Nowe globalne badanie zachowań związanych z konsumpcją treści dowodzi, iż obecnie żyjemy w świecie przepełnionym informacjami. Wyniki pokazują, że ponad połowa z nas (52%) sprawdza informacje codziennie. Badanie, przeprowadzone przez HTC na dziesięciu rynkach, wskazuje iż potrzeba ciągłego dostępu i konsumpcji krótkich informacji owocuje lepiej poinformowanym społeczeństwem, posiadającym szerszy punkt widzenia. Wyniki te podważają przeświadczenie, że media społecznościowe nas ogłupiają.


Potrzeba informacji:

  • Tuż po przebudzeniu sprawdzamy informacje – niemal połowa (42%) z 10 000 badanych konsumentów przyznaje, że sprawdzają wiadomości w ciągu godziny od wstania z łóżka, a ponad jedna trzecia (38%) sprawdza informacje z ciągu godziny od pójścia do łóżka.
  • Jesteśmy uzależnieni od informacji – prawie dwie trzecie (63%) pytanych przyznaje potrzebę bycia pierwszymi poinformowanymi o informacjach ze świata.
  • Mamy je wszystkie – 65% pytanych przyznaje, że patrzy na wiadomości z szerszej perspektywy, ponieważ posiada szeroki dostęp do wielu źródeł informacji i opinii
    Wiemy wszystko – 72% z nas, dzięki łatwiejszemu dostępowi do informacji, czuje się lepiej poinformowanych odnośnie tego co dzieje się na świecie

„Obecnie codziennie czytam wiadomości na moim smartfonie. Fakt, że mam do nich tak łatwy I szybki dostęp zawsze i wszędzie, sprawiło, że jestem nimi jeszcze bardziej zainteresowana” – Kobieta, 22 lata, Australia.

Wpływ łatwo dostępnych informacji doprowadził do zmniejszenia liczby udostępnień online – jedynie jedna na osiem osób (13%) udostępnia informacje poprzez media społecznościowe, a jednie 14% „lubi” informacje. W rzeczywistości o wiele częściej udostępniamy poprzez media społecznościowe wiadomości lokalne (30%), które uważa się za mniej dostępne niż informacje na temat zdrowia (9%) czy celebrytów (4%).

Przyszłość informacji

  • Dzięki konsumpcji treści tak mocno zakorzenionej w codziennym życiu, ludzie coraz rzadziej rozróżniają tradycyjną formę informacji od wpisu na portalu społecznościowym.
  • Historia ważniejsza od jej źródła – ponad połowa konsumentów (55%) bardziej interesuje się historia samą w sobie, niż źródłem jej pochodzenia.
  • Różnica pokoleń – 50% konsumentów powyżej 55 roku życia pozostaje lojalnych tradycyjnej formie przekazywania informacji; w przypadku osób poniżej 25 roku życia grupa ta stanowi 34 %.
  • Informacje stają się społecznościowe – niemal polowa (45%) osób poniżej 25 roku życia rozróżnia informacje prasowe od wpisów na portalach społecznościowych.

Brak rozróżnienia źródła informacji, połączony z ciągłą potrzebą bycia poinformowanymi, już teraz wpływa na konsumpcję treści w przyszłości. Informacje będą musiały być jeszcze bardziej społecznościowe, dopasowane do indywidualnych zainteresowań i dostarczane wraz z innymi wiadomościami, takimi jak prognoza pogody, przypomnienia w kalendarzu czy uaktualnienia statusów*. Potrzeba bieżącej informacji sprawi, że agregatory takie jak HTC BlinkFeed, aplikacja Facebook’s Paper, The Huffington Post czy Upworthy, będą stawały się coraz bardziej popularne.

Yves Le Jan, dyrektor treści i usług firmy HTC powiedział: „W odpowiedzi na ogromną ilość źródeł informacji cyfrowych, HTC wypracowało innowacyjne rozwiązanie pod postacią HTC BlinkFeed. Chcieliśmy, aby nasi konsumenci w sposób szybki i łatwy mieli na bieżąco dostęp do informacji z całego świata, równolegle przy korzystaniu z mediów społecznościowych.

„Wiedzieliśmy, że przekazywanie aktualnych treści stanowi kluczową kwestię dla stworzenia HTC BlinkFeed, to badanie potwierdziło jedynie nasze przekonania – informacje proste oferujące możliwość dalszego zgłębienia historii prowadzą do lepiej poinformowanego społeczeństwa globalnego. Dlatego też zagregowane treści dostępne na naszych smartfonach poprzez HTC BlinkFeed są dla nas tak istotne i wzmacniają pozycję HTC One jako jednego z najbardziej uznanych telefonów 2013 roku. W nadchodzącym roku będziemy wprowadzać kolejne udogodnienia w HTC BlinkFeed, dzięki którym na bieżąco będziemy dostarczać na nasze ekrany główne jeszcze więcej informacji i aktualności społeczościowych”.

źródło: HTC

Kan