Aż trudno uwierzyć, że Orange kończy dziś 20 lat. Historia marki sięga 1994 roku, kiedy pojawiła się w Wielkiej Brytanii. Z upływem lat kolejne firmy w różnych krajach przejmowały logo Orange i zmieniały się wraz z marką. W Polsce Orange jest obecna od 9 lat. Jako ciekawostkę zobaczcie pierwszy spot z 1994 roku.
Na całym świecie grupa ma ponad 230 milionów klientów i działa w ponad 30 krajach. Według międzynarodowej firmy badawczej Millward Brown Orange zajmuje 62 miejsce wśród najbardziej wartościowych marek.
źródło: Orange
Kan
Świetna ta reklama nawet dzisiaj choć już wiekowa.Brytyjska szkoła reklamy stoi jedna na wyższym poziomie niż nasza.
My niestety musimy oglądać tępy wyraz twarzy Karolaka.
@iperyt – absolutnie sie z Toba zgadzam.. Inne (nie tylko brytyjskie ale takze i francuskie) wersje z ryba w akwarium czy z ludzmi spacerujacymi po niebie w Paryzu tez byly zachwycajace. Niestety takich jak Ty czy ja jest malo w Polsce wiec taki przekaz nie ma racji bytu.-.. Niestety kazdy oczekuje na koncu…. Teraz XXX za 1zl w abonamencie za 1zl… 🙁 Orange probowal zaraz po rebrandingu stosowac sie scisle do wytycznych z Londynu ale… to nie dzala.. 🙁
Niestety po 1989 roku nasze firmy reklamowe zapatrzyły się w lunaparkowo – tandetne reklamy niemieckie w których też próżno szukać choć odrobiny wyższych wrażeń i tak zostało:(Zaryzykuję twierdzenie że nasi nawet w stosunku do Niemców zaniżyli pułap.
Reklama świetna, szkoda że ma się nijak do jakości usług tejże firmy :/