Bank Ochrony Środowiska korzysta z Unified Communication as a Service (UCaaS) od Integrated Solutions i Orange Polska. Rozwiązanie objęło swym zasięgiem niebagatelną liczbę, 1836 pracowników – poinformował Orange.


Jak mówi Adam Grzebieluch, wiceprezes BOŚ – „Do najważniejszych korzyści płynących z wdrożenia zaliczam uzyskanie możliwości silniejszego skupienia się naszego bankowego IT na realizacji i wspieraniu typowo bankowych, core’owych rozwiązań. Uwalniamy nasze kompetencje i zasoby dotychczas zablokowane przy wsparciu mało innowacyjnych, z naszego punktu widzenia, działań i infrastruktury. Druga korzyść, związana z przekazaniem na zewnątrz opieki nad siecią i urządzeniami telekomunikacyjnymi, to zmiana w budżecie IT relacji OPEX do CAPEX. W perspektywie 2–3 lat zakładamy kilkudziesięcioprocentowy spadek wysokości OPEX w obszarze usług telekomunikacyjnych”.

Istotnym aspektem tego wdrożenia jest przede wszystkim fakt, że bank zdecydował się na Cloud Computing. Osobiście, uważam, że w tym kontekście to jedno z rewolucyjnych w branży wdrożeń IT w ostatnich latach.

Co o tym modelu i bezpieczeństwu danych „w chmurze” sądzi Adam Grzebieluch?

Z punktu widzenia banku model Cloud Computing jest dopuszczalny, jak każdy inny, o ile odpowiada na konkretne i praktyczne – a nie formalne – wymogi dotyczące bezpieczeństwa, poufności, niezawodności. Wykorzystanie modelu chmurowego w opcji hostingu z dokładnym przypisaniem lokalizacji do maszyn w dużej mierze wyczerpuje problem. Świadomość, że centrum danych znajduje się w Polsce, w znanej nam lokalizacji i jest obsługiwane przez gracza, dla którego polski rynek jest najważniejszy, to dla nas w tym konkretnym przypadku informacja istotniejsza i cenniejsza niż ta o realizowanych standardach bezpieczeństwa. To drugie to standard, bez którego nie siadamy do wspólnych rozmów, ponieważ to kwestia strategicznego poziomu prawdopodobieństwa realizacji i rozwoju usługi” – wyjaśnia Adam Grzebieluch.

UCaaS to rozwiązanie ujednoliconej komunikacji oferujące kompletne portfolio usług telekomunikacyjnych w modelu Cloud. UC „w chmurze” łączy wiele funkcjonalności – od połączeń głosowych i telekonferencyjnych, poprzez wideokonferencje bezpośrednio z poziomu terminala wideo, a także zapowiedzi głosowe (IVR), aż do taryfikacji połączeń. Dzięki temu ostatniemu można łatwo lokalizować i weryfikowac koszty. Łączność jest oczywiście zabezpieczona backupem.

źródło: Orange

Kan