Choć technologia NFC coraz częściej pojawia się w nowych smartfonach, jej potencjał nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany przez marketerów i samych użytkowników. Podczas hackathonu „Isobar Create Warsaw”, który odbędzie się 11 i 12 maja uczestnicy będą pracować nad nowymi zastosowaniami NFC w działaniach marketingowych, codziennym życiu i rozrywce. 

Producenci smartfonów dostrzegli potencjał NFC.  Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Frost & Sullivan, do roku 2015 na światowym rynku znajdą się 863 miliony telefonów komórkowych wyposażonych w moduł NFC, co będzie stanowić ponad 53% całego rynku. Analitycy prognozują, że całkowita wartość płatności dokonywanych za pośrednictwem NFC na całym świecie osiągnie w 2015 roku wartość 111,19 miliardów euro, zaś w samej Unii Europejskiej wartość ta wyniesie 41,87 miliardów euro.

Z badania przeprowadzonego przez firmy Posterscope i ClearChannel (dotyczącego UK oraz USA)  wynika, że 85% ankietowanych byłoby gotowych skorzystać technologii NFC „zaszytej” w plakacie reklamowym, gdyby oferował on wartość dodaną, np. pobranie kuponu z rabatem lub aplikacji mobilnej. 84% ankietowanych było gotowych skorzystać z NFC by znaleźć informacje o lokalizacji np. najbliższej placówki. Na trzecim miejscu wśród ankietowanych znalazła się możliwość porównywania cen dzięki tej technologii. Na pytanie w jakich miejscach skorzystaliby z plakatów z NFC aż 88% ankietowanych podało sklep lub supermarket, a 86% galerie handlowe.

Konsumenci są dzisiaj bardzo wymagający, a natłok reklam sprawia, że reklamodawcom trudniej przykuć ich uwagę na dłuższą chwilę. Przemyślane działania z użyciem NFC intrygują i angażują odbiorców tworząc most pomiędzy światem offline i online. Jeśli zatem marketerzy chcą dotrzeć do współczesnych mobilnych konsumentów, powinni bacznie przyglądać się technologii NFC. – komentuje Radosław Brzuska, Innovation Manager w Aegis Media Group. 

Co ciekawe, ankietowani na pytanie jak postrzegasz markę, która wykorzystuje technologię NFC jednogłośnie odpowiadali, że marka w ich oczach jest innowacyjna, kreatywna i prowadzi angażujące działania.  

 – NFC to nie tylko płatności, a przede wszystkim nieskończona ilość możliwości tworzenia nowych sposobów dokonywania zakupów, zamawiania usług i komunikacji z otoczeniem. Wiele rozwiązań, powstających na takich wydarzeniach jak hackathon jest dzisiaj wykorzystywanych przez miliony konsumentów na całym świecie. MasterCard od lat wspiera rozwój mobilnych rozwiązań towarzyszących ludziom w codziennym życiu. – mówi Aleksander Naganowski, Business Leader odpowiedzialny za rozwój płatności mobilnych oddziału MasterCard Europe w Polsce
Isobar Create Warsaw odbędzie się 11 i 12 maja w Warszawie, w lokalu Mysia3. To już piąta edycja tego międzynarodowego maratonu programistycznego, w którym do tej pory wzięło udział prawie  200 uczestników i powstało ponad  50 aplikacji. Jedną z nich jest TapToWifi, stworzona podczas londyńskiej edycji Isobar Create.

Organizatorem hackathonu w Warszawie jest agencja komunikacji Hypermedia Isobar we współpracy z firmą MasterCard. Sponsorami i partnerami wydarzenia są firmy Procter&Gamble, LG Electronics Polska, Microsoft i AMS. Partnerem inwestycyjnym jest fundusz IQ Partners.

Hypermedia Isobar

Kan