Zarówno w sklepie Google Play, jak i w App Store od Apple, znajduje się obecnie ponad milion aplikacji, a ich liczba wciąż dynamicznie rośnie. Nie zmienia to jednak faktu, że istnieje pewna górna granica liczby zainstalowanych aplikacji z których jesteśmy w stanie korzystać, a wskaźnik ten w ciągu ostatnich lat tylko nieznacznie się zmienił.


Jak wynika z najnowszych danych firmy badawczej Nielsen, przeciętna liczba zainstalowanych aplikacji przez amerykańskich użytkowników Androida i iOSa wynosiła 23,2 w 4 kwartale 2011 roku. Rok później było to 26,2 aplikacji a na koniec 2013 roku 26,8. Wydaje się więc, że liczba aplikacji, z jakimi użytkownicy chcą mieć styczność w ciągu miesiąca, powoli osiąga swój górny limit. Dane te zostały przedstawione na wykresie słupkowym.

To dobre informacje dla twórców popularnych aplikacji, takich jak Facebook czy programy od Google, ale zła dla początkujących firm, które starają się przekonać do swoich usług nowych użytkowników.

Warto zwrócić również uwagę na fakt, że mimo niewielkiego wzrostu liczby zainstalowanych aplikacji znacząco wzrosła ilość czasu, jaki im poświęcamy. Konkretnie, wzrosła aż o 65% w ciągu dwóch lat. W 4 kwartale 2011 roku czas przeznaczany na korzystanie z aplikacji w ciągu miesiąca wynosił 18 godzin i 18 minut a dane z analogicznego okresu zeszłego roku mówią już o 30 godzinach i 15 minutach (wykres liniowy).


Najwięcej czasu spędzamy na różnych portalach społecznościowych oraz korzystając z aplikacji do wyszukiwania informacji. Na drugim miejscu stoją programy rozrywkowe, a więc gry oraz odtwarzacze audio/wideo a na trzecim komunikatory. Wszystkie rodzaje aplikacji zanotowały wzrost poświęcanej im ilości czasu.

Źródło: TechCrunch

Sewix