Nokia zaprezentowała w ubiegłym miesiącu w naszym kraju model biznesowy nawiązujący do słynnej serii komunikatorów. Nokia E7, bo o niej mowa, ma przywrócić do łask biznesmenów telefony z logiem fińskiego producenta. Czy oferowane funkcje pozwolą podbić rynek urządzeń biznesowych?

Słowem wstępu:

W październiku ubiegłego roku firma Nokia zaprezentowała pierwszy model z nową platformą Symbian^3. Największe nadzieje nie były pokładane tylko w unikalnym designie urządzenia Nokia N8, a także/ przede wszystkim w odświeżonej platformie Symbian. Jak wiemy z perspektywy czasu zmiany w Symbian nie były na tyle imponujące, aby platforma mogła konkurować z najnowszymi supertelefonami z Androidem, czy też z Apple iPhone 4. Fiński producent sam zaczął wątpić w platformę stąd zdecydował się na współpracę z Microsoft, choć oficjalne stanowisko mówi, że Nokia nie porzuci Symbiana tak szybko, można spodziewać się, że jego koniec jest bliższy niż ktokolwiek mógłby przypuszczać.

Również w ubiegłym roku Nokia przedstawiła po raz pierwszy rozsuwany slider biznesowy Nokia E7, który w Polsce zyskał miano nowego Communicatora. Największą bolączką w tym wypadku wydaje się bardzo długi okres wprowadzenia produktu na rynek, w przeciągu tych kilku miesięcy zmieniło się wiele, w tym i strategia Nokii. Jednak nie wypada nie wydać urządzenia, które jest już gotowe. W tej sytuacji pojawił się niedawno na rynku model Nokia E7 Communicator ( co ciekawe przeglądając różne oficjalne strony Nokii, w Polsce położono nacisk na dodanie słowa Communicator do nazwy).

Komunikatory Nokii odmieniły życie biznesmenów pod koniec poprzedniego wieku. Pierwszy model Nokia N9000 Communicator był postrzegany przez wielu jako rewolucja telefonów komórkowych, wraz z modelem Nokia E7 Communicator fiński producent chce przywrócić z zaświatów słynną serię telefonów kierowaną do klienta biznesowego.