Jesteś tutaj:-, Bezpieczeństwo, Inne, Newsy, Operatorzy, Rynek-Poczta Polska wyśle SMSem numer telefonu do kuriera
PL R200 NV 970x200 071119

Poczta Polska wyśle SMSem numer telefonu do kuriera

Od początku lutego odbiorcy przesyłek kurierskich Poczty Polskiej dostają smsowe powiadomienia z numerem telefonu kuriera, który doręczy ich paczkę. Nowe rozwiązanie umożliwia klientowi kontakt z kurierem i zwiększa komfort obsługi.

Wprowadzona funkcjonalność daje klientom możliwość bezpośredniego skontaktowania się z kurierem doręczającym przesyłkę i uzgodnienia godziny jej przekazania. Dzięki temu odbiorca przesyłki oszczędza czas, a kurier Poczty Polskiej wygodniej zaplanuje trasę przejazdu. W rezultacie zwiększa się skuteczności doręczeń oraz satysfakcja klientów z poziomu obsługi. Pilotaż informatycznego rozwiązania odbył się jesienią ubiegłego roku na terenie Warszawy. Od lutego smsowe powiadomienia funkcjonują już we wszystkich lokalizacjach w kraju i cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Przesyłki kurierskie Poczty Polskiej codziennie doręcza 3500 kurierów.

W dzień wizyty kuriera klienci dostają automatyczną wiadomość o przykładowej treści: „W dn. 2018-02-12, kurier Adam będzie próbował dostarczyć Twoją przesyłkę nr EE143256789PL. Kontakt do kuriera: tel. 987654321” .

– Umożliwienie kontaktu klienta z kurierem pozwoli na zmniejszenie liczby sytuacji, gdy kurier próbujący dostarczyć paczkę nie zastaje nikogo pod wskazanym adresem. Jeśli chcemy, aby odbiorca przesyłki kurierskiej został uprzedzony o doręczeniu pamiętajmy o podaniu jego telefonu na etykiecie adresowej przy nadawaniu paczki – tłumaczy Michał Gawryluk, kierownik Działu Rozwoju Usług KEP w Poczcie Polskiej – Smsowe powiadomienie o numerze telefonu kuriera należy do nowości na rynku logistycznym, większość firm nie może się nim pochwalić. Poczta, decydując się na takie rozwiązanie, wyprzedza konkurencję i zwiększa satysfakcję swoich klientów.

Rynek kurierski jest niezwykle konkurencyjnym obszarem biznesu. Firma, która chce na nim zajmować pozycję lidera i wyznaczać nowe trendy musi nieustannie szukać innowacyjnych rozwiązań i możliwości doskonalenia usług. Kluczem do efektywności są rozwiązania cyfrowe, które zmniejszają liczbę czynności wykonywanych przez człowieka i umożliwiają stały wzrost liczby obsługiwanych przesyłek bez generowania nowych kosztów.

Polski rynek e-handlu jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce. Zgodnie ze strategią rozwoju firma planuje zwiększać swoje udziały w segmencie usług paczkowych i kurierskich i stale doskonalić jakość usług.

W listopadzie 2017 r. wszyscy kurierzy Poczty Polskiej zostali wyposażeni w terminale płatnicze, dzięki którym klient nie musi mieć przy sobie gotówki odbierając przesyłkę zamówioną za pobraniem. Transakcje kartą lub BLIKIEM zwiększają komfort korzystania z usług oraz skracają czas obsługi klienta. Stale rozwijana jest też sieć punktów odbioru przesyłek, do których poza placówkami pocztowymi należą stacje Orlenu, kioski Ruchu oraz  sklepy sieci Żabka i Freshmarket.

źródło: Poczta Polska

Czytaj też: Poczta Polska – bezgotówkowe płatności za przesyłki pobraniowe



Autor |2018-02-12T18:04:13+01:0012 lutego 2018 11:54|Kategorie: Aplikacje, Bezpieczeństwo, Inne, Newsy, Operatorzy, Rynek|Tagi: , , , |1 komentarz

1 komenarz

  1. Bary 12 lutego 2018 w 23:25 - Odpowiedz

    Zwiększy komfort? Może zrobili by coś na wzór paczkomatów Inpost, Aby można było paczkę odebrać samodzielnie w całodobowej automatycznej paczkomatowni.

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.