Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zamierza zmienić prawo telekomunikacyjne tak, by instalowanie służących do celów reklamowych cookies wymagało zgody użytkowników. O sprawie pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

MAiC uznało, że ochrona prywatności, obejmująca w szczególności informacje o użytkowniku i podejmowanej przez niego aktywności w internecie, powinna podlegać szczególnej ochronie.

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji uznało, iż ochrona prywatności, obejmująca w szczególności informacje o użytkowniku i podejmowanej przez niego aktywności w internecie, powinna podlegać szczególnej ochronie – mówi Gazecie prawnej Artur Koziołek, rzecznik prasowy resortu.

Ciasteczka (ang. cookies) – to pomocnicze pliki, które zapisuje witryna w naszej przeglądarce. Ciasteczka mogą zawierać rozmaite rodzaje informacji o użytkowniku danej strony WWW i „historii” jego łączności z daną stroną (a właściwie serwerem). Zazwyczaj wykorzystywane są do automatycznego rozpoznawania danego użytkownika przez serwer, dzięki czemu może on wygenerować przeznaczoną dla niego stronę. Nowy typ ciasteczek należy do inwazyjnych. Służą jako narzędzie w e-marketingu i mają ułatwiać np. profilowanie kampanii marketingowych pod konkretnych użytkowników.

Państwa członkowskie UE, zostały zobowiązane do dostosowania prawa krajowego do dyrektywy unijnej. Akcentuje się w niej zgodę użytkownika na obecność cookies w jego przeglądarce i przejrzystość zapisywania ich.

źródło: IAR

Kan