IRCenter, jedna z pierwszych na polskim rynku agencji badawczych zaprezentowała wyniki „Social Media 2016” – czwartej edycji podsumowania mediów społecznościowych – badania CAWI wśród N=2110 internautów, pomiaru aktywności w social media i na urządzeniach mobilnych.


Agencja pokazuje – jakie grupy, jak korzystają z social media – na PC i na urządzeniach mobilnych oraz jakie wykazują postawy zakupowe online i offline. Opisuje bieżące trendy, pokazujące, jak rok do roku zmienia się zachowanie internautów.

Wyniki projektu Social Media 2016 są dla wszystkich, którzy projektują strategię obecności marki w social media.
Tegoroczna edycja jest realizowana we współpracy z Sentione i Spicy Mobile.

Tegoroczne badanie zostało zrealizowane w oparciu o:

  • badanie CAWI na reprezentatywnej próbie n=2110 internautów; realizacja styczeń 2017 (4 fala),
  • jakościową i ilościową analizę treści z mediów społecznościowych – pomiar dyskusji w social media – Sentione,
  • monitoring 2,5 tyś. urządzeń mobilnych; dane za okres styczeń – grudzień 2016 – SpicyMobile.

Współkorzystanie z kanałów social media
Współkorzystanie z kanałów social media


IRCenter w Social Media 2016 opisuje m.in. jak:

  • ciągle rośnie liczba twórców (15%) i komentujących treści (47%) w social media. 90% internautów czyta treści z social media,
  • zmienia się rola Facebooka – wciąż jest najważniejszy i ciągle dociera do największej liczby osób, jednak aktywności powoli przenoszą się gdzie indziej,
  • rośnie Youtube – rośnie i liczba obejrzeń i komentarzy na tym kanale,
  • ciągle dobrze trzyma się Twitter – to druga najszybciej rosnąca platforma komunikacji.
  • Zawartość pełnego raportu syndykatowego: Praktyczne i biznesowe podsumowanie zmian w ostatnim roku i praktyczne porady – za jakimi trendami nadążać, Jakościowe podsumowanie trendów w różnych kategoriach branżowych, Segmentacja użytkowników social media pod względem korzystania z różnych kanałów i postaw wobec zakupów online i offline – zachowań, emocji i wiedzy, Korzystanie z e-commerce, Liderzy opinii w kategoriach: reklama, zdrowie, finanse, Porównanie poszczególnych lat – najważniejszych danych


    Zapraszamy do lektury pierwszej części materiałów z projektu Social Media 2016 „Trendy w korzystaniu”: Tutaj

    źródło: IRCenter

    Kan