Podczas Konferencji SharePoint 2014, rozpoczętej właśnie w Las Vegas, firma Microsoft zaprezentowała nowe funkcje usługi Office 365. Już wkrótce będą one dostępne dla użytkowników, deweloperów i specjalistów IT. Podczas przemówienia do około 10 000 klientów i partnerów Jeff Teper, wiceprezes Microsoft, przedstawił innowacje, które łączą moc i elastyczność chmury obliczeniowej, korporacyjne rozwiązania społecznościowe, Big Data, możliwości uczenia się maszyn oraz funkcje mobilne, przeznaczone dla wszystkich użytkowników Office 365. Nowe funkcje Microsoft Office 365 umożliwią skoordynowaną pracę w zespołach i między organizacjami. Pozwoli to m.in. szybciej reagować na potrzeby klientów, skuteczniej współpracować, a także udostępniać informacje i dzielić się nimi.

Świat stał się ogromną siecią. Łączące nas zależności sprawiają, że informacje stają się coraz ważniejsze, a ludzie pracują bardziej efektywnie. Większość firm nie działa jednak sieciowo. Naszym zdaniem ma to kluczowe znaczenie dla usprawnienia współpracy oraz reagowania na potrzeby klientów, działania konkurentów i zmiany rynkowe” – powiedział Teper. „Nowe funkcje Office 365, wykorzystujące chmurę, media społecznościowe, mobilność i Big Data, pomagają użytkownikom szybciej docierać do właściwych osób i informacji, a dzięki temu pracować w bardziej wydajny sposób”.

Nowe, społecznościowe funkcje Office 365 ułatwią m.in. wyszukiwanie informacji czy kontaktu do osób pracujących nad podobnymi projektami. Wśród zaprezentowanych nowości jest także Office Graph, nowa struktura analityczna Office 365. Choć dla użytkownika pozostaje niewidoczna, nieustannie analizuje treści, interakcje, relacje i strumienie aktywności. Wykorzystując możliwości uczenia się maszyn, inteligentnie łączy najistotniejsze treści i przekazuje je użytkownikom. Na nowe funkcjonalności składają się:

  • „Oslo” (nazwa kodowa) – aplikacja oparta na Office Graph, wykorzystująca interakcje osobiste i uczenie maszynowe, której celem jest przekazanie użytkownikowi Office 365 na poziomie SharePoint, Exchange, Lync, Yammer i Office najbardziej istotnych informacji i relacji kontekstowych.
  • Grupy – funkcja grupująca ludzi, konwersacje, kalendarze, wiadomości e-mail
    i pliki w skali całego środowiska Office 365, ułatwiając płynną współpracę niezależnie od tego, z jakich aplikacji korzystamy. Utworzenie grupy w dowolnej aplikacji Office 365 spowoduje automatyczną synchronizację wątków rozmowy, kalendarza, biblioteki dokumentów i skrzynki odbiorczej Yammera. Tak jak w Yammerze, grupy są domyślnie otwarte, ale w razie potrzeby mogą być oznaczone jako prywatne, co ułatwia kontrolę nad współdzielonymi informacjami.
  • Inline Social – Microsoft oferuje każdemu użytkownikowi Office 365 nowe mechanizmy współpracy i dialogu społecznościowego. Pierwszą funkcją Inline Social, która ma zostać wprowadzona, jest możliwość prowadzenia konwersacji społecznościowych wewnątrz dokumentów przechowywanych w SharePoint Online i OneDrive for Business.
  • Portal wideo Office 365 – zaprezentowany przez Microsoft portal umożliwia bezpieczne publikowanie, przechowywanie i korzystanie z filmów wideo. Firmy będą mogły przypisywać wideo do kanałów związanych ze specyficznymi potrzebami biznesowymi i przesyłać je strumieniowo do urządzeń mobilnych, przy czym kompresją, optymalizacją i renderingiem wideo będzie zajmował się Office 365.

Liczba deweloperów Office i SharePoint przekroczyła 3,4 mln i nadal rośnie, dlatego Microsoft zapowiedział inwestycje, które ułatwią klientom i partnerom tworzenie kontekstowych rozwiązań biznesowych działających w przeglądarkach, na komputerach PC i urządzeniach mobilnych. Platforma Office 365 umożliwia deweloperom budowanie zintegrowanych rozwiązań i aplikacji mobilnych dla firm.

  • Nowe możliwości mobilne – wydane dziś Office 365 SDK do Windows 8 i Android pomoże deweloperom tworzyć mobilne rozwiązania biznesowe oparte na Office 365. Programiści, pracujący na systemach Windows i Android, mogą teraz mieć dostęp do danych i usług Office 365, w tym plików, kalendarzy, kontaktów, zadań i poczty e-mail.
  • Ścisła integracja z Office 365 – udoskonalenia interfejsów API pakietu Office 365 dla aplikacji PowerPoint i Outlook zapewniają deweloperom kontrolę potrzebną do budowania nowych, zaawansowanych rozwiązań. Prezentacje PowerPoint mogą pokazywać dane sondażowe bezpośrednio w zestawie slajdów, a aplikacje Outlook Compose oferują przydatne wskazówki podczas pisania wiadomości e-mail.
  • Niezawodne interfejsy API – nowe API pakietu Office 365 do obsługi plików, osób, wiadomości e-mail, kalendarza i zadań przenoszą usługi na nowy poziom za sprawą intuicyjnego podejścia opartego na standardach otwartych. Dodano też do nich ulepszenia, o które prosiło wielu użytkowników, w tym możliwość samoobsługowego konfigurowania witryny oraz obsługę akcji plikowych OneDrive for Business.
  • Potęga udostępniania – dokumenty Office 365, zawierające informacje o aplikacji, mogą być teraz w prostszy sposób otwierane przez odbiorców. Aplikacje PowerPoint są dostępne z poziomu PowerPoint Online, co pozwala klientom dzielić się ulubionymi aplikacjami w bardziej „wirusowy” sposób. W kolejnych miesiącach Office Online zaoferuje podobne możliwości użytkownikom aplikacji Excel.

Microsoft zapowiedział również nowe funkcje, które zwiększają stopień bezpieczeństwa
i prywatności Office 365, zapewniając specjalistom IT narzędzia potrzebne do ochrony ich organizacji. Ponadto od wydania Office 2013 i SharePoint Server 2013 Service Pack 1 firmy mogą łatwiej wykorzystać Office 365, bez względu na to, czy chodzi o całkowite przejście do chmury, wdrożenie hybrydowe, czy też o stopniową migrację z wykorzystaniem łatwych do implementacji usług, takich jak OneDrive for Business czy Yammer.

  • Zapobieganie utracie danych – Microsoft zaprezentował nowe funkcje zapobiegania utracie danych z pakietu Office, które umożliwiają firmom organizowanie, śledzenie i kontrolowanie treści.
  • OneDrive for Business – w kwietniu br. firmy będą mogły nabyć OneDrive for Business (poprzednio SkyDrive Pro) jako autonomiczny produkt oferujący bezpieczne synchronizowanie i udostępnianie plików w chmurze z wszystkimi zaletami integracji z Office. Ponadto w SharePoint Server 2013 Service Pack 1 Microsoft wprowadził nowe funkcje, które umożliwiają „włączenie” OneDrive for Business bezpośrednio z poziomu konsoli administracyjnej SharePoint Server 2013. Dzięki temu klienci mogą zachować swoją lokalną infrastrukturę w nienaruszonej postaci, a równocześnie korzystać z przechowywania i udostępniania plików w chmurze.
  • Łatwa zmiana funkcji społecznościowych SharePoint na Yammera. Service Pack 1 ułatwia specjalistom IT rezygnację z wbudowanych mechanizmów społecznościowych SharePoint Server 2013 na rzecz Yammera. Za pomocą prostych kontrolek w centralnej konsoli administracyjnej SharePoint Server 2013 dział IT może uaktywnić Yammera i przekierować użytkowników do sieci Yammer w swojej organizacji.

źródło: Microsoft

Kan