Jesteś tutaj:-, e-Handel, Inne, Internet, Newsy, Oprogramowanie, Raporty i prezentacje, Rynek, Sprzęt, Top7, Wydarzenia-InPost z nową usługą dla e-commerce

InPost z nową usługą dla e-commerce

InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) – wprowadza usługę kompleksowej obsługi procesów magazynowych na potrzeby rynku B2C e-commerce. W ramach InPost Fulfillment przedsiębiorca może skorzystać m.in.: z przestrzeni magazynowej InPost – zlokalizowanej tuż obok sortowni InPost, co skraca do minimum czas wysyłki – zautomatyzowania procesu przetwarzania zamówień oraz ich finalnego kompletowania i nadawania w magazynie przez dedykowany zespół pracowników. Outsourcing usług logistycznych pozwala zaoszczędzić nawet 10-30% kosztów operacyjnych i zyskuje na popularności – liczba sklepów, która w 2018 roku zdecydowała się powierzyć logistykę zewnętrznemu operatorowi wzrosła o 9% względem roku poprzedniego.

„Wprowadzając nową usługę chcemy – pod jednym dachem – zaoferować branży e-commerce nową jakość: od magazynowania przez konfekcjonowanie do błyskawicznej dostawy do Paczkomatu® lub przez Kuriera InPost. Chcemy zdjąć z branży e-commerce konieczność zajmowania się logistyką, a przez konkurencyjne ceny jesteśmy w stanie zaproponować spadekkosztów operacyjnych nawet o 10-30%, dzięki współdzieleniu zasobów i efektu skali. Korzystający z naszej usługi Fulfillment, mogą się skupić wyłącznie na rozwijaniu swojego biznesu, logistykę zostawiając specjalistom z InPost” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Usługa InPost Fulfillment dla e-sklepów umożliwia szybkie przyjęcie produktów na stan magazynowy i ich udostępnienie do sprzedaży – towar trafia od producenta lub dostawcy bezpośrednio do magazynu InPost. Każda dostawa jest dokładnie weryfikowana, a szczegółowe informacje otrzymuje właściciel sklepu.Infrastruktura magazynowa InPost – dostosowana do przechowywania wielu rodzajów towaru – pozwala w pełni kontrolować powierzone produkty.

„Rynek e-commerce wciąż rośnie i wielu właścicieli e-sklepów ma problemy z logistyką – nie mogą dalej rozwijać swojego biznesu, ponieważ nie mają miejsca na nowy asortyment.Właściciele sklepów internetowych nie muszą już ponosić kosztów inwestycji czy rozbudowywania magazynów i poprzez InPost Fulfillment mają stały dostęp do najnowszych technologii i rozwiązań. Nasze podejście jest zorientowane na klienta – zachowujemy pełną transparentność procesu dzięki dostępowi w czasie rzeczywistym do informacji o statusie dostawy, zamówienia i towarów na stanie magazynowym.Wspieramy naszych partnerów w prowadzeniu ich biznesu, a współpracę z nimi opieramy na modelu „pay-as-you-go” – czyli koszt usługi naliczamy dopiero po jej wykonaniu.Nie mamy także tzw. minimalnej wartości faktury w miesiącu– nasi klienci płacą tylko za zrealizowane operacje” – dodaje Rafał Brzoska.

Magazyny Fulfillment zlokalizowane są w centrum kraju, w sąsiedztwie głównych arterii drogowych oraz Sortowni Centralnej i największego oddziału w Warszawie – umożliwia to wysyłkę zamówień otrzymanych do godziny 20:00 jeszcze tego samego dnia. Aż 98% przesyłek powierzonych kurierowi InPost lub wysłanych do Paczkomatu® dociera do odbiorcy już następnego dnia od otrzymania zamówienia. Dzięki systemowi WMS dostosowanemu do potrzeb rynku e-commerce i ściśle monitorowanemu procesowi, ryzyko pomyłek przy kompletacji zamówień sprowadzone jest do minimum.

 

W ramach InPost Fulfillment oferowany jest szereg usług dodatkowych:

  • kompleksowa obsługa klienta B2B
  • obsługa zwrotów towaruprzez formularz dostępny w aplikacji internetowej – gdzie weryfikacja produktu i procesowanie odbywają się zgodnie z wytycznymi e-sklepu
  • zakup szeregu najpopularniejszych opakowań używanych na rynku po konkurencyjnych cenach

InPost Fulfillment umożliwia również drukowanie bądź dołączanie gotowych materiałów do przesyłanych towarów: ulotek, dokumentów dostaw, faktur czy formularzy zwrotu, a także nanoszenie etykiet na poszczególne sztuki towarów.

InPost Fulfillment opiera się przede wszystkim na współpracy z InPost Paczkomaty® i InPost Kurier – jednak w ramach usługi można korzystać z ofert innych przewoźników na rynku polskim oraz z opcji przesyłek międzynarodowych.

Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce.Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

Liczba Paczkomatów® InPost (5000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).Tym samym sieć wygodnych i elastycznych punktów odbioru i nadania przesyłki w InPost jest doskonałą alternatywą dostępną w trybie 24h/7.

InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefonypracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

  • Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
  • Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

W 2018 roku InPost zrealizował:

  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
  • 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%


Autor |2019-09-18T11:07:46+02:0018 września 2019 13:00|Kategorie: Aplikacje, e-Handel, Inne, Internet, Newsy, Oprogramowanie, Raporty i prezentacje, Rynek, Sprzęt, Top7, Wydarzenia|Tagi: , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.