Jesteś tutaj:-, Raporty i prezentacje, Rynek, Telefony-TNS Polska: 8proc. Polaków ma smartfona?

TNS Polska: 8proc. Polaków ma smartfona?

Rok 2012 miał być rokiem mobilnej rewolucji internetowej. Codziennie sprawdzasz branżowe media w poszukiwaniu komunikatu „Mobile już tu jest!”. Tymczasem cisza, nic takiego się nie dzieje. Zastanawiasz się czemu, przecież liczba smartfonów na rynku rośnie lawinowo i wyprzedza sprzedaż laptopów. Kiedy osiągnięta zostanie masa krytyczna smartfonów, aby rewolucja mobilna stałą się faktem? Czemu te miliony inteligentnych urządzeń w rękach swoich użytkowników nie wciągnęły jeszcze marketingu, reklamy i biznesu na nowy poziom?

Przyjmując, że o smartfonie mówimy kiedy telefon posiada dotykowy ekran i/lub klawiaturę QWERTY, system operacyjny oraz możliwość instalowania aplikacji, penetracja smartfonów w Polsce rośnie do 25 punktów procentowych, co daje jakieś 8mln dorosłych Polaków uzbrojonych w potężne, spersonalizowane i wielokanałowe narzędzie komunikacji.

Jeśli jednak oprzeć się o deklaracje respondentów odnośnie rodzaju posiadanych urządzeń, to korzystanie z takiego urządzenia deklaruje zaledwie 8% Polaków! To oznacza, że zaledwie co trzecia osoba osób zdaje sobie sprawę, jakie rodzaj urządzenia posiada.


Tak duża różnica między penetracją mierzoną w oparciu o subiektywną deklarację a przyjęciem kryteriów opartych o parametry techniczne wskazuje na niewielką świadomość Polaków czym w ogóle jest smartfon. I nie ma znaczenia płeć czy miejsce zamieszkania – poziom rozbieżności między deklaracją a rzeczywistym stanem posiadania pozostaje ten sam. W ten sposób 2/3 rynku pozostaje „głucha” nie rozumiejąc prostego zdawałoby się przekazu w stylu „pobierz naszą aplikację na swojego smartfona”. To olbrzymia bariera dla rozwoju usług mobilnych i marketingu mobilnego.

Można przewidywać, że nastąpi proces gwałtownego upowszechnienia się smartfonów, choćby ze względu na niższą cenę tego typu urządzeń w ofertach operatorów, skąd większość aparatów trafia na polski rynek. Jednak czy to wystarczy dla wzrostu świadomości użytkowników? Jeśli nie zostaną podjęte działania edukacyjne, to sytuacja nie zmieni się sama z siebie, a przynajmniej nie w najbliższym czasie. To problem z którym powinny zmierzyć się wszystkie podmioty tego rynku – operatorzy, instytucje publiczne odpowiedzialne za walkę z cyfrowym wykluczeniem, a także liczne grono firm, chcących budować swój rozwój w obszarze zawansowanych usług mobilnych.

źródło: TNS Polska

Kan

Autor |2012-10-17T10:01:13+02:0017 października 2012 10:01|Kategorie: Newsy, Raporty i prezentacje, Rynek, Telefony|Tagi: , , |1 komentarz

1 komenarz

  1. Lika 17 października 2012 w 15:58 - Odpowiedz

    Później się dziwić, ze płacą duże rachunki, jak nawet nie wiedzą, że mają smartfona.

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

https://linebet-bangladesh.com/en/mobile