Na dzień 30 czerwca 2015 r. Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz ok. 821.800 klientów, z których ok. 309.100 zamówiło dwie usługi (spośród usług telewizji, dostępu do Internetu, telefonii oraz pozostałych usług), a ok. 131.500 zamówiło usługę multi Play (pakiet trzech lub więcej usług).

Na dzień 30 czerwca 2015 r. wszyscy klienci Multimedia Polska łącznie korzystali z ok. 1.639.200 usług (takich jak telewizja, w tym programy premium; stacjonarny i mobilny dostęp do Internetu; stacjonarna i mobilna telefonia, w tym pośrednie usługi głosowe i aparaty wrzutowe; oraz pozostałe usługi, w tym energia, monitoring i ubezpieczenia mieszkań itp.).

Na dzień 30 czerwca 2015 r. Grupa posiadała łącznie 1.639.2192 jednostek generowania przychodu (RGU), z czego:

    – 1.618.366 RGU usług telekomunikacyjnych (w tym 793.643 RGU usług wideo, 536.058 RGU szerokopasmowego dostępu do Internetu i 288.665 RGU usług telefonii), oraz

    – 20.853 pozostałych RGU.

Wzrost RGU związany był z przejęciami mniejszych spółek telekomunikacyjnych, wprowadzeniem w 2014 r. nowych usług, spoza dotychczasowej podstawowej działalności telekomunikacyjnej, a także ze wzrostem organicznym naszego biznesu. Oczekujemy, że w przyszłości większy odsetek klientów będzie korzystał z usług pakietowych, co może wpłynąć na
obniżenie wskaźnika utraty klientów i zapewnić ważne źródło wzrostu przyszłych przychodów ze sprzedaży
– czytamy w sprawozdaniu finansowym Multimedia Polska.

Średni miesięczny przychód na klienta (ARPU/HC) w I półroczu 2015 r. wyniósł 66,21 PLN wobec 66,18 PLN w I półroczu 2014 r., co potwierdza możliwość odwrócenia negatywnych trendów w tym zakresie spowodowanych wprowadzeniem naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce dzięki uruchamianiu nowych usług oraz zwiększeniu atrakcyjności oferty dla klientów (co z kolei przyczynia się do podnoszenia wskaźnika multiplikacji usług).

Wskaźnik utraty klientów (ang. churn), definiowany jako stosunek liczby odłączeń odnotowanych na danej usłudze do liczby jednostek generowania przychodu (RGU) na początek danego okresu, utrzymywał się na podobnym poziomie i wyniósł 5,9% (0,98% średniomiesięcznie) za I półrocze 2015 r. oraz 5,8% (0,97% średniomiesięcznie) za
I półrocze 2014 r.

Wskaźnik ilości usług (RGU) na jednego klienta wzrósł z poziomu 1,90 na koniec I półrocza 2014 r. do poziomu 1,99 na koniec I półrocza 2015 r. Czynnikiem działającym in plus na ten wskaźnik w I półroczu 2015 r. było wprowadzenie nowych usług, spoza dotychczasowej podstawowej działalności telekomunikacyjnej, oraz dosprzedaż usług do istniejącej bazy klientów.

Raport półroczny Grupy Multimedia Polska za I półrocze 2015: Tutaj

źródło: Multimedia Polska

Kan