Bezpieczeństwo to wartość bezwzględnie kluczowa w zakresie usług finansowych. Wraz z rozwojem elektronicznych kanałów bankowości pojawiają się kolejne zagrożenia i w odpowiedzi na nie kolejne działania, jakie można podjąć, aby tych zagrożeń unikać.


Aż połowa (49%) użytkowników bankowości internetowej wie niewiele lub nic nie wie na temat bezpieczeństwa bankowości mobilnej. W przypadku płatności mobilnych jest to odpowiednio 61%.


Co więcej, bezpieczeństwo finansów konsumentów stało się „sprawą” wielu stron: użytkownicy, instytucje finansowe, firmy informatyczne, producenci telefonów, operatorzy… Każda ze stron może wiele zyskać zapewniając lub zwiększając poziom bezpieczeństwa i wiele stracić, jeśli rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo zawiodą.


W związku z rosnącą wagą tego zjawiska tematykę bezpieczeństwa elektronicznych usług finansowych oraz postaw i zachowań ich użytkowników szczegółowo przeanalizował Zespół Badań Rynku Finansowego TNS Polska. Efektem badań jest raport „Bezpieczeństwo elektronicznych usług finansowych. Postawy i zachowania użytkowników”, który przynosi odpowiedź na pytania z trzech kluczowych obszarów:

    1.Jak Polacy rozumieją bezpieczeństwo elektronicznych usług finansowych?

    2. Jak Polacy korzystają z elektronicznych usług finansowych? Jak dbają o ich bezpieczeństwo?

    3. Jak skutecznie mówić o bezpieczeństwie elektronicznych usług finansowych?

źródło: Bezpieczeństwo elektronicznych usług finansowych. Postawy i zachowania użytkowników – TNS Polska

Kan