładność pomiaru rzędu 5-6 m, sprawia, że musimy trochę uważać, przy korzystaniu z nawigacji w miastach, gdy potrzebujemy szybkich decyzji dla zmiany kierunku jazdy.