Orange Polska spodziewa się poprawy sprzedaży w segmencie internetu w drugiej połowie roku. „Spodziewamy się poprawy w tym segmencie, szczególnie w drugiej połowie roku. Pracujemy nad wieloma inicjatywami, które mają pomóc nam w sprzedaży internetu szerokopasmowego, m.in. na polu regulacyjnym. Przedstawiamy również klientom nowe oferty, m.in. oferty konwergentne” – powiedział podczas konferencji członek zarządu, Vincent Lobry.

Grupa widzi ponadto osłabienie presji cenowej na rynku komórkowym, jednak poziom konkurencji pozostaje jej zdaniem wysoki.

Poprawa ARPU w segmencie internetowym to kwestia dłuższego czasu” – dodał.

Liczba usług dostępu szerokopasmowego Orange Polska dla rynku detalicznego spadła w pierwszym kwartale o 16 tys. do 2,285 mln w stosunku do 2,301 mln na koniec grudnia. Tymczasem w czwartym kwartale 2013 roku spadek w tej dywizji wyniósł 4 tys. usług.

Miesięczny przychód na abonenta usług dostępu szerokopasmowego, telewizji i VOIP wyniósł w pierwszym kwartale 60,5 zł wobec 60,9 zł w czwartym kwartale ubiegłego roku.

Prezes Orange Polska, Bruno Duthoit, poinformował na konferencji, że w segmencie usług komórkowych Orange Polska obserwuje obecnie migrację do usług abonamentowych oraz wzrost znaczenia taryf sim-only w tym segmencie. Spółka widzi też mniejszą presję cenową na rynku komórkowym, ale jak powiedział prezes „konkurencja pozostaje na wysokim poziomie„.

Orange Polska dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.

źródło:
PAP

Kan