W Hotelu Bristol w Warszawie odbyło się niedawno spotkanie, w trakcie którego firma Deutsche Post DHL zaprezentowała wyniki globalnego badania handlu internetowego „Global e-Tailing 2025”. Uczestnicy wzięli udział w jednodniowej konferencji, w czasie której wymieniali się doświadczeniami i przyglądali istotnym kwestiom związanym ze zmianami oczekiwań wobec handlu detalicznego.

Przeprowadzone z inicjatywy Deutsche Post DHL badanie „Global e-Tailing 2025” wskazuje, że internetowy handel detaliczny znacznie zyska na znaczeniu w ciągu najbliższych dziesięciu lat – i to nie tylko w krajach rozwiniętych, lecz również na rynkach wschodzących. Logistyka odegra w tym kluczową rolę, dając firmom istotną przewagę konkurencyjną, np. umożliwiając realizację dostawy w ciągu kilku godzin od złożenia zamówienia czy stosowanie elastycznych terminów odbioru i zwrotu, jak również dzięki większej niezawodności systemów logistycznych i nowym koncepcjom zwiększającym wartość usług.

Cztery scenariusze pokazują jak w nieodległej przyszłości może wyglądać elektroniczny świat zakupów detalicznych z perspektywy konsumentów i firm, nie ograniczając się przy tym wyłącznie do zaprezentowania korzyści jakie daje globalny e-tailing, lecz wskazując również możliwe zagrożenia.

Przedstawione podczas spotkania prezentacje poruszały wszystkie ważne aspekty e-tailingu. Todd Starbuck, Wiceprezes ds. Rozwoju Działalności na Europę, wygłosił prezentację zatytułowaną „End of the line – the future of E-Tailing”, natomiast Cornelia Ott, Wiceprezes ds. Strategii Produktów i Rozwoju, omówiła „Scenariusze przyszłości i ich wpływ na logistykę”.

Również klienci mieli okazję podzielić się doświadczeniami i zaprezentować swoją wizję przyszłości. Małgorzata Warda, Dyrektor Regionalny firmy Studio Moderna przedstawiła „Profil współczesnego konsumenta i jego przyszłe skutki”, a Piotr Kreft, Dyrektor ds. Zakupów w Groupon Polska, omówił najnowsze trendy.

Raport z badania dostępny jest: Tutaj

źródło: Deutsche Post DHL

Kan