Telekomunikacja: podsumowanie:

  • Największymi fanpage’ami w branży były Serce i Rozum, Play i Orange Polska
  • Pod względem największego procentowego przyrostu liczby fanów wyróżniały
    się strony: T−Mobile PL, T−Mobile Music PL oraz UPC Polska
  • Największy bezwzględny przyrost liczby fanów osiągnęły fanpage Orange Polska,
    Plus oraz Play
  • Najwięcej użytkowników Facebooka zaangażowały strony Serce i Rozum, Play i
    Plus
  • Największy procent swoich fanów zaangażowały strony Plus, Play oraz Serce i
    Rozum
  • Największy Interactivity Index wypracowały fanpage Orange Polska, Serce i
    Rozum oraz Plus
  • Względna interaktywność, mierzona wskaźnikiem Relative Interactivity, okazała
    się najwyższa dla stron Play4U, Plus oraz Orange Polska
  • Średnio najwięcej osób mówiło o stronach Play, Orange Polska i Serce i Rozum

Liczba fanów i jej zmiana, lipiec 2012
Liczba fanów i jej zmiana, lipiec 2012




Zobaczmy, co ciekawego w wakacyjnym miesiącu, kojarzonym zazwyczaj z sezonem ogórkowym, działo się w Kategorii Telekomunikacja. Do działającej na wyobraźnię liczby miliona Fanów, szybkimi krokami zbliża się FanPage Orange, który z ścisłej czołówki notuje także największy przyrost nowych Użytkowników (na poziomie ok.7%). Przy utrzymaniu takiego tempa wzrostu, już we wrześniu powinien dołączyć on do, wciąż nielicznej grupy polskich profili, które mogą pochwalić się siedmiocyfrową grupą lajkujących. Warto zwrócić także uwagę na wciąż ostatniego w rankingach wielkiej czwórki: T-Mobile, który ostatnio wyraźnie przyśpieszył i drugi miesiąc z rzędu notuje stabilne i solidne wzrosty (w lipcu 22%).

W walce o najbardziej zaangażowaną społeczność, na froncie wakacyjna flauta i czasowe zawieszenie broni. Liderzy utrzymują tymczasową stabilizację, na rozsądnym poziomie zaangażowania ok. 10% wszystkich swoich Fanów w interakcję z komunikatami marki (Serce i Rozum przed Play, Plusem, Orange Polska i T-Mobile). Zdecydowanie ciekawie za to(także w lipcowych rankingach interakcji) wygląda uruchomiony w maju 2012 profil Play4U. Jest on dedykowanym specjalnie dla Social Media Centrum Pomocy marki Play. Bardzo wysokie Relative Interactivity po raz kolejny pokazuje, że wykorzystywanie Facebooka do zadań związanych z Customer Relationship Management jest jednym z podstawowych ROI, o którym warto pomyśleć podczas wdrożenia. Dodatkowo, takie rozwiązania (oczywiście po odpowiednim wpasowaniu w strategię) są potrzebne i zazwyczaj po prostu sprawdzają się w kanałach Social Media. Dlatego wieszczę, że najbliższym czasie podobnie wyznaczane zadania, właśnie w ramach dedykowanych profili, wertykalnie nastawionych na realizację stricte określonych- mocno sprecyzowanych celów, staną się obowiązującym standardem. Jak długo w końcu można budować komunikację ze swoimi Użytkownikami o śmieszne/kontrowersyjne zdjęcia i pytania o zbliżający się weekend? Jeśli odpowiedź brzmi: „Do wielkich zasięgów, do milionów Fanów!”, to dla liderów rynku telekomunikacyjnego w Polsce, nadszedł właśnie odpowiedni czas na poważne przemyślenia. – komentuje Krzysztof Kwacz, Head of Social Media Team w Get More Social.

„*Prezentowane opinie są indywidualnymi, autorskimi poglądami osób komentujących. Sotrender jedynie umożliwia publikowanie opinii, natomiast w żaden sposób nie firmuje takich opinii, rekomendacji lub porad, jak również stanowczo oświadcza, że nie przyjmuje na siebie jakiejkolwiek odpowiedzialności z nimi związanej.”


źródło: sotrender.com

Kan