Choć technologia NFC coraz częściej pojawia się w nowych smartfonach, jej potencjał nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany przez marketerów i samych użytkowników. Podczas hackathonu „Isobar Create Warsaw”, który odbędzie się 11 i 12 maja uczestnicy będą pracować nad nowymi zastosowaniami NFC w działaniach marketingowych, codziennym życiu i rozrywce.
Producenci smartfonów dostrzegli potencjał NFC. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Frost & Sullivan, do roku 2015 na światowym rynku znajdą się 863 miliony telefonów komórkowych wyposażonych w moduł NFC, co będzie stanowić ponad 53% całego rynku. Analitycy prognozują, że całkowita wartość płatności dokonywanych za pośrednictwem NFC na całym świecie osiągnie w 2015 roku wartość 111,19 miliardów euro, zaś w samej Unii Europejskiej wartość ta wyniesie 41,87 miliardów euro.
Z badania przeprowadzonego przez firmy Posterscope i ClearChannel (dotyczącego UK oraz USA) wynika, że 85% ankietowanych byłoby gotowych skorzystać technologii NFC „zaszytej” w plakacie reklamowym, gdyby oferował on wartość dodaną, np. pobranie kuponu z rabatem lub aplikacji mobilnej. 84% ankietowanych było gotowych skorzystać z NFC by znaleźć informacje o lokalizacji np. najbliższej placówki. Na trzecim miejscu wśród ankietowanych znalazła się możliwość porównywania cen dzięki tej technologii. Na pytanie w jakich miejscach skorzystaliby z plakatów z NFC aż 88% ankietowanych podało sklep lub supermarket, a 86% galerie handlowe.
– Konsumenci są dzisiaj bardzo wymagający, a natłok reklam sprawia, że reklamodawcom trudniej przykuć ich uwagę na dłuższą chwilę. Przemyślane działania z użyciem NFC intrygują i angażują odbiorców tworząc most pomiędzy światem offline i online. Jeśli zatem marketerzy chcą dotrzeć do współczesnych mobilnych konsumentów, powinni bacznie przyglądać się technologii NFC. – komentuje Radosław Brzuska, Innovation Manager w Aegis Media Group.
Co ciekawe, ankietowani na pytanie jak postrzegasz markę, która wykorzystuje technologię NFC jednogłośnie odpowiadali, że marka w ich oczach jest innowacyjna, kreatywna i prowadzi angażujące działania.
– NFC to nie tylko płatności, a przede wszystkim nieskończona ilość możliwości tworzenia nowych sposobów dokonywania zakupów, zamawiania usług i komunikacji z otoczeniem. Wiele rozwiązań, powstających na takich wydarzeniach jak hackathon jest dzisiaj wykorzystywanych przez miliony konsumentów na całym świecie. MasterCard od lat wspiera rozwój mobilnych rozwiązań towarzyszących ludziom w codziennym życiu. – mówi Aleksander Naganowski, Business Leader odpowiedzialny za rozwój płatności mobilnych oddziału MasterCard Europe w Polsce
Isobar Create Warsaw odbędzie się 11 i 12 maja w Warszawie, w lokalu Mysia3. To już piąta edycja tego międzynarodowego maratonu programistycznego, w którym do tej pory wzięło udział prawie 200 uczestników i powstało ponad 50 aplikacji. Jedną z nich jest TapToWifi, stworzona podczas londyńskiej edycji Isobar Create.
Organizatorem hackathonu w Warszawie jest agencja komunikacji Hypermedia Isobar we współpracy z firmą MasterCard. Sponsorami i partnerami wydarzenia są firmy Procter&Gamble, LG Electronics Polska, Microsoft i AMS. Partnerem inwestycyjnym jest fundusz IQ Partners.
Hypermedia Isobar
Kan
NFC w telefonie komórkowym to idealna mobilna platforma do okradania ludzi z kasy na odgległość, jeden chodzi w zatłoczonym miejscu i skanuje karty przesyla przez internet dane do drugiego telefonu, którym drugi złodziej bez wzbudzania podejrzeń robi zakupy.
Bzdura . Tylko bardzo teoretycznie jest to możliwe . Banki twierdzą , że wydały ponad 15 mln kart „zbliżeniowych” . Na taką ilość zgłoszono w tym roku ok 400 prób wyłudzenia kartami zbliżeniowymi (nie podano czy przez skanowanie) co stanowi ok 0,4% wszystkich wyłudzeń „kartowych” .
Panie „informatyk”, prosiłbym wyjaśnić w jaki sposób NFC w telefonie jest idealną platformą do okradania?
Każdy kto miał odczynienia z NFC (głębiej), choć programował takie urządzenia, dobrze wie, że aby telefon komórkowy emitował sygnał z NFC musi być odblokowany (prościej: ekran musi być podświetlony 🙂 ).
Dodatkowo przy odblokowanym telefonie nie zapłacimy jeszcze za nic, gdyż musimy mieć specjalną aplikację zainstalowaną w telefonie a po zbliżeniu telefonu do jakiegoś odbiornika jesteśmy pytani czy akceptujemy płatność.
Czyli kradzież czegokolwiek z naszego phona przez NFC jest praktycznie niemożliwe. Nie mówię tutaj o jakiś „szajsowych” kartach zbliżeniowych, tylko telefonach z NFC 🙂