Polscy internauci narzekają na ograniczoną liczbę sposobów płatności online. Nie jest im obojętne, z którego z nich korzystają, a na to – którym z nim ufają – wpływa kilka czynników. Agencja badawcza IRCenter przeprowadziła badanie postrzegania płatności digitalowych. Celem projektu było zidentyfikowanie, co internauci rozumieją przez płatności online i komu powierzają swoje pieniądze.
Kluczowy wniosek z projektu jest taki, że istnieje wiele barier w korzystaniu z płatności online. Internauci chcieliby mieć możliwość opłacania zakupów w wybrany przez siebie sposób. Kłopotliwa natomiast bywa dla nich konieczność dostosowywania się do oferowanych przez podmioty e-commerce sposobów płatności.
Sklepy e-commerce, które oferują stare metody płatności – uważane za przestarzałe i nienowoczesne bądź oferujące możliwość przesłania pieniędzy za pomocą mało znanego pośrednika, bardzo tracą na zainteresowaniu internautów. Wszelkie problemy techniczne z realizacją płatności także są negatywnie komentowane w dyskusjach internetowych – oczekiwana jest szybka reakcja na wątpliwości i wyjaśnienie przyczyn problemu.
Największym zaufaniem internautów cieszą się sposoby płatności, które zdobyły już popularność i zostały sprawdzone – korzysta z nich z powodzeniem wielu internautów. W dyskusjach widoczna jest prawidłowość – „płatności w Internecie nie powinny sprawiać mi dodatkowych kłopotów, więc korzystam ze sposobów, które znam”.
Bardzo ważnym aspektem płatności, który skłania konsumentów do skorzystania z danego pośrednika bądź systemu transferu jest bezpieczeństwo. Internauci podkreślali, że te podmioty, które mają opinię dbających o interesy płatnika są pożądaną stroną płatności online. Świadomość, że pośrednik dołoży starań, aby rozwiązać sporne kwestie w szybki sposób przemawia za jego wyborem.
Co ciekawe, rola banku, jako strony w płatnościach online nie wysuwa się na pierwszy plan w dyskusjach. Internauci wychodzą z założenia, że internetowe przelewy bankowe wymagają dodatkowego pośrednika płatności, który zapewni im większe bezpieczeństwo bądź umożliwi dodatkowe opcje (np. korzystne przewalutowanie przelewu zagranicznego).
Z kolei banki są porównywane pod kontem dodatkowych korzyści (promocji), jakie oferują za dokonywanie płatności za ich pośrednictwem. Konsumenci są skłonni zmienić dotychczasowy bank na taki, który zaoferuje im ciekawsze bonusy. Przenoszenie się do innych banków i świadomość możliwości skorzystania na tym, staje się coraz bardziej powszechna.
Pierwszą część raportu o finansach w świecie cyfrowego konsumenta można pobrać ze strony: http://ircenter.com/platnosci-digital/?utm_source=newsletter&utm_medium=referral&utm_content=platnoscidigital&utm_campaign=platnoscidigital
*Wszystkie dane zawarte w materiale pochodzą z projektu finanse w świecie cyfrowego konsumenta 2015. W projekcie uwzględniono dane z social media z okresu listopad 2014 – październik 2015.
źródło: IRCenter
Kan
Czy warto przedrukowywać taki bełkot ? Co to za rodzaj płatności – „digitalowe” ? Bez pseudonaukowych „odkryć” dokonanych przez pracownię „badawczą” wiadomo , że każdy rozsądny człowiek woli korzystać ze znanych sobie sposobów , uznanych przez siebie – słusznie czy nie – za bezpieczne . Ciekawe kto i ile kasy płaci za takie oczywiste oczywistości ?
Wiele zależy od Twoich funduszy bo są tańsze jak i droższe dzielnice Warszawy. Sam raczej nie zamieszkałbym w centrum bo jest drogo oraz głośno ale również odradzam tańśze ale za to gorzej skomunikowane, dalekie dzielnice . Czasami lepiej jest dołożyć kasy oraz kupić sobie mieszkanie w lepiej skomunikowanym miejscu. Na przykład fane mieszkanie powstają na Teodorowicza. Masz tam osiedle Zora Wilanów. Jeszcze jest w trakcie budowy ale mieszkania planowane są do oddania do użytku już 2016 roku. Kupiliśmy tam mieszkanie razem z żoną. Teraz czekamy jeszcze na możliwość wprowadzenia się.
Wszystko zależy od tego ile pieniędzy możecie przeznaczyć na wynajem… Wprawdzie Warszawa nie jest taka tania ale jeśli się odpowiednio dobrze poszuka to można znaleźć jakieś sensowne miejscówki. Samodzielne szukanie jest dość trudne bo najlepsze oferty szybko się pojawiają oraz jeszcze szybciej znikają. Zerknij sobie do biura:
http://www.homeoffice.pl/
Najlepiej byłoby po prostu się z nimi skontaktować oraz się dopytać co by Ci polecili. Powinni Ci znaleźć jakąś ofertę.