Konieczność dokładnego informowania o warunkach konkursów SMSowych, gwarancja prędkości transferu danych, czy skrócenie czasu umów abonamentowych – to tylko niektóre ze zmian proponowanych w opublikowanym właśnie przez Ministerstwo Infrastruktury projekcie nowelizacji ustawy Prawo telekomunikacyjne. Wzmacnia on ochronę konsumentów i rozszerza obowiązki po stronie dostawców usług. Zdaniem ekspertów z międzynarodowej kancelarii prawnej Bird & Bird, nowe przepisy zaostrzą konkurencję o lojalnych abonentów między dostawcami na polskim rynku.
Zmiany w prawie telekomunikacyjnym wynikają z konieczności wprowadzenia nowych ogólnoeuropejskich standardów ochrony praw użytkowników. Komisja Europejska wszczęła już postępowanie przeciwko Polsce w związku z ponad 2-miesięcznym opóźnieniem wdrożenia takich przepisów. 19 lipca br. Ministerstwo Infrastruktury opublikowało projekt nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne, który przewiduje wprowadzenie szeregu istotnych zmian, w szczególności w zakresie wzmocnienia ochrony konsumentów. Zdaniem ekspertów z kancelarii Bird & Bird, użytkownicy łatwiej będą mogli zmieniać dostawców. Możemy obserwować rosnącą rotację klientów między poszczególnymi dostawcami usług telekomunikacyjnych, którzy będą kusić potencjalnych abonentów bardziej atrakcyjnymi warunkami umowy.
– Nowe przepisy w większym stopniu niż dotychczas ochronią prawa konsumentów, rozszerzą możliwości swobodnego wyboru operatora oraz zapewnią transparentność świadczonych usług – podsumowuje Krzysztof Chyliński, Dyrektor Technologii i Członek Zarządu Holicon, firmy świadczącej usługi typu contact center.
Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać najpóźniej od końca 2011 r.
Proponowane zmiany poszerzają zakres obowiązków dostawców usług teleinformatycznych, m.in. w zakresie umów zawieranych z klientami.
– Pierwsza umowa z danym dostawcą usług telekomunikacyjnych nie będzie mogła być zawarta na więcej niż 24 miesiące. Dostawca usług będzie musiał zapewnić użytkownikowi możliwość zawarcia umowy również na okres nieprzekraczający roku – wyjaśnia Piotr Dynowski, szef praktyki własności intelektualnej w polskim oddziale międzynarodowej kancelarii prawnej Bird & Bird.
Dodano również wyraźny obowiązek jasnego i zrozumiałego formułowania wzorców umów z konsumentami. Podobne regulacje znajdują już się już w kodeksie cywilnym.
Do Urzędu Komunikacji Elektronicznej napływa coraz więcej skarg od osób, które czują się oszukane przez organizatorów loterii SMS, w których wcale nie chciały brać udziału. Dowiadują się o tym zwykle dopiero w momencie otrzymania rachunku telefonicznego. Wraz z wprowadzeniem nowych przepisów w życie organizatorzy np. loterii SMS i inni dostawcy usług o podwyższonej opłacie będą musieli dokładnie informować klientów przed rozpoczęciem świadczenia danej usługi o wysokości stawki za połączenie czy wysłanie SMS i o nazwie podmiotu dostarczającego tę usługę. Użytkownik będzie zawsze mógł zablokować usługę o podwyższonej opłacie.
Dostawcy będą także zobowiązani do zapewnienia minimalnej gwarantowanej prędkości transferu danych w ramach świadczonej usługi dostępu do Internetu. Obecnie w umowach określone są jedynie prędkości maksymalne, które w praktyce nie są osiągane.
– Zgodnie z ostatnimi tendencjami w prawodawstwie unijnym nowe przepisy zmierzają do zwiększenia ochrony konsumentów i ich prywatności, zwłaszcza w obliczu rozwoju nowoczesnych technologii komunikacyjnych – mówi Piotr Dynowski. – ,i>Będzie to skutkować dalszym poszerzaniem i tak już dość szerokich obowiązków przedsiębiorców telekomunikacyjnych, jednakże ostatecznie przyjęte zmiany są mniej radykalne niż pierwotnie planowane – dodaje.
Nowelizacja przewiduje również zapewnienie lepszego funkcjonowania numeru alarmowego 112 pod względem technicznym. Prezes UKE będzie bowiem dysponował aktualnymi danymi abonentów, którzy przenieśli swój numer do innej sieci. Dzięki temu, osoba wyzywająca pomoc przy użyciu numeru 112 będzie mogła być bardziej precyzyjnie zlokalizowana. Do tej pory zdarzało się, że ze względu na brak synchronizacji, osoba z przeniesionym numerem była błędnie lokalizowana.
– Obecnie, operatorzy mają ograniczony dostęp do bazy osób, które zdecydowały się na przeniesienie numeru do innej sieci. Firmy dysponują informacjami o 90 – 95% przypadków tego typu migracji – wylicza Krzysztof Chyliński. – Warto, aby Urząd Komunikacji Elektronicznej w miarę możliwości podzielił się z operatorami zdobytymi danymi.
Nowe przepisy przewidują także szereg ułatwień dla osób niepełnosprawnych. W szczególności, na wszystkich dostawców usług będą nałożone obowiązki w zakresie zapewnienia udogodnień dla osób niepełnosprawnych, w przypadku których przekazanie informacji o wypadku za pośrednictwem numeru 112 napotyka trudności, jak np. osoby głuchonieme.
– Powoduje je to konieczność skorzystania z usług – zatrudnionego na etacie lub zakontraktowanego w firmie outsourcingowej – tłumacza języka migowego. Alternatywą kosztową dla tego rozwiązania jest stworzenie multimedialnego stanowiska, przystosowanego do obsługi przez osoby głuchonieme, stanowiącego „końcówkę” systemu call center, dostępnego przez kanał video – opisuje Krzysztof Chyliński.
Projekt nowelizacji ustawy przewiduje również rozszerzenie obowiązku informacyjnego dostawcy jeśli chodzi o instalowanie plików Cookies na urządzeniach użytkowników, a także konieczność informowania Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) o każdym przypadku naruszenia danych osobowych.
źródło: Bird&Bird
Kan
świetnie – wreszcie skończy się prezentowanie żenująco słabych ofert w Orange i T-Mobile na okres 3 lat. Ta ustawa nauczy te sieci porządku.
Podobają mi się te przepisy 🙂 Tylko obawiam się, że to nie będzie miało wpływu na MIx w Plusie gdzie de facto zobowiązanie to nawet 4 lata! (48 doładowań min. raz na miesiąc)
Pewnie nie. W umowie nie ma miesięcy 😛 i dlatego sie tym wybronią.
Tylko 48? Ja znalazłem oferte na 50 doładowań. Oferta z kwietnia 2011 więc chyba jest aktualna. 😀
Długość umowy przeciez wybiera klient w zamian za konkretne ulgi, np tanszy telefon.
Dlaczego prawnie chce sie to ograniczyc, przeciez to nie jest zmuszanie nikogo do niczego. Pewnie byli by tez klienci którzy podpisali by umowe na 48 miesięcy,żeby tylko miec tanszy telefon, tak było w przypadku orange, kiedy majac np 18 mc do konca kontraktu, mozna było podpisac kolejny na 24 co w sumie dawało prawie 4 lata.
Weź się lepiej zastanów nad tym co piszesz. Orange proponuje telefony lub usługi w ofercie na 3 lata w charakterze jałmużny. To jest poniżanie klienta, rzucanie mu stęchłego mięsa jak bezdomnemu psu. To co oni robią w tych ofertach dłuższych niż 24 mce to jest najzwyklejsze robienia w konia nieświadomych klientów.
W ogóle powinno nigdy nie być umów na 3 lata. Zwłaszcza, że telefony w nich proponowane nie są w stanie wytrzymać bezawaryjne współpracy więcej niż 2 lata.
Bita-po – ok, to pokaż mi ofertę abonamentową na 12 m-cy u któregokolwiek operatora…
Poll masz rację. Przy 3 letnich umowach powinni zapewnić gwarancję do końca umowy.
Play chyba ma umowy na 12 miesięcy.
Kolega z pracy ma Avilę z umową na 3 lata. Telefon skądinąd super (w swojej klasie rzecz jasna) po 1.5 roku wygląda jakby wrócił z wojny w Wietnamie a tu jeszcze 1.5 roku musi posłużyć. Za pół roku nie będzie się nadawał do niczego i co wówczas?
[quote] świetnie – wreszcie skończy się prezentowanie żenująco słabych ofert w Orange i T-Mobile na okres 3 lat. Ta ustawa nauczy te sieci porządku.[/quote]
Według Ciebie u innych operatorów 3 letnich umów się nie proponuje? 😉 widzę, że mamy znawcę na rynku telekomunikacyjnym 😉 jestem pod wrażeniem Twojego jestestwa ;D
Proponuje sie ale nie tak beznadziejne warunki.
Czesc !
Mam ten telefon juz od ponad roku ..
Jest SUpeR ! : D
Bardzo, Bardzo latwy w obsludze !
A teraz odpowiedz na twoje pytanie czy robi wyrazne foty..
Chociaz ma aparat tylko 2.0 Robi zdjecia lepiej od aparatu w telefonie mojej kolezanki ktora ma aparat 5.0 !!
Robi bardzo wyrazne zdjecia ! Prawie jak aparat cyfrowy !
Jestem z niego strasznie zadowolona !
Serdecznie polecam ; ) ^^
Popieram wszystkie ustawy zmierzające do ograniczenia władzy operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Niestety ludzie nie zdają sobie sprawy z tego że wielkie telekomy zachowują się jak burżuje.
bo nie skonfigurowałeś mu profilu WAP/MMS
„Dostawcy będą także zobowiązani do zapewnienia minimalnej gwarantowanej prędkości transferu danych w ramach świadczonej usługi dostępu do Internetu.” Jak widać najnowsza promocja Netii „No Limits” :””dostajesz najwyższą możliwą prędkość internetu na Twoim łączu,” – gdzie brak jakiejkolwiek gwarancji obiecywanej czy choćby minimalnej prędkości – obliczona jest na naiwniaków typu niejakiego ~Polla , którego chamską odpowiedź zacytuję ; „Zadałeś głupie a może nawet najgłupsze z możliwych pytań: A co z gwarancją minimalnej prędkości? A g…..o- pada odpowiedź. Skoro najwięksi nie dają żadnej gwarancji nawet na zblizone do min. prędkości to po co zadajesz takie pytanie? To tak jakbyś zapytał w dniu urodzin : a jaka mam gwarancję że dożyję 100 lat?”
Tak więc nawet najwięksi będą MUSIELI dać gwarancję minimalnej prędkości . To co „pada w odpowiedzi” ~Polla – niech mu pozostanie w jego „mądrości inaczej” na szczęście (-:
Widzisz, xxxxxxxxx, będą musieli bo tak stanowić będzie prawo a nie ich widzimisię. Sami z siebie tego nie zrobią.
dokładnie, a nam klientom przybędzie narzędzi w walce z prędkością zaniżoną w stosunku do zapisów w umowie. Albo operator oferuje internet w określonej prędkości w danej lokalizacji, albo nie. Sprawa jest banalnie prosta.
tylko co po tym zapisie jak operatorzy mobilni pewnie wpiszą 32kbit/s…. Czyli prędkość po tym wykorzystaniu limitu. Z resztą prędkość zawsze zależy od technologii wykorzystanej do łączenia się z siecią. U mnie: EDGE. I co mi po modemie HSPA+ MIMO i braku limitu w plusie.
Wykazywałem kilka razy , ze Netia w swojej nowej promocji mami ludzi obietnicami praktycznie bez zobowiązań ze swojej strony . Takie postępowanie jest co najmniej niesmaczne , bo obliczone na naiwność klientów . Znane już wcześniej zalecenia KE służą ukróceniu takich metod . W odpowiedzi mamy „merytoryczną” odpowiedź osobnika o nicku ~Poll , która doskonale świadczy o jego poziomie intelektualnym .
Jak widać na tym przykładzie , to nie pytania są głupie , tylko odpowiedzi chamskiego osobnika o nicku ~Poll . To co „pada w odpowiedzi” ~Polla – niech mu pozostanie w jego „mądrości inaczej” , na szczęście (-:
P.S. Osobnik popisujący się chamstwem ma nadawać ton temu forum i jeszcze być nagradzany ????? O tempora , o mores !
Twoje pytania są głupie jeśli przyjmiemy, że liczymy na to iż operator sam z siebie zechce nam zagwarantować minimalna prędkość. Dobrze by było gdyby na tym forum nie było ludzi którzy wchodza tu raz w tygodniu albo jeszcze rzadziej tylko i wyłącznie po to by do sprawnie działających trybów maszyny wrzucić trochę piasku aby zazgrzytało. Zauważyłeś że jeśli ciebie nie ma nikt nie narusza netykiety by ci odpowiedzieć?
A dlaczego to operator nie może gwarantować choćby minimalnej prędkości , jeśli to się mu opłaca ? Czy ten chamski osobnik nie wie , że są możliwości kupna dostępu do Internetu ze stałą , gwarantowaną prędkością ? Oczywiście kosztuje to dużo więcej niż powszechne abonamenty . Czy ten chamski osobnik nie zauważył , że omawiana promocja Netii de facto jest gorsza niż wcześniejsze , bo Netia posługuje się ogólnikami , zamiast choćby pozorów gwarancji . gdzie w tej promocji mowa jest o prędkości upload-u ? Mając dostęp np 4Mb/s (wiem , że operator zabezpiecza się słowem „do”) ,jednak mogę reklamować i mam duże szanse , gdy udowodnię , że FAKTYCZNA prędkość jest systematycznie dużo niższa . Po to KE narzuca nowe obowiązki na operatorów , aby takie reklamacje były prostsze albo niepotrzebne .
Da się na pewno zauważyć pewną prawidłowość . Praktycznie tylko osobnik o nicku ~Poll narusza w sposób wyjątkowo chamski nie tylko netykietę ,ale po prostu dobre obyczaje . Tylko ten osobnik propagował udostępnianie własnego konta obcym firmom jako wyjątkowo bezpieczne . Kłócił się i to chamsko praktycznie ze wszystkim Tylko ten neofita chyba NIGDY nie zauważył niedociągnięć swojego uwielbianego operatora , a wszystkich wskazujących na błędy potrafił zwymyślać od najgorszych . Tylko ten chory osobnik wierzy w spiski knute przeciwko jego „bożkowi” nie tylko w Polsce ,ale i za wschodnią granicą . Tylko osobnik o nicku ~Poll jest w stanie swoją niebywałą głupotą , okraszoną chamstwem zjednoczyć praktycznie wszystkich przeciwko swoim wypocinom . Aktualnie , ze swojej chorej i chamskiej „nadpobudliwości” na tym forum – obliczonej na konkretne profity – ten troll i pieniacz usiłuje zrobić zaletę . Zapytam ponownie : czy osobnik popisujący się chamstwem – upominany przez administratora – ma nadawać ton temu forum i jeszcze być nagradzany ????? O tempora , o mores !
1) Nie omawiamy promocji Netii ani nikogo innego. 2)Nie można kupić dostępu ze stałą gwarantowaną prędkością. 3) nie masz jeszcze narzędzi do tego by permanentne niewywiązywanie się z umowy udowodnić. 4) każdy udostępnia swoje konto obcym firmom wykonując chociażby przelewy zdefiniowane. 5) Mam nadzieję że administrator widzi, że jedynym uzytkownikiem siejącym tu zament jesteś ty, że od dłuższego czasu nie napisałeś żadnego postu w którym nie starasz się mnie zaczepiać, że nie maja twoje posty żadnej chyba wartości.
1) Omawiałem promocję Netii tylko jako przykład dla propozycji obowiązku gwarancji szybkości dostępu . Przypomniałem przy okazji chamstwo tego osobnika nie mające nic wspólnego z merytorycznymi treściami . Nie omawiałem „nikogo innego” . 2) Bezmyślność tego osobnika objawia się też w jego kłamstwach . Można kupić dostęp ze stałą gwarantowana prędkością .Przecież tak to łatwo sprawdzić ! Np. http://www.multimetro.pl/multimetro/33 , np http://www.pogopan.pl/cennik.htm (Xtreme Premium ) 3) Są takie „narzędzia” ! 4) Co za głupota porównywać dostęp do przelewu zdefiniowanego przez bank w którym ma się konto – do udostępniania swego konta INNYM firmom niz ta która prowadzi to konto ! 5) Nikomu innemu tylko temu osobnikowi administrator kasował jego chamskie wpisy – o czym więc bredzi ten pieniacz ? Czy prostowanie kłamstw i głupot jakie wypisuje ten osobnik ~Poll to zaczepianie go? A ocena moich postów przez kogoś tak chamskiego i bezrozumnego jest całkowicie bezwartościowa .
P.S. Przepraszam wszystkich -ale naprawdę jestem zniesmaczony ,ze ktoś tak ograniczony usiłuje narzucać tu swoje prymitywne reguły a na dodatek pretenduje do nagrody .
Wyjątkowo muszę się z ~Luckiem zgodzić co do idiotycznych wpisów przez polla na tym forum. Wyjątkowo, bo swego czasu i Lucek podobnie pisał. Aż jestem pod wrażeniem ze zaczął oceniać normalnie wszystkich polskich operatorów komórkowych w tym i play-a. Może zrozumiał ze bez tego operatora nie było by to co teraz jest, a swoje zawistne wypowiedzi nareszcie wsadził sobie w cztery litery.
Co do Poll-a, to przez takie idiotyzmy które tu pisze aż się nie chce tu wchodzić.
1) to ty sobie sam ze sobą omawiasz bo nikt inny tego nie robi dlatego twierdzę że [b] nie omawiamy [/b] przykładu Netii. 2) Bzdura. Mi też gwarantują, gwarantują ale zagwarantować nie mogą. 3) Jakie to narzędzia? 4) Jaka jest różnica pomiędzy wysyłaniem kodu w świat podczas łączenia się z bankiem od podawania pinu podczas łączenia się z KB? I jedna i druga operacja jest w ten sam sposób szyfrowana. 5) Nikomu innemu administrator nie kasuje postów bo nikt inny nie jest przez ciebie zaczepiany. Pozostaje pytanie dlaczego ja? Ano dlatego, że zrobiłem z ciebie idiotę a właściwie tylko to udowodniłem.
Prozak, wyjątkowo się z nim zgadzasz bo wyjątkowo łączy was to samo. Wszem i wobec ogłosiliście że nie myślicie. On bo wydaje mu się, że E-GSM900 to to samo co GSM900 a ty że poglądowa mapka u operatora stanowi ofertę w rozumieniu prawa. Obaj jesteście siebie warci.
~Prozak Prawie wszyscy na tym forum wykazywali ~Poll-owi bzdurność jego wypocin . Brak im jednak odwagi cywilnej , aby przeciwstawić się temu kłamcy i pieniaczowi . Z jakiego jednak powodu TY stosujesz wobec mnie tak wyraźne kłamstwa ? Które to moje wypowiedzi były zawistne(?) i czego to komu zazdrościłem ? Chyba że usiłujesz w chamstwie dorównać ~Poll-owi ? Zawsze wszystkich operatorów oceniałem jak na to zasłużyli – nigdy żadnego na kolanach jak Ty to czyniłeś . . Nigdy nie krytykowałem żadnego operatora bezpodstawnie – także Twojego ukochanego . Niestety – nadal nie rozumiesz ,ze „ochrona” jakiej nadal Play podlega ze strony UKE – kiedyś była słuszna i pożyteczna – dziś szkodzi rynkowi . I ten głównie ten fakt – przymus „dotowania” jedynie słusznej sieci – krytykowałem i nadal krytykuję . ~Prozaku i Ty Sabo – nie idźcie tą drogą (-:
Dość już karmienia trolla . Każdy rozsądny człowiek widzi chamstwo , kłamstwa i głupotę wypowiedzi osobnika o nicku ~Poll – dlatego jego chore oceny wywołują tylko uśmiech politowania .
Matko Boska, trafił nam się na Telixie Jezus Chrystus który to zawsze jest obiektywny, nieskalany, nieomylny i tylko pewnie wyglądem nas przypomina. Jezus jednak zapewne zna różnicę pomiędzy E-GSM900 a GSM900 i wie że różnic pomiędzy wysyłaniem pinu a wysyłaniem kodu, zaszyfrowanych, nie ma. Tak samo jak nie ma różnicy czy paszport Jan Kowalski dostanie w Gdańsku czy Nowak w Krakowie. Wszędzie na świecie sa one w ten sam sposób zabezpieczone i honorowane przez wszystkie kraje cywilizowane.
Miłość do operatora komórkowego może się narodzić tylko w chorej głowie, więc nie mierz ~Lucek innych swoją miarą. To że wyśmiewałeś jakiegoś operatora, mnie akurat nie interesowało, ale wyśmiewanie ludzi że wybrali opcje które im odpowiadają, to już było przegięcie.Nie będę dyskutował czy różnica w mtr jest za wysoka czy za niska, bo uważam ze jeszcze z 2 lata powinno tak być.
[quote]Dość już karmienia trolla . Każdy rozsądny człowiek widzi chamstwo , kłamstwa i głupotę wypowiedzi osobnika o nicku ~Poll – dlatego jego chore oceny wywołują tylko uśmiech politowania . [/quote] No i tu z oceną zgadzam się z tobą w 100 procentach.
przeciez jemu tylko ladowarke chodzi, zero dyskusji na poziomie tylko nabijanie postow wrzucanie, zdjec bez jakiej kolwiek glebszej tresci, byle mic najwiecej punktow, szkoda…
ale demolka
Lucek i zostaw Prozaka w spokoju bo on, choć xxxxxjak ty, udaje, że tak nie jest.
Nie są potrzebne specjalne umiejętności by złowić rekinka kilka metrów od brzegu. Pływa sobie takie półmetrowe „maleństwo” swobodnie z ludźmi i delfinami. Ale, ale, gdzie jego matka i ojciec?
Właściciel zajazdu, przesympatyczny nieco jąkający się Joe, pozostawia posesję całkowicie otwartą, z włączonym komputerem, pieniędzmi na komodzie i bloczkiem rachunków, otwartym barkiem i dziennikiem do którego można się wpisać. Nie mieszka na miejscu, więc jeśli masz jakieś pytania, to u wejścia jest darmowy telefon bezpośredni do jego domu. Mój pokój też był otwarty ale nie odważyłem sie zostawić w nim kamery i aparatu bo kto wie, może nie byłem jedynym europejczykiem w tym miejscu. Tropikalny raj, jak pragnę zdrowia.
[quote]Prozak, wyjątkowo się z nim zgadzasz bo wyjątkowo łączy was to samo. Wszem i wobec ogłosiliście że nie myślicie. On bo wydaje mu się, że E-GSM900 to to samo co GSM900 a ty że poglądowa mapka u operatora stanowi ofertę w rozumieniu prawa. Obaj jesteście siebie warci. [/quote]
Rozumiem że idąc tokiem myślenia Polla, po przedstawieniu oferty i sprawdzeniu przez konsultanta mapy jaka daje im operator czy miejscowość w której chce używać play online jest na mapce w 100 % zasięgu, a była na co potwierdzając pokazano mi taka mapę w salonie play, nie powinienem podpisywać umowy a okrzyknąć że konsultant kłamie bo na forum telix jest poll który twierdzi że zapewnienia konsultantów play są kłamliwe. Dodatkowo zna jakieś dodatkowe konfiguracje aby móc dzwonić bez problemów w play, niestety nie ma chyba pojęcia o czym mówi jak zawsze.
Powinieneś był sam sprawdzić. Mnie tez konsultant wciskał co innego a co innego stanowiły fakty. Konsultant nie był u ciebie pod domem więc opierał się na tym samym co ty, na myśleniu – czyli na niczym
[quote]Powinieneś był sam sprawdzić. Mnie tez konsultant wciskał co innego a co innego stanowiły fakty. Konsultant nie był u ciebie pod domem więc opierał się na tym samym co ty, na myśleniu – czyli na niczym [/quote]
Więc konsultanci play kłamią i oszukują, i ciebie to spotkało. Nie dziwi mnie to jak maja przed sobą niedorozwiniętego ze „szczerego pola”
Konsultanci Orange, nie Playa.
konsultantów play-a też podejrzewasz o oszustwo skoro mówisz żeby sprawdzać bo wciskają nieprawdę. Twoje słowa jednoznacznie wskazują ze konsultanci z play to oszuści, ja niestety nie mogę się z twoim tokiem rozumowania zgodzić. Mierzysz swoja miara innych, aż dziwie się ze plujesz na operatora play.
A możesz czytać to co piszę? Napisałem że powinieneś sprawdzić co ci konsultant Play powiedział. Nie zrobiłeś tego. Ja sprawdziłem ale konsultanta Orange a ten mnie oszukał. Nie miałem sposobności sprawdzić konsultanta Play.
dobrze czytam, bo przecież jasno sugerujesz ze konsultanci z play to oszuści i powinienem ich sprawdzać . Teraz kręcisz, bo ja nie pisałem nic o konsultantach orange.
Nie pisałem żebyś ich sprawdzał tylko sprawdzał sam swoje miejsce zamieszkania czy jest w zasięgu czy nie. Ty nie pisałeś o konsultantach Orange tylko ja pisałem o konsultantach Orange. Grasz pajaca?
TO PRAWDA
[quote]Nie pisałem żebyś ich sprawdzał tylko sprawdzał sam swoje miejsce zamieszkania czy jest w zasięgu czy nie. Ty nie pisałeś o konsultantach Orange tylko ja pisałem o konsultantach Orange. Grasz pajaca? [/quote]
Co miałem sprawdzać, miałem internet z play i działał dobrze, przedłużałem umowę więc jeszcze podpowiedz czym miałem sprawdzać konsultanta że nie kłamie. Ty zapewne wykrywaczem kłamstw to robisz [quote] Powinieneś był sam sprawdzić. Mnie tez konsultant wciskał co innego a co innego stanowiły fakty.[/quote]Poczytaj sobie jakie bzdury piszesz sugerując mi że konsultanci play kłamią bo rozmowa była o internecie playonline, po fakcie widząc swoje bzdurne wpisy zasłaniasz się konsultantami innego operatora
Napisałem: [i]Powinieneś był sam sprawdzić. Mnie tez konsultant wciskał co innego a co innego stanowiły fakty. Konsultant nie był u ciebie pod domem więc opierał się na tym samym co ty, na myśleniu – czyli na niczym [/i] MI konsultant wciskał co innego i był to konsultant Orange i nie mógł być inny bo z innego operatora BOKiem nie miałem jeszcze do czynienia. Zatem nie mogłem się po fakcie niczym zasłaniać. Zrozum bezmyślny człowieku: jedyny konsultant z jakim rozmawiałem to konsultant Orange. Czy za każdym razem muszę zaznaczać że nigdy jeszcze nie rozmawiałem z konsultantem Play??? NIe mogę zatem wiedzieć jacy oni są i jakich udzielają porad, na co namawiają. Wiem za to, że nie mogł żaden z nich być u ciebie w domu więc jasne jest że podawane przez niego jakiekolwiek dane są wzięte z głowy czyli z niczego – tak jak u ciebie.
A teraz inteligiencie Prozaku poczytaj: ponieważ nie mogę mieć Neostrady oraz nie pojawił się u mnie technik z TP by na lewo podciągnąć kabel do domu, zadzwoniłem do koordynatora i przywiózł mi do domu takie coś MV410 z 4 antenkami z napisem Orange, włożył kartę i na 30 dni mam go na próbę. Jeśli mi się spodoba internet CDMA to podpiszę umowę a jeśli będę miał słaby zasięg to tego nie zrobię. Wiesz dlaczego tak to załatwiłem??? NIe wiesz. To ci wyjaśnię. Zrobiełm to ponieważ w przeciwieństwie do ciebie, nie jestem bezmyślny i nie polegam na ich kolorowej mapce zasięgu wg. której jestem w jego niemal centrum. Ty tego nie zrobiłeś i teraz liżesz rany gdzieś pod płotem.
Ty chyba niczego nie rozumiesz, upierasz się bo nie wiesz jak z twarzą wyjść z tej przykrej dla ciebie dyskusji. Ja przedłużałem umowę, a do czasu przedłużenia internet śmigał rewelacyjnie, zero dyskusji i reklamacji, a po podpisaniu już nie było tak jak miało być, choć czasem bywa tak jak powinno być. Czasem a nie cały czas. Rozmawiamy o play a ty mówisz ze konsultanci oszukują, to mam się domyślać ze chodziło ci akurat o konsultantów innej firmy, a może jednak o play. Za chwile napiszesz ze to nie o Orange chodzi, do tego jak widzę ze nie chcesz tego rewelacyjnego internetu 4g z play z prędkością 6Mb/s(tak ciągle udowadniałeś nam tu wszystkim o tak wysokiej prędkości) a wybrałeś jednak internet z orangę.Już dla ciebie playonline jest niedobry, przecież rewelacyjnie chodził u ciebie, tylko neostrada jest lepsza. Fałszywiec jesteś i kłamczuch.
To nie ja z twarzą mam gdziekolwiek wychodzić tylko ty i nie uda ci się . Przedłużałeś umowę a do przedłużenia internet śmigał? To po co opierałeś się na mapce? Sam przecież pisałeś że sprawdzałeś mapkę. Sam też pisałeś że przeniosłeś się bliżej nadajnika. Po podpisaniu przedłużenia ktoś celowo coś ci niby popsuł a dwa lata wcześniej śmigało? Powtarzam: nie dzwoniłem do konsultanta z żadnej innej niż Orange sieci i to wynik rozmowy z nim przedstawiłem.
Nie potrzebuje wychodzić z twarzą, nie ściemniam i nie kłamie jak ty, daremny twój trud aby napisać kolejna bzdurę bo mi to lotto. Mapkę pokazał mi konsultant play, rozwiewając moje wątpliwości o tym ze nie ma 4G i nie warto kupować tej oferty. No i prawda taka ze nie wiadomo co to jest te 4G w play, a z tego co widzę ty tez olałeś ten ich beznadziejny internet. Ten wrzask i udowadnianie że masz zawsze 6Mb/s w play online było jak widzę kłamstwem i ściemnianiem oszołoma dla jakiegoś wpisu.
Sam napisałeś, że na podstawie właśnie tej mapki oszacowałeś, że warto/nie warto brać internet z Play więc albo internetu wcześniej nie miałeś albo miałeś i nic nie mogło się zmienić wraz z twoim podpisem na przedłużeniu jego ważności. No chyba, że zmieniłeś miejsce zamieszkania o którym delikatnie wspomniałeś. Ja zaś wcale ich internetu nie olałem bo i dlaczego miałbym to robić???
wolisz z orange internet a nie z play, te 6Mb/s u ciebie o każdej porze dnia jest (wszystkich tu przekonywałeś jaki szybki ten internet z play) i taką rewelacje odrzuciłeś za niewielkie pieniądze. Ściemniaczu, fałszywiec z ciebie i tyle.
Widzisz, całkowicie przeszedłeś od swoich „niby” problemów, zmyślonych na poczekaniu, na moje, tylko po to by odwrócić kota ogonem. Ja mam internet Play z prędkościami do 6Mb/s i teraz też Orange do 1Mb/s bo ten jest mojej żony i za ten zwracają jej koszty. Niestety za inny nie zwracają. Wracając jednak do twoich problemów. Miałeś 2 lata idealny zasięg Play i chciałeś przedłużyć umowę więc po co sprawdzałeś mapę zasięgu skoro byłeś pewien, że jesteś w zasięgu??? Miałeś idealny zasięg Play to po co przeniosłeś się bliżej nadajnika? W twojej historyjce nic nie trzyma się kupy, poza kupą wielkiego G….
masz rację kupą wielkiego g. . . i ściemnianiem twoim jest ten internet z play z prędkością 6Mb/s .
Widzę ze z ciebie jest taki znawca we wszystkich dziedzinach jak z kozy du. . . trąba.
I kto to pisze? Człowiek który aby przedłużyć umowę na śmigający internet musiał sie udac do salonu i sprawdzić mapkę? Popatrz, ja taka trąba jestem ale przedłużę umowę nie ruszając się z miejsca (przyjadą do mnie do domu) i wcale nie będę musiał sprawdzać mapki bo skoro dziś jestem w zasięgu śmigajacego internetu to jutro nie teleportują mi nadajnika w inne miejsce. Zmyślasz, zmyslasz i jeszcze raz zmyślasz.
Widzę ze z ciebie jest taki znawca we wszystkich dziedzinach jak z kozy du. . . trąba.
To że ludzie chodzą do salonów operatorów komórkowych jest dla ciebie śmieszne, to zastanawiam się czy jesteś normalny.
Ja się zastanawiam, czy normalnym jest człowiek, który tam (do salonu) właśnie sie udaje po to, by umowę przedłuzyć i korzysta z byle jakiej mapki, zamiast wezwac do sibie człowieka, który umowe przywiezie wraz z ew. terminalem którego działanie będzie mozna sprawdzic na miejscu, w praniu zamiast na mapce.