Marka Alior Sync zniknie z rynku – klienci tego banku będą mieli dostęp do znacznie szerszej, wspólnej oferty T-Mobile – poinformował zarząd Alior Banku.

Od strony prawnej, merytorycznej, produktowej, cenowej, ekonomicznej itd. dla klientów nic nie zmienia się na gorzej. Wręcz przeciwnie – pojawią się nowe możliwości, nowe benefity – powiedziano w czasie konferencji.

Alior Bank wykorzystując swój potencjał wdraża kolejne strategiczne projekty. W pierwszej połowie br. wystartuje wspólny projekt Alior Banku i T-Mobile Polska. Celem współpracy jest zapewnienie klientom najnowocześniejszych na świecie rozwiązań technologii internetowej i mobilnej, bankowości transakcyjnej oraz produktów i usług, które łączyć będą korzyści wynikające ze współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej. Na razie zarząd nie chce zdradzić, pod jaką marką będzie funkcjonował ten nowy projekt po połączeniu sił. Zmienia się kolorystyka, a nie jest to coś, co jest dla klientów szczególnie istotne. – Zmiany wiążą się z silniejszą współpracą Alior Banku z operatorem sieci komórkowej T-Mobile. W połowie roku ujawnimy więcej szczegółów tej współpracy, ale generalnie wszyscy klienci Alior Synca staną się klientami nowego tworu z T-Mobile, którego nazwy nie mogę jeszcze ujawnić – dodał Michał Hucał, wiceprezes Alior Banku.

W połowie grudnia ub. roku Alior Bank i T-Mobile Polska podpisały umowę o współpracy dotyczącą przygotowania kompleksowej oferty produktów i usług bankowych oraz zapewnienia do nich wielokanałowego dostępu.

Od 5 marca br. klienci Alior Banku mogą korzystać z usługi T-Mobile – MyWallet, umożliwiającej płatności zbliżeniowe telefonem komórkowym w ponad 140 tys. punktów w Polsce. W „mobilnym portfelu” dostępne będą zarówno karty debetowe, jak i karty kredytowe. Aby skorzystać z usługi MyWallet należy być abonentem sieci T-Mobile i posiadać telefon z funkcją Near Field Communication (NFC – ang. – komunikacja bliskiego zasięgu), z kartą SIM przystosowaną do NFC. Obecnie klienci mogą wybierać spośród 20 modeli telefonów, za pomocą których można korzystać z oferty MyWallet. Klient, po pobraniu na swój telefon aplikacji MyWallet powinien złożyć zlecenie w banku na instalację karty w telefonie. Po zdalnej instalacji karty od razu możliwe jest dokonywanie płatności zbliżeniowych za pomocą telefonu. Do października 2014 r. usługa dla klientów T-Mobile jest bezpłatna.

Alior Bank wypracował w 2013 r. ponad 1,54 mld zł przychodów netto z działalności operacyjnej, w tym 999 mln zł z tytułu odsetek i 275 mln zł z tytułu opłat i prowizji. Oznacza to wzrost przychodów o ponad 20 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zysk netto Banku za 2013 r., z uwzględnieniem zdarzeń nadzwyczajnych wyniósł 227,8 mln zł, co oznacza wzrost o 272,8% r/r. Bez uwzględnienia zdarzeń nadzwyczajnych zysk netto w 2013 r. wyniósł 247 mln zł i był wyższy o 12 proc. od wyniku osiągniętego w 2012 r. Na koniec 2013 r. łączna wartość kredytów udzielonych klientom przez Alior Bank wyniosła 19,7 mld zł, a wartość zgromadzonych depozytów 20,8 mld zł. To odpowiednio 38 proc. i 19 proc. więcej, niż w porównywalnym okresie 2012 r. Współczynnik kredytów do depozytów ukształtował się na bezpiecznym poziomie 94 proc. Dzięki niskokosztowemu modelowi zarządzania Spółką, pomimo wzrostu skali prowadzonej działalności, współczynnik kosztów do dochodów wyniósł 55 proc. w 2013 r., w porównaniu do 58,7 proc. w roku poprzednim (bez uwzględnienia zdarzeń nadzwyczajnych).
Dane finansowe za 2013 r., jak i dane porównywalne, uwzględniają przekształcenia związane z księgowym ujmowaniem przychodów ze sprzedaży ubezpieczeń, o których Bank poinformował w raporcie bieżącym nr 17/2014 z 26 lutego 2014 r. modyfikując wprowadzone w III kwartale 2013 r. podejście do księgowej ewidencji przychodów z bancassurance.

Strategiczny alians pomiędzy najbardziej innowacyjnym polskim bankiem, a operatorem telekomunikacyjnym o globalnym zasięgu to pionierski projekt na niespotykaną dotąd skalę w Europie – informował w oficjalnym komunikacie ze stycznia Alior Bank.

źródło: Alior Bank, Bankier.pl

Kan