Facebook oficjalnie uruchomił usługę Workplace (wcześniej znaną pod nazwą Facebook at Work), która od dziś będzie otwarta dla wszystkich zainteresowanych organizacji. Ich przedstawiciele mogą się zgłaszać za pośrednictwem strony internetowej i oczekiwać na kontakt ze strony zespołu Workplace.

logo Workplace

Facebook oficjalnie uruchomił usługę Workplace (wcześniej znaną pod nazwą Facebook at Work), która od dziś będzie otwarta dla wszystkich zainteresowanych organizacji. Ich przedstawiciele mogą się zgłaszać za pośrednictwem strony internetowej i oczekiwać na kontakt ze strony zespołu Workplace.


W okresie testowym z usługi Worplace zaczęło korzystać ponad 1000 firm z całego świata, powstało też ponad 100 000 grup.

  • 5 krajów, w których Workplace cieszy się największą popularnością to: Indie, Norwegia, USA, Wielka Brytania oraz Francja.
  • Narzędzie jest używane na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Antarktydy.
  • Workplace wypełnia niszę rynkową – służy ludziom, którzy nie pracują w biurach, na przykład sprzedawcom, załogom statków czy baristom. Dzięki temu, że działa na urządzeniach mobilnych jest chętnie adaptowany przez osoby, które nie mają dostępu do tradycyjnych narzędzi biurowych.


Jednocześnie Facebook ogłosił więcej szczegółów dotyczących Workplace:

  • Konkurencyjne ceny. Model opłat bazuje na liczbie aktywnych użytkowników w danym miesiącu, dzięki czemu firmy płacą tylko za realne użycie usługi. Im więcej aktywnych użytkowników, tym mniejsza opłata za każdego z nich:
    • 3 dolary, jeśli organizacja ma poniżej 1000 aktywnych użytkowników miesięcznie
    • 2 dolary, jeśli organizacja ma między 1001 a 10 000 aktywnych użytkowników miesięcznie
    • 1 dolar, jeśli organizacja ma ponad 10 001 aktywnych użytkowników miesięcznie
  • Rozwój produktu
    • Szereg nowych funkcji dodanych w ciągu ostatnich 18 miesięcy, takich jak Live, Reakcje, automatyczne tłumaczenie, Work Chat z funkcją połączeń wideo i grupowych rozmów audio czy wyszukiwarka z filtrami.
    • Multi-Company Groups. Grupy umożliwiające współpracę osób z wielu różnych firm. Wszyscy członkowie tych grup muszą należeć do społeczności Workplace. Żaden z nich nie ma dostępu do danych innej firmy poza tymi umieszczonymi we wspólnej grupie.
  • Program partnerski Workplace. Globalny ekosystem partnerów, takich jak Deloitte czy Microsoft, dzięki którym klienci mogą optymalnie wykorzystać narzędzie Workplace.

Facebook at Work, może zrewolucjonizować firmowy intranet, ale twórcy tej wersji nie mogą zapomnieć o głównym przeznaczeniu tego narzędzia – ma nie tylko budować relacje, ale przede wszystkim ułatwiać pracę i komunikację. Jak sobie z tym poradzą, czas pokaże. Dedykowana pracownikom wersja do złudzenia przypomina bowiem znany większości portal społecznościowy. Prosty interfejs, możliwość tworzenia grup czy choćby Messenger, wzbogacony o możliwość wykonywania połączeń i wideorozmów mają ułatwić porozumiewanie się między współpracownikami. Dodatkowo, twórcy serwisu zadbali o użytkowników urządzeń mobilnych – pracownicy korzystający z telefonów komórkowych, mogą pobrać aplikacje umożliwiające przeglądanie aktualności oraz rozmowy.







źródło: Facebook

Kan