WhatsApp, komunikator mobilny, który w 2014 został kupiony przez Facebooka za 19 miliardów dolarów robi gigantyczny krok w swoim rozwoju. Twórcy komunikatora postanowili zrezygnować z pobierania za niego opłat. Zgodnie z zapewnieniami, w zamian nie pojawią żadne reklamy. Jak więc będą zarabiać na aplikacji?

WhatsApp
WhatsApp

WhatsApp to międzyplatformowy komunikator internetowy, dostępny na systemy Android, iOS, aplikacja przekroczyła już 900 milionów aktywnych użytkowników, z których co najmniej 200 milionów używa wersji webowej. Do tej pory, użytkownicy aplikacji WhatsApp mogli cieszyć się darmowym dostępem tylko przez pierwszy rok. Potem za jej używanie musieli zapłacić 1 dolara rocznie. Teraz się to zmieni. A jak zapewniają przedstawiciele na oficjalnym blogu firmy popularnej aplikacji w zamian nie należy spodziewać się reklam. Jan Koum, twórca aplikacji i CEO WhatsApp mówi, że że nie chodził o samą wysokość kwoty, a o problemy logistyczne, jakie stwarzało samo uiszczenie opłaty. „Wielu użytkowników WhatsAppa nie ma karty debetowej lub kredytowej i martwi się, że traci dostęp do swoich znajomych i rodziny po pierwszym roku. Tak więc w ciągu najbliższych kilku tygodni, usuniemy opłaty z naszych aplikacji. WhatsApp nie będzie pobierać opłat za swoje usługi” – napisali przedstawiciele WhatsAppa.

Wielu ekspertów zastanawia się jednak, jak w tej sytuacji komunikator będzie zarabiać pieniądze. Bardzo możliwe, że WhatsApp zacznie być oferowany firmom, jako kolejny kanał sprzedażowy, aby mogli oni komunikować się ze swoimi użytkownikami.

Źródło: BBC

Kan