Jak wynika z raportu agencji reklamowej Chitika, ruch w sieci na terenie USA i Kanady generowany przez smartfony z systemem Blackberry OS ciągle spada. Mimo, że ruch ze strony Windows Phone stoi w miejscu, Microsoftowi udało się przegonić coraz mniej popularne „jeżynki”.

BlackBerry Curve 9320

W okresie od 1 lutego do 30 kwietnia udział Windows Phone w ruchu sieciowym Ameryki Północnej zatrzymał się na niezbyt imponującym poziomie 1 procenta. Tymczasem udziały BlackBerry spadły z 1 procenta do 0,8 procent, spychając jeżynkę na 4 miejsce wśród mobilnych systemów operacyjnych.

Jeśli spojrzymy na czołówkę rankingu, na szczycie preferencji Amerykanów stoi iOS, z wynikiem 53,1% ruchu internetowego a drugi w tabeli jest Android, z pokaźnym udziałem 44,5%. Statystyki te pokrywają się z raportami firm IDC czy Gartner, wedle których Windows Phone zajmuje obecnie 3 miejsce w globalnym rynku smartfonów, które wcześniej również zajmowało BlackBerry.


Swój raport firma Chitika oparła o setki milionów wyświetleń reklam wśród właścicieli smartfonów w USA i Kanadzie od lutego do kwietnia.

Źródło: Cnet

Sewix