Amerykański Instytut Norm i Technologii NIST przeprowadził badanie pt. „Face Verification Challenge”, w ramach którego przetestował i porównał skuteczność algorytmów rozpoznania twarzy stosowanych przez różnych producentów systemów zabezpieczeń. Stworzona przez Panasonic technologia Face Matching okazała się jednym z najlepszych rozwiązań do identyfikacji twarzy.


NIST we współpracy z amerykańską agencją badawczą IARPA (Intelligence Advanced Research Projects Activity) przetestował najnowszą technologię rozpoznawania twarzy Panasonic, która jest obecnie dopracowywana w Centrum Innowacji firmy.
Test miał na celu porównanie rozwiązań różnych producentów. Algorytmy były zestawione ze sobą pod względem ośmiu kryteriów, m.in. weryfikacji, identyfikacji, wykrywania, grupowania i przetwarzania obrazów zatłoczonych miejsc.
Badanie porównawcze odbyło się na próbie 67 tysięcy zdjęć przedstawiających 700 twarzy oraz 10 tysięcy innych obrazów. Porównano współczynnik błędów i trafień osiągniętych przez poszczególne algorytmy.

Algorytm Panasonic okazał się najlepszy w kategorii skumulowanej charakterystyki dopasowania CMC
(ang. Cumulative Match Characteristic), a część trafień przewyższyła wręcz wymagany próg dokładności.

Do tego typu testów najczęściej używa się zdjęć reporterskich, głównie ze względu na to, że są wykonywane w szybkim tempie i często w trudnych warunkach. Przedstawiają one osoby w różnych pozach, o różnych wyrazach twarzy i przy zróżnicowanych warunkach oświetleniowych, co stwarza wyzwania dla technologii rozpoznawania twarzy.

Wynik testów przeprowadzonych przez NIST to dla nas doskonała wiadomość, która potwierdza zaangażowanie firmy Panasonic w projektowanie coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa – komentuje Gerard Figols, Panasonic’s Security Solutions Product Marketing Manager.

W każdej z ostatnich trzech dekad Panasonic był numerem jeden pod względem liczby zarejestrowanych patentów w obszarze Security, co pokazuje, jak ogromną wagę nasza firma przywiązuje do innowacji, badań
i rozwoju na tym polu
– dodaje Figols.

źródło: Panasonic

Kan