Według raportu PMR* liczba linii VOIP w segmencie biznesowym w Polsce w ciągu ostatnich lat nieprzerwanie notuje wzrost. Na koniec 2013 r. przekroczyła już wyraźnie pół miliona. Rosnące wykorzystywanie tej technologii przez polskie firmy umożliwia operatorom oferowanie usług dodatkowych – najczęściej tych z segmentu komunikacji zunifikowanej.
Promowanie technologii VoIP w segmencie stacjonarnym przez operatorów spowodowane jest nie tylko tym, iż usługa ta po części niweluje cięcia w liczbie linii tradycyjnych, ale również z uwagi na możliwość do sprzedaży dodatkowych usług. Usługi te ukierunkowane są na świadczenie pakietów komunikacji zunifikowanej, które również mogą być dostarczane w modelu usługowym. W modelu tym operator współpracuje z dostawcą oprogramowania, a klient uzyskuje całościowy pakiet usług biznesowych. Pakiety komunikacji zunifikowanej w konsekwencji uzyskują coraz większą popularność. Skierowane są one w pierwszym rzędzie do klientów z segmentu MŚP.
Historycznie usługi telefonii internetowej były w pierwszym rzędzie zorientowane na segment firm dużych. Obecnie jednak pod względem zdobywania nowych klientów operatorzy kładą większy nacisk na segment MŚP/SOHO. W rezultacie rynek w ujęciu ilościowym rozwija się w szybkim tempie. W 2012 r. dynamika wzrostowa wynosiła 20%, a w 2013 r. utrzymała dwucyfrowy – choć niższy – poziom. Pozwoliło to na przekroczenie liczby pół miliona linii VoIP.
Komentarz Marcina Rusewicza – Architekta Rozwiązań UC&Collaboration MCX Telecom – Po przeczytaniu artykułu w itfocus.pl o rynku VoIP, nie mogłem oprzeć się pokusie porównania danych z ostatnim raportem IRE (Instytut Rynku Elektronicznego) na temat rynku central PBX w Polsce „RYNEK CENTRAL ABONENCKICH I URZĄDZEŃ DO TELEFONII IP Polska 2010 EDYCJA XXIV”. Porównując zawarte w tym raporcie informacje o rynku PABX z danymi z PMR widać, że pod względem ilości sprzedanych linii, technologia VoIP zmarginalizowała inne rozwiązania w segmencie systemów komunikacyjnych dla biznesu. Z jednej strony miał na to wpływ spadek cen sprzętu IP, z drugiej rosnące zapotrzebowanie klientów na usługi dodane jakie oferują rozwiązania VoIP. Jedną z takich usług jest wideo komunikacja, która zaczyna przechodzić od drogich rozwiązań grupowych (przeznaczonych do sal konferencyjny ), do komunikacji osobistej, która może być realizowana na różnych osobistych urządzeniach końcowych takich jak: smartphone, czy tablet. Przykładem takich rozwiązań jest platforma BluStar firmy Aastra, która w ramach jednolitego środowiska oferuje wideo jako nowe medium w funkcjach centrali telefonicznej, umożliwiając realizację takich usług jak: Video Contact Center, Video-Voice Mail, czy Video-IVR. Innym przykładem usług wspierający technologie VoIP w poszerzaniu swojego udziału w rynku są usługi związane z integracją telefonów komórkowych (smartphone’ów) z systemem komunikacyjnym. Taka integracja odbywa się z wykorzystaniem sieci GSM oraz WiFi zapewniając użytkownikom mobilnym łatwy i przejrzysty dostęp do usług systemu niezależnie od miejsca pracy. Ponadto umożliwia obniżenie kosztów połączeń komórkowych, szczególnie w przypadku roamingu dzięki funkcji SIM Travel. Przykładem takiego rozwiązania może być BCT UCC firmy NEC, czy też Aastra mobile Client firmy Mitel.
* raport PMR – „Usługi telekomunikacyjne dla segmentu biznesowego i operatorskiego w Polsce 2013. Prognozy rozwoju na lata 2014-2017”
źródło: MCX Telecom
Kan
Rzeczywiście u mnie w firmie też przeszliśmy na VoIP i trzeba przyznać, że to bardzo dobra opcja. Jest sporo operatorów na rynku i jest z czego wybierać. U nas akurat jest Spikon – dobry operator bo łatwy w obsłudze no i najważniejsze, że jest tanio 😉
Ja używam EasyCALL i też jestem zadowolona. Jest trochę operatorów zasługujących na uwagę.
Ja jednak przychylałbym sie w stronę spikona. Porządna firma z lepszym zapleczem, a znaczenie ma to przy jakości ogromne.
Spikon ma przede wszystkim wlasne zaplecze, a to żadko kiedy ma miejsce, stąd wyższa jakość połączeń pewnie.
Ostatnio zainteresowałam się ofertą w EasyCall. O jakości też słyszałam dośc dobre opinię, więc raczej wybirę EC.
Myślę, że w porównaniu do Spikona możesz być rozczarowany. Poczytaj więcej.
W kwestii operatora spikon to polecam świąteczną promocję: http://www.spikon.pl/swiateczna-promocja-2014/
– koszt połączeń na krajowe numery stacjonarne do wszystkich sieci za 0,06 gr.
– koszt połączeń na krajowe numery komórkowe do wszystkich sieci za 0,13 gr. Ponadto nowi użytkownicy otrzymują na wszystkie usługi poza kosztem utrzymania publicznego numeru telefonu rrabat w wysokości 20%.
Ja jednak zostaje przy easyCALL, jest ok i nie ma sensu się kręcić bez potrzeby.
Zmień lepiej już na ten spikon, bo naprawdę nie wiem czym się zachwycasz…
Też uważam, że spikon jest lepszy, choć ja miałem bardziej kontakt z nimi poprzez Voice Telecom
Bo Jedni wdrażają, a drudzy udostępniają usługę – Idealne połącznenie. I pewnie trochę taniej. Stąd z resztą Spikon ma tylu klientów
Spikon i Voice Telecom wdrożyli VoIPa do Centrum Klinicznego w Gdańsku i teraz można się tam dodzwonić 8 razy szybciej.
Spikon to bardzo dobry operator VoIP.
W spikonie kupiłem Click2Talk – naprawdę się jakram tą usługą. Polecam!
Szukałam czegoś takiego… chyba tylko usługa dostepna w Spikonie… super!
Bez przesady, coś podobnego pojawiło się już dawno na Skype 🙂
[quote]Szukałam czegoś takiego… chyba tylko usługa dostepna w Spikonie… super! [/quote]
Jeżeli ktoś ma dylemat między Spikon a EasyCall to salomonowym rozwiązaniem może być Halonet. Solidny i coraz bardziej doceniany operator
Sprawdziłem wszystkich… umowę podpisałęm ze Spikonem. Tyle w temacie.
Jeżeli korzystasz z voipa, to nie potrzebujesz żadnej centrali w sensie urządzenia, bo technologia voip pozwala na korzystania z wirtualnej centrali iPBX.
Nie wiem ktorego masz operatora w abonamencie, np. w halonecie do 16 stanowisk masz abonement na centrale za 39zł / miesiąc
http://www.halonet.pl/wirtualna-centrala/
może kilka słów więcej o silnych i słabych stronach?
które firmy jeszcze przykuły twoją uwage? 🙂
[quote]Sprawdziłem wszystkich… [/quote] :lol
Wejdź sobie na voipnews głąbie i poczytaj…
[quote]Wejdź sobie na voipnews głąbie i poczytaj… [/quote]
ale nie jesteśmy na voipnews tylko na telix.pl 🙄
Korzystam z extravoip.pl – od całkiem niedawna, wcześniej prawdę mówiąc o telefonii internetowej coś mi się tylko obiło o uszu, ale zasadniczo nic nie wiedziałem. Tymczasem to bardzo przydatna rzecz.
[quote]Korzystam z extravoip.pl – od całkiem niedawna, wcześniej prawdę mówiąc o telefonii internetowej coś mi się tylko obiło o uszu, ale zasadniczo nic nie wiedziałem. Tymczasem to bardzo przydatna rzecz. [/quote]
Ja ich wybrałem głównie ze względu na ceny – są dość konkurencyjne, z połączeniami też nigdy nie było kłopotów.
[quote] Ja ich wybrałem głównie ze względu na ceny – są dość konkurencyjne, [/quote]
dość.. czyli nie najtańsze z wszystkich?
[quote] z połączeniami też nigdy nie było kłopotów. [/quote]
z połączeniami są kłopoty w każdej firmie, bo to jest telefonia internetowa, zalleży od wielu czynników przecież; chyba bardzo krótko używasz voipa albo wcale
Ja korzystam z telefonii internetowej Extravoip. Już nie muszę się martwić o wysokie rachunki za telefon. Mogę swobodnie rozmawiać ze znajomymi z zagranicy oraz w Polsce. Lubię być w stałym kontakcie z rodziną a Extravoip stał się moim numerem jeden.
brzmi jak reklama proszku do prania albo podpasek 🙂
Hej,
A słyszeliście coś o telefonii Lincall? Bo byli u mnie ph z tej firmy i mają bardzo korzystną ofertę ale chyba są nowi..
Z góry dzięki za odp.