Orange Polska Podsumowanie 1 kw. 2017 roku:

  • wzrost przychodów o 0,5% rok-do-roku wobec -4,2% w 1 kw. 2016
  • wzrost przychodów komórkowych o 2,4% rok-do-roku: dalszy zwrot ku ofertom ratalnym (odzwierciedlony w przychodach ze sprzedaży sprzętu) zrównoważył spadek przychodów z usług (głównie w segmencie przedpłaconym)
  • bardzo dobre wyniki komercyjne w ofertach konwergentnych, mobilnych usługach abonamentowych i Internecie stacjonarnym:
    • przyrost o +11% rok-do-roku liczby mobilnych usług abonamentowych, +190 tys.
      przyłączeń netto w 1 kw.
    • przyrost o +8% rok-do-roku liczby klientów stacjonarnego Internetu, +63 tys.
      przyłączeń netto w 1 kw., dzięki popularności mobilnego Internetu do użytku stacjonarnego oraz usług światłowodowych
    • przyrost o +50% rok-do-roku liczby klientów ofert konwergentnych , +103 tys. przyłączeń netto w 1 kw.
  • baza usług przedpłaconych nadal pod wpływem znacznego spadku nowych aktywacji po wprowadzeniu obowiązku rejestracji kart SIM
  • EBITDA w wysokości 748 mln zł; cel całoroczny w przedziale 2,8-3,0 mld zł potwierdzony
    • marża EBITDA na poziomie 26,5%, spadek o 4,5 pp rok-do-roku, odzwierciedlający presję na tradycyjne linie biznesowe oraz zniekształcenie bazy porównawczej (ze względu na rozwiązanie w 1 kw. 2016 rezerwy na koszty pracy w kwocie 94 mln zł); utrzymany bazowy trend optymalizacji kosztów pośrednich
  • skorygowane nakłady inwestycyjne4 w wysokości 385 mln zł (wzrost o 2,1% rok-doroku), w tym 126 mln zł na rozbudowę sieci światłowodowej
    • z wyłączeniem nakładów na sieć światłowodową, spadek nakładów inwestycyjnych o 17% rok-do-roku
  • prawie 1,7 mln gospodarstw domowych w zasięgu sieci światłowodowej na koniec marca (z czego 215 tys. objęto zasięgiem w 1 kw.)
  • skorygowane organiczne przepływy pieniężne4 w wysokości -254 mln zł, w wyniku dużego zapotrzebowania na kapitał obrotowy (głównie ze względu na płatności za inwestycje i zakupy telefonów komórkowych w 4 kw. 2016)
  • Odnosząc się do wyników za 1 kwartał 2017 roku, Jean-François Fallacher, Prezes Zarządu, stwierdził:

    „W pierwszym kwartale, zgodnie z przyjętymi priorytetami, nasze działania koncentrowały się
    wokół konwergencji i usług światłowodowych. W połowie lutego z powodzeniem wprowadziliśmy ofertę konwergentną Orange Love, która stanowi naszą flagową propozycję dla gospodarstw domowych i drobnych przedsiębiorstw w Polsce oraz jest naszym wyróżnikiem na rynku. Jesteśmy zadowoleni z pierwszych efektów komercyjnych tej oferty. W zdecydowanej większości przypadków, przyłączenia generują dodatkową wartość poprzez dosprzedaż usług. Liczba klientów ofert konwergentnych wzrosła w tym kwartale o ponad 100 tys., tj. o 12%. Wśród indywidualnych klientów stacjonarnego Internetu wskaźnik penetracji dla ofert konwergentnych wzrósł do 38% (z 28% rok wcześniej).

    Liczba klientów usług światłowodowych zwiększyła się o 29 tys., co prawie dorównało szczytowi komercyjnemu z 4 kw. Na koniec marca, w zasięgu sieci światłowodowej znajdowało się prawie 1,7 mln gospodarstw domowych. W 1 kw. zasięg tych usług wzrósł o ponad 200 tys. gospodarstw domowych, z czego ok. 20% przypadło na infrastrukturę innych operatorów. To dowodzi, że jesteśmy otwarci na współpracę i chcemy rozbudowywać sieć w sposób efektywny. Potwierdzamy, że naszym celem w 2017 roku jest objęcie zasięgiem ponad miliona nowych gospodarstw domowych.

    Jak podaliśmy w lutym, trwa proces przeglądu średniookresowych planów strategicznych w celu usprawnienia ich realizacji i alokacji zasobów oraz uzyskania większej efektywności. Aktualizację średniookresowej prognozy planujemy przedstawić w lipcu, razem z wynikami drugiego kwartału.”


    Pełne wyniki finansowe: Tutaj



    źródło: Orange

    Kan

    Warto przeczytać
    Orange Polska ma 15,990 mln kart SIM – spadek nowych aktywacji prepaid