W Barcelonie zakończył się właśnie Mobile World Congress 2012 – jedne z najważniejszych targów branży telekomunikacyjnej. Mobile World Congress jest imprezą specyficzną. Z jednej strony jest ona nastawiona na klientów indywidualnych, których interesują głównie premiery nowych smartfonów, tabletów czy usług mobilnych, z drugiej strony natomiast jest to miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i dialogu operatorów telekomunikacyjnych oraz firm oferujących nowoczesne technologie informatyczne. Wśród tych ostatnich znaleźli się także polscy wystawcy, czyli Comarch i OXYCOM.


Goście odwiedzający stoisko Comarch byli najbardziej zainteresowani naszą ofertą w obszarze zarządzania sprzedażą i relacjami z klientem (Comarch Customer Experience Management), a zwłaszcza najnowszą wersją platformy CRM. Duże zainteresowanie budziła też oferta systemu lojalnościowego dla dostawców usług telekomunikacyjnych (Comarch Loyalty Management). Cieszymy się także z nawiązanych kontaktów z przedstawicielami przemysłu motoryzacyjnego do których kierujemy naszą ofertę oprogramowania mobilnego, między innymi z obszaru IVI (in-vehicle infotainment)” – mówi Piotr Machnik, Dyrektor Centrum Rozwoju Biznesu Sektora Telekomunikacji Comarch. „Z roku na rok ilość uczestników Mobile World Congress rośnie, co jest kolejnym dowodem na to, że branża technologiczna nieustannie rozwija się, budząc niesłabnące zainteresowanie. Dużą część hal targowych w Barcelonie zajmują pawilony narodowe. W tym roku poza Comarch i OXYCOM praktycznie nie widać było wystawców z Polski. Być może podczas następnej edycji MWC Polska mogłaby mieć stoisko narodowe, żeby w pełni zaprezentować swoje nowoczesne rozwiązania technologiczne” – dodaje.

Wrocławski dostawca usług cloud computing – OXYCOM, prezentował swoją ofertę na stoisku Comarch, w ramach wspólnych działań marketingowych. Goście targów mogli zapoznać się z możliwościami i zaletami flagowych produktów firmy. Największe zainteresowanie odwiedzających budziła wirtualna platforma OXY24, umożliwiająca korzystanie z wybranego oprogramowania online, bez konieczności instalowania i wykupywania licencji – w modelu abonamentowym lub na godziny.

W ciągu minionych kilku dni mieliśmy okazję porozmawiać z kilkudziesięcioma firmami, zainteresowanymi wdrożeniem naszych rozwiązań lub innymi formami współpracy, np. wykorzystaniem usługi OXY24 do zaoferowania polskim użytkownikom oprogramowania, które nie jest jeszcze dostępne na naszym rynku. Bardzo ciekawe – i mamy nadzieję owocne – kontakty nawiązaliśmy m.in. z koreańskim producentem oprogramowania biurowego czy też francuską firmą oferującą rozwiązania z zakresu oprogramowania medycznego. Dla nich nasza platforma jest doskonałym sposobem na ekspansję na polski rynek.” – komentuje Tomasz Lemański, Dyrektor Pionu Techniki OXYCOM. – „Dla takich firm nasze rozwiązania są zupełnie nową metodą zdobywania nowych klientów – zamiast nawiązywać współpracę z lokalnymi partnerami sprzedażowymi i mozolnie budować sieć sprzedaży, mogą błyskawicznie zaoferować polskim klientom swoje produkty z chmury”.

źródło: Comarch

Kan