Orange Polska Podsumowanie 1 kw. 2017 roku:
- wzrost przychodów o 0,5% rok-do-roku wobec -4,2% w 1 kw. 2016
- wzrost przychodów komórkowych o 2,4% rok-do-roku: dalszy zwrot ku ofertom ratalnym (odzwierciedlony w przychodach ze sprzedaży sprzętu) zrównoważył spadek przychodów z usług (głównie w segmencie przedpłaconym)
- przyrost o +11% rok-do-roku liczby mobilnych usług abonamentowych, +190 tys.
przyłączeń netto w 1 kw. - przyrost o +8% rok-do-roku liczby klientów stacjonarnego Internetu, +63 tys.
przyłączeń netto w 1 kw., dzięki popularności mobilnego Internetu do użytku stacjonarnego oraz usług światłowodowych - przyrost o +50% rok-do-roku liczby klientów ofert konwergentnych , +103 tys. przyłączeń netto w 1 kw.
- marża EBITDA na poziomie 26,5%, spadek o 4,5 pp rok-do-roku, odzwierciedlający presję na tradycyjne linie biznesowe oraz zniekształcenie bazy porównawczej (ze względu na rozwiązanie w 1 kw. 2016 rezerwy na koszty pracy w kwocie 94 mln zł); utrzymany bazowy trend optymalizacji kosztów pośrednich
- z wyłączeniem nakładów na sieć światłowodową, spadek nakładów inwestycyjnych o 17% rok-do-roku
Odnosząc się do wyników za 1 kwartał 2017 roku, Jean-François Fallacher, Prezes Zarządu, stwierdził:
„W pierwszym kwartale, zgodnie z przyjętymi priorytetami, nasze działania koncentrowały się
wokół konwergencji i usług światłowodowych. W połowie lutego z powodzeniem wprowadziliśmy ofertę konwergentną Orange Love, która stanowi naszą flagową propozycję dla gospodarstw domowych i drobnych przedsiębiorstw w Polsce oraz jest naszym wyróżnikiem na rynku. Jesteśmy zadowoleni z pierwszych efektów komercyjnych tej oferty. W zdecydowanej większości przypadków, przyłączenia generują dodatkową wartość poprzez dosprzedaż usług. Liczba klientów ofert konwergentnych wzrosła w tym kwartale o ponad 100 tys., tj. o 12%. Wśród indywidualnych klientów stacjonarnego Internetu wskaźnik penetracji dla ofert konwergentnych wzrósł do 38% (z 28% rok wcześniej).
Liczba klientów usług światłowodowych zwiększyła się o 29 tys., co prawie dorównało szczytowi komercyjnemu z 4 kw. Na koniec marca, w zasięgu sieci światłowodowej znajdowało się prawie 1,7 mln gospodarstw domowych. W 1 kw. zasięg tych usług wzrósł o ponad 200 tys. gospodarstw domowych, z czego ok. 20% przypadło na infrastrukturę innych operatorów. To dowodzi, że jesteśmy otwarci na współpracę i chcemy rozbudowywać sieć w sposób efektywny. Potwierdzamy, że naszym celem w 2017 roku jest objęcie zasięgiem ponad miliona nowych gospodarstw domowych.
Jak podaliśmy w lutym, trwa proces przeglądu średniookresowych planów strategicznych w celu usprawnienia ich realizacji i alokacji zasobów oraz uzyskania większej efektywności. Aktualizację średniookresowej prognozy planujemy przedstawić w lipcu, razem z wynikami drugiego kwartału.”
Pełne wyniki finansowe: Tutaj
źródło: Orange
Kan
Warto przeczytać
Orange Polska ma 15,990 mln kart SIM – spadek nowych aktywacji prepaid
Byłam pewna, że straci więcej. Tak przynajmniej wynikało z danych GUS. Pytanie który op stracił najwięcej
Dobrze im tak
Tracą wszyscy, i o to chodzi
Chciałem wymienić kartę sim w Nju Mobile na taką w której nie trzeba podawać pinu w Pre Paid zapytałem obsługa klienta czy wymienia mi bezpłatnie, bo rozważam przejście do konkurencji. zażądali ode mnie około 20 zł więc napisałem im że ich żegnam i przeszedłem do konkurencji .życzę dalszych takich sukcesów w podejściu do klienta