UPC Polska, jako pierwszy operator w Polsce, publikuje pełne rezultaty pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wynika z nich, że w II połowie 2014 roku usługa internetu, oferowana klientom UPC, spełniała parametry najwyższej jakości.
Publikacja wyników to efekt wdrożenia postanowień Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, zawartego z inicjatywy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Operatorzy telekomunikacyjni, którzy przystąpili do Memorandum, zobowiązali się do wdrożenia systemów umożliwiających wiarygodne i porównywalne badanie jakości świadczonych usług (Quality of Service – QoS) w kluczowych obszarach:
- Jakości internetu
- Jakości połączeń głosowych
- Jakości obsługi klienta
W II połowie 2014 roku UPC odnotowało wysoką jakość dla usługi internetu (mierzoną w grudniu 2014 r.). Dla wszystkich grup aplikacji (przeglądanie stron www; oglądanie wideo; wideorozmowy, VoIP; Multiroom; gry sieciowe) prędkość transmisji danych oraz opóźnienie pakietów spełniały parametry najwyższej jakości, ustalone przez Prezesa UKE oraz pozostałych operatorów uczestniczących w Memorandum. Z kolei skuteczność wykonywanych przez użytkowników UPC połączeń telefonicznych była wyższa niż 98%, a średni czas oczekiwania na połączenie z infolinią mieścił się w przedziale 60-120 sek.
Pełne rezultaty pomiarów można znaleźć na stronie UPC: www.upc.pl/jakosc-uslug-upc
UPC Polska inwestuje w stałą poprawę jakości świadczonych usług. Od 1 marca do zespołu dołączył Jakub Kłoczewiak, który odpowiadać będzie za obszar obsługi klientów w Polsce oraz – jako VP Customer Care and Customer Experience – odpowiedzialny będzie w Liberty Global za przygotowanie i wdrożenie strategii dla tego obszaru w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
UPC Polska co roku przeznacza ok. 25 proc. przychodów w rozbudowę i modernizację infrastruktury, dzięki czemu dostarcza usługi najwyższej jakości w konkurencyjnej cenie. Na całej sieci, w zasięgu której znajduje się już ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, Operator oferuje m.in. Internet o szybkości do 250 Mb/s i 300 Mb/s (w ofercie dla biznesu). Urząd Komunikacji Elektronicznej uznał w swojej analizie z marca 2014 r., że oferta UPC z dostępem o przepływności do 60 Mb/s jest najkorzystniejszą na rynku – ze średnim kosztem 61,25 zł okazała się o 40 proc. tańsza niż oferta konkurenta, przy zobowiązaniu na 12 miesięcy. W kategorii powyżej 100 Mb/s internet UPC (z rachunkiem 81,25 zł za 250 Mb/s) również wskazany został jako najkorzystniejsza oferta na rynku – różnica cenowa do najdroższego konkurenta wyniosła aż 78 proc. na korzyść UPC.
źródło: UPC Polska
Kan
Pomyłka w tekście: średni czas oczekiwania na połączenie z infolinią to 60 – 120 minut a nie sekund