Play, polski operator sieci komórkowej, ogłosił wyniki za drugi kwartał i pierwsze półrocze 2019. Wyniki potwierdzają wiodącą pozycję Play na rynku dzięki poprawie bazy klientów, przychodów i rentowności.

Znakomite wyniki z najwyższą w historii kwartalną skorygowaną EBITDA dają podstawę do podniesienia oczekiwań co do wyników Play w całym roku 2019

  • W II kw. przychody operacyjne wzrosły o 4,2% rok do roku do 1,76 mld zł w wyniku poprawy zarówno przychodów z użytkowania, jak i sprzedaży towarów
  • Skorygowana EBITDA osiągnęła najwyższy w historii kwartalny poziom 644 mln zł (+17,1% r./r.), co odzwierciedla poprawę marży na usługach i sprzedaży towarów
  • Aktywna baza abonentów wzrosła o ok. 250 tys. r./r. (+2,0%) przy poprawie wskaźnika rezygnacji (0,7%), wysokim udziale klientów kontraktowych (66%) i klientów ofert pakietowych (42%), a także utrzymaniu wiodącej pozycji rynkowej (15 mln raportowanych klientów)
  • Oczekiwania na cały rok 2019 zostały podwyższone: skorygowana EBITDA ma być w przedziale 2,3-2,4 mld zł, a wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego mają osiągnąć między 770 mln zł, a 830 mln zł

 

W rezultacie znakomitych wyników PLAY w pierwszej połowie tego roku podnosimy nasze całoroczne oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że bardziej racjonalne otoczenie rynkowe i nasza dyscyplina w realizacji strategii mobilnocentrycznej wspierają tworzenie wartości dla akcjonariuszy PLAY. W ostatnim kwartale kontynuowaliśmy rozbudowę naszego portfolio usług, wprowadzając komercyjnie Play Now TV Box z obiecującymi wynikami, jak również naszą mobilną ofertę konwergentną Homebox. Rozbudowa sieci przynosi owoce nie tylko w postaci redukcji kosztów roamingu krajowego, ale również poprzez oferowanie unikalnych doświadczeń klientów dzięki przyspieszonemu rozwojowi naszego zasięgu 5G Ready, a wkrótce również dzięki przejętej niedawno światłowodowej sieci dosyłowej 3S. Utrzymujemy naszą korporacyjną kulturę efektywności, wprowadzając dalsze usprawnienia wydajności poprzez cyfryzację procesów biznesowych. Wszystko to przyczynia się do naszego sukcesu i z niecierpliwością oczekuję, że w nadchodzących kwartałach przedstawię Państwu nasze postępy” – powiedział Jean Marc Harion, Prezes P4.

 

Najważniejsze dane operacyjne:

Potwierdzenie pozycji Play jako wiodącego operatora telefonii komórkowej w Polsce:

  • 15,0 mln raportowanych klientów i 12,7 mln aktywnych klientów (odpowiednio -0,2% i +2,0% r./r.);
  • Udział klientów kontraktowych wzrósł do 66,3% (+1,7pp r./r.) na koniec czerwca 2019 r., podczas gdy wskaźnik rezygnacji poprawił się osiągając w pierwszej połowie roku poziom 0,7%;
  • Zagregowane ARPU wzrosło do poziomu 32,9 zł (+1,4% r./r.) w drugim kwartale oraz do 32,3 zł (+0,7% r./r.) w pierwszej połowie 2019 r., przy utrzymaniu wskaźnika kart SIM w ofertach pakietowych na poziomie 42%;
  • 17,6 tys. klientów usługi Play Now Box TV uruchomionej komercyjnie w kwietniu 2019 r.;

 

Rozbudowa sieci zgodnie z planem:

  • 7 382 stacje bazowe działające na koniec czerwca (+21,5% r./r.), w tym 258 nowych stacji dodanych w drugim kwartale;
  • Zasięg 4G LTE osiągnął 98,1% populacji kraju (+3,7 pp r./r.), przy 23% stacji bazowych zmodernizowanych do 5G Ready do końca czerwca, zapewniając zasięg dla 13,4% populacji kraju;
  • Pierwsze miejsce w rankingu prędkości transmisji w sieci własnej według SpeedTest.pl nieprzerwanie od listopada 2018 r., potwierdzone nagrodą od Ookla dla najszybszej sieci mobilnej w Polsce w I połowie 2019 r.

 

wyniki Play