Prezes Urzędu Komunikacji
Elektronicznej w związku z serią skarg konsumenckich i naruszeniem
kilkunastu obowiązków informacyjnych w zakresie świadczenia usług
telekomunikacyjnych nałożył na Vectra karę pieniężną w wysokości 350
000 złotych.
Decyzja Prezesa UKE o
nałożeniu kary została wydana w związku z wynikami uprzednio
przeprowadzonej kontroli w Spółce. W trakcie postępowania Prezes UKE
przeanalizował obszerny materiał dowodowy zawierający kopie umów i
aneksów do umów o świadczenie publicznie dostępnych usług
telekomunikacyjnych zawartych z użytkownikami, a także dokumentację
prowadzonych przez Spółkę postępowań reklamacyjnych.
Przeprowadzona przez
Urząd analiza tej dokumentacji wykazała liczne naruszenia przepisów
Prawa telekomunikacyjnego oraz przepisów rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu
postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać
reklamacja usługi telekomunikacyjnej w
zakresie wypełniania przez Spółkę obowiązków informacyjnych w stosunku
do użytkowników końcowych. Kontrola obejmowała analizę zapisów umów
i aneksów. Nieprawidłowości stwierdzono w większości umów poddanych
sprawdzeniu.
Analiza materiału
dowodowego zebranego przez Urząd w trakcie postępowania
administracyjnego w sprawie nałożenia kary, jednoznacznie wykazała, iż
Vectra S.A. nie dopełniła obowiązków w zakresie kilkunastu kategorii
spraw, naruszając:
- obowiązek określania w umowach o świadczenie usług
telekomunikacyjnych, rodzaju świadczonych usług, - obowiązek określania w umowach o świadczenie usług
telekomunikacyjnych, zakresu obsługi serwisowej, - obowiązek określania w umowach o świadczenie usług
telekomunikacyjnych:- zakresu świadczonych publicznie dostępnych usług
telekomunikacyjnych, ze wskazaniem elementów składających się na opłatę
abonamentową, - danych dotyczących jakości usług, zakresu odpowiedzialności z
tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, - wysokości odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty,
terminów składania oraz rozpatrywania reklamacji, - sposobu uzyskania informacji o kosztach usług serwisowych,
- zakresu świadczonych publicznie dostępnych usług
- obowiązek określania w umowach o zapewnienie przyłączenia do
publicznej sieci telekomunikacyjnej numeru przydzielonego abonentowi
obowiązek zawierania, w pisemnych potwierdzeniach faktu złożenia
oświadczenia o zmianie warunków umowy, informacji o zakresie i terminie
wprowadzenia zmian, obowiązek publikowania aktualnych informacji o
jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, - obowiązek pisemnego potwierdzenia przyjęcia reklamacji w
terminie, przez przekroczenie przez Spółkę tego terminu o 22 dni i o 16
dni obowiązek udzielenia pisemnej odpowiedzi na reklamację w terminie,
przez przekroczenie przez Spółkę tego terminu o 6 dni i o 55 dni
obowiązek określenia w pisemnej odpowiedzi na reklamację wysokości
kwoty zwrotu innej należności, - obowiązek zawarcia w pisemnej odpowiedzi na reklamację pouczenia
o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia
roszczeń w postępowaniu sądowym, a dodatkowo, w przypadku gdy
reklamującym jest konsument, o prawie dochodzenia roszczeń w
postępowaniach, o których mowa w art. 109 i 110 Prawa
telekomunikacyjnego), - obowiązek zawarcia w odpowiedzi na reklamację uzasadnienia
faktycznego w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części
– wskutek tego, że uzasadnienie faktyczne nie dotyczyło przedmiotu.
Ustalając wysokość kary
Prezes UKE wziął pod uwagę dotychczasową działalność Vectra S.A.,
zakres naruszenia prawa oraz możliwości finansowe ukaranego podmiotu.
Prezes UKE uznał, iż kara w ustalonej wysokości jest zasadna, adekwatna
do stwierdzonych naruszeń oraz wypełnia podstawowe funkcje: represyjne,
prewencyjne i dyscyplinujące.
źródło: UKE
Kan
Naciagacze, zgadzam sie pani jak przyszla podpisac umowe zaklinala sie ze jak wykupie multiroom, to na obu TV, bede mial te same programy, lacznie z Canal+, ktory wykupilem w wersji HD. Oczywiscie po uruchomieniu uslug, okazalo sie ze mam Canal+ tylko na jednym TV, a po zadzwonieniu do pani X… zbluzgala mnie jak to mozliwe, przeciez to oczywiste ze na kazdy TV trzeba zakupic oddzielny pakiet.
I tu sie nie zgadzam, mialem wiele umow z roznymi TV i nieraz sie nacielem wiec dla pewnosci zadalem pytanie bardzo kompetentnej pani to pytanie 2 razy, majac wiele doswiadczen z naciagaczami. Oczywiscie pani okazala sie tak kompetentna ze nawet nie wycenila mi posiadanych pakietow zgodnie z obowiazukacym pakietem. Na szczescie zrobila blad na swoja niekorzysc bo faktyczna oplata okazala sie dokladnie 10 zl nizsza niz wymyslona przez pania X…, dla fanow niekompetentnych sprzedawcow podaje numer tel w Stargardzie Szczecinskim (bron pa…….), +48795141181. Zaluje tylko jednego ze nie wyjelem tzw. gwozdzia pana Ziobro i nie nagralem rozmowy, ale juz wiecej tego bledu nie popelnie!. PROSZE UWAZAC JAK SIE KONTAKTUJECIE Z TYM NUMEREM !!!
Usunęli z oferty najlepszy kanał dokumentalny jakom jest PLANETE