UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie spółki Vectra z Gdyni – ogólnopolskiego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego świadczącego usługi Internetu, telewizji oraz telefonii stacjonarnej. Urząd sprawdza, czy informacje przekazywane konsumentom, w ramach trwającej od kilku tygodni kampanii reklamowej mogły wprowadzać w błąd.
Zgodnie z prawem, UOKiK może wszcząć postępowanie wyjaśniające, które prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Ma ono na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej.
Urząd bada informacje, na temat cen usług, rozpowszechniane przez spółkę Vectra podczas kampanii reklamowej Wszystko za 10 zł. Analizowane są m. in. reklamy emitowane w telewizji oraz Internecie od 12 września tego roku.
Obowiązkiem każdego przedsiębiorcy jest przekazywanie konsumentom jasnych i zrozumiałych informacji na temat swojej oferty. Natomiast wprowadzanie konsumentów w błąd uznawane jest za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową. Materiały zebrane w ramach postępowania wyjaśniającego mogą stanowić podstawę do ewentualnego postawienia przedsiębiorcy zarzutów naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.
źródlo: UOKiK
Kan
I bardzo dobrze, bo informacja w tej reklamie pełna nie jest.
@darlen: wzrok w porządku?
0:25 stop klatka, fullHD, morda do monitora, i coś tam widać… „Spot nie stanowi oferty handlowej(…)” oraz dalej „Szczegóły, w tym okres obowiązywania (…) są przedstawione w Regulaminach promocji…”. Wiecie co? Czepiacie się! A UOKiK to już się uwziął na tą Vectrę! Przecież jest czarno na białym napisane w tej… tym spocie. Co nie? 😀
A wystarczyło napisać że nie ”za” tylko ”po”… i nie byłoby zamieszania.
dobrze że się wzięli, mój wujas też już chciał kupować
i długo mu tłumaczyłem że to tylko na 3 miesiące