Konsorcjum Hawe i IT Polpager nie dogadało się z PKP SA w sprawie zakupu 100 proc. udziałów w spółce TK Telekom, mimo wyłączności negocjacyjnej. W tej sytuacji PKP SA zdecydowało się na rozpoczęcie rozmów ze wszystkimi podmiotami zakwalifikowanymi na tzw. „krótką listę” oferentów na równorzędnych zasadach.

21 września wygasła wyłączność na negocjacje w sprawie sprzedaży TK Telekom udzielona przez PKP SA na rzecz konsorcjum spółek Hawe i IT Polpager. – W związku z tym zarząd PKP SA podjął decyzję o podjęciu negocjacji sprzedaży udziałów w TK Telekom także z pozostałymi podmiotami zainteresowanymi nabyciem spółki TK Telekom, tj. z GTS i Netią– poinformował Mirosław Kuk, dyrektor ds. komunikacji projektów strategicznych w PKP SA.

TK Telekom jest jednym z największych, funkcjonujących w Polsce, operatorów sieci telekomunikacyjnych, świadczącym usługi dla biznesu, administracji, operatorów telekomunikacyjnych, kolei i klientów indywidualnych. Spółka zarządza siecią teleinformatyczną liczącą blisko 30 000 km, łączącą ponad 300 miejscowości oraz setki instytucji, przedsiębiorstw i domów. Zysk netto spółki w 2011 r. wyniósł 11,3 mln zł, a EBITDA 73,9 mln zł.

Według wiceministra transportu Andrzeja Massela, choć kwestia zabezpieczenia infrastruktury komunikacyjnej należącej do TK Telekom może budzić wątpliwości, jednakże wycofanie się z procesu prywatyzacji spółki na tym etapie byłoby trudne. W rozmowie z redakcją „Rynku Kolejowego” wiceminister mówił, że TK Telekom dysponuje istotnym elementem infrastruktury komunikacyjnej niezbędnym w prowadzeniu ruchu kolejowego.

Priorytetem w ostatnich miesiącach, jaki przyjął sprzedający, było zabezpieczenie interesu PKP PLK. Można dyskutować czy wszystkie zagrożenia zostały wyeliminowane. Tutaj trzeba też rozważać rozwiązania awaryjne, alternatywne, żeby te usługi, których nie będzie mógł świadczyć TK Telekom mogły zostać zrealizowane przez inny podmiot. Trudno w tej chwili na tak zaawansowanym etapie, rozważać wycofanie się z prywatyzacji. Mamy dopuszczone do dalszych rokowań wybrane firmy – mówił Massel.

źródło: www.rynek-kolejowy.pl

Kan