Już w co trzecim bankomacie w Polsce można wypłacać gotówkę telefonem z IKO. Do sieci akceptującej tę formę wypłat zostało właśnie dołączonych 3200 bankomatów należących do sieci Euronet. Usługa jest dostępna zarówno dla posiadaczy aplikacji połączonej z rachunkiem w PKO Banku Polskim i Inteligo, jak i dla użytkowników portmonetki IKO.
Dotychczas dostępna dla klientów IKO sieć 3000 bankomatów PKO Banku Polskiego powiększyła się o kolejnych 3200 bankomatów należących do sieci Euronet. Aby dokonać wypłaty gotówki telefonem z IKO, na ekranie bankomatu Euronet obsługującego wypłaty gotówki z IKO należy wybrać opcję „Wypłata bez karty”, a następnie nacisnąć przycisk oznaczony logotypem IKO. Po podaniu 6-cyfrowego kodu z aplikacji IKO i zatwierdzeniu transakcji, klient otrzymuje gotówkę – bez użycia karty. Całość trwa nie dłużej niż kilkanaście sekund.
Portmonetka IKO: płatności mobilne IKO dostępne dla wszystkich
Łącznie użytkownicy IKO – zarówno ci korzystający z aplikacji połączonej z rachunkiem w PKO lub Inteligo, jak i użytkownicy portmonetki IKO – mogą wypłacać gotówkę telefonem komórkowym w ponad 6 tysiącach bankomatów w całej Polsce.
Startuje IKO: płatności mobilne PKO Banku Polskiego (wideo)
Płatności mobilne IKO zostały uruchomione przez PKO Bank Polski w marcu 2013 roku i od tego czasu aplikację aktywowało już ponad 110 tysięcy osób – zarówno klientów PKO, jak i osób niezwiązanych z bankiem. Telefonem z IKO można obecnie płacić w 68 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce, między innymi w takich sieciach jak Auchan, Dino, Intermarche, Piotr i Paweł, Real, Simply Market, Shell, Rossmann, Empik, Sushi 77, Dominium, McDonalds, North Fish, Sodexo, Telepizza, Coffee Heaven, Costa Coffee, Green Coffee, Empik cafe, Helios, Multikino, Aldo, Carry, Esprit, GAP, Gatta, Pierre Cardin, Promod, River Island, Smyk, Tatuum, Triumph, Venezia, Decathlon, HiMountain, Avans, Media Expert, MIX Electronics, Sferis, Douglas, Inglot, L’Occitane, Sephora, 1-minute, Inmedio, Relay.
IKO umożliwia także dokonywanie płatności za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.
Lista bankomatów Euronet obsługujących IKO jest dostępna na stronie: www.pkobp.pl/poi, a także z poziomu samej aplikacji, w której można wyszukać bankomat, korzystając z funkcji geolokalizacji.
źródło: PKO Bank Polski
Kan
PKO wchodzi w XXI wiek, FINALLY!
Mam pytanie – po co aplikacji IKO w telefonie dostęp do książki telefonicznej i do spisu połączeń?
Lisu – wymagane przez naszą aplikację uprawnienia są niezbędne do korzystania z różnych funkcji IKO. Spis kontaktów i połączeń są np. potrzebne przy przesyłaniu przelewów na numer telefonu. Uprawnienia dotyczące SMS, są natomiast wykorzystywane w procesie aktywacji portmonetki IKO w celu potwierdzenia numeru, na którym jest ona aktywowana.
~Ekspert… Naciągane wyjaśnienie . Raczej niemożliwe jest abyśmy do wszystkich z książki telefonicznej wysyłali przelewy . Podobnie nr telefonu już nie wystarczy do jego weryfikacji ???? To absurd . Przecież wysyłanie kodów SMS służących do zatwierdzania transakcji nie wymaga takich uprawnień . Za dużo chcecie !
Baza potencjalnych klientów piechotą nie chodzi 😉
tylko kto chce ponosic oplate za wyplate z bankomatu jedyne 9zl …..
tomekef – wypłaty z bankomatów Euronetu dla wszystkich klientów IKO są darmowe. Dotyczy to zarówno klientów PKO Banku Polskiego, Inteligo jak i osób posiadających portmonetkę.
Cytat – Zwolnienie z opłat za wypłaty gotówki Portmonetką IKO w bankomatach dotyczy 6 miesięcy od aktywacji aplikacji. Po zakończeniu tego okresu opłata będzie zgodna z obowiązującą Tabelą opłat i prowizji.
http://inteligo.pl/aktualnosci/uwaga-2013-bezplatne-bankomaty-sieci-euronet-dla-uzytkownikow-iko/?utm_source=mail_05.02.14&utm_medium=lead1&utm_campaign=newsletter
Co źle zrozumiałem?
Lucek – zgodnie z polityką sklepów z aplikacjami uprawnienia nadaje się podczas instalacji aplikacji do całej funkcji – w tym wypadku „kontaktów” – a nie tylko do jej części. Aby przy wysyłaniu przelewu na numer telefonu, użytkownik miał możliwość wybrania numeru telefonu z listy kontaktów w swoim urządzeniu, wymagane jest posiadanie przez aplikację uprawnienia dostępu do książki telefonicznej. Jeśli chodzi o wysyłanie smsów, to są one używane w procesie rejestracji portmonetki IKO w celu weryfikacji numeru telefonu, z którym jest ona powiązana.
Czy przy zmianie smartfona i ponownym (nowym) zainstalowaniu aplikacji, cały proces aktywacji i rejestracji trzeba wykonać od nowa ?