Wyniki telefonii komórkowej za 2011 rok
- przychody rok-do-roku na niezmienionym poziomie, wskutek obniżek stawek MTR
- z wyłączeniem wpływu obniżek MTR, przychody segmentu komórkowego wzrosły
o 3,0% względem 2010 roku - EBITDA wyższa o 1,7% rok-do-roku, przy solidnej marży 29,8% (+0,5 p.p. rok-do-roku)
- utrzymanie dobrych trendów komercyjnych: przyrost bazy klientów komórkowych
o 2,3% rok-do-roku, dzięki 326 tys. przyłączeń netto (w tym 44 tys. w 4 kw.) - utrzymanie wiodącej pozycji na rynku w ujęciu wartościowym: stabilny udział w rynku
na poziomie 30,2% (w 4 kw.) - przyrost abonentów dedykowanych mobilnych usług dostępu do internetu o 35,4% rokdo-
roku - wzrost ARPU z przesyłu danych w post-paid w 4 kw. o 20,8% rok-do-roku, odzwierciedla
wpływ smartfonów, których udział w nowych i przedłużanych umowach post-paid wzrósł
do 35% w 4 kw.
Kluczowe wskaźniki
telefonia komórkowa |
4 kw. 2011 |
4 kw. 2010 |
Zmiana | 2011 | 2010 | Zmiana |
Przychody (w mln zł) | 1 936 | 2 002 | -3,3% | 7 706 | 7 711 | -0,1% |
Łączna liczba klientów (w tys.) | 14 658 | 14 332 | +2,3% | |||
Liczba klientów post-paid (w tys.) |
6 977 | 6 957 | +0,3% | |||
Liczba klientów pre-paid (w tys.) | 7 681 | 7 375 | +4,1% | |||
Liczba mobilnych dostępów szerokopasm. (w tys. |
741 | 547 | +35,4% | |||
Marża EBITDA (w % przychodów) | 26,9% | 28,9% | -2,0 pp | 29,8% | 29,3% | +0,5 pp |
Przychody segmentu komórkowego nie zmieniły się w skali roku, ponieważ na ich ewolucję niekorzystny wpływ wywarła obniżka stawek MTR za SMS i połączenia głosowe. Z wyłączeniem wpływu tych obniżek, przychody wzrosły o 3,0% w porównaniu do 2010 roku, przy czym wzrost
wynikał przede wszystkim z solidnego przyrostu liczby klientów Orange (o 326 tys., tj. 2,3% rok-doroku),
który z nadwyżką zrównoważył rynkową presję cenową. Nadal zwiększała się liczba
smartfonów, a ich udział w nowych i przedłużanych umowach post-paid wzrósł z 22% w 4 kw. 2010 do 35% w 4 kw. 2011. Miało to korzystny wpływ na ARPU z usług przesyłu danych1 – w skali roku odnotowano wzrost tego wskaźnika o 20,8%.
EBITDA w segmencie komórkowym utrzymała się na solidnym poziomie (wzrost o 1,7% rok-doroku), przy marży 29,8% (wobec 29,3% w 2010 roku). Wynik ten został osiągnięty dzięki stabilnym przychodom przy 5,5% spadku kosztów usług międzyoperatorskich (w wyniku obniżek stawek MTR oraz zmniejszenia asymetrii MTR w rozliczeniach z P4).
Smartfony osiągnęły 35 proc. sprzedaży i używa ich 2,1 mln klientów.

Orange: wyniki telefonii komórkowej za 2011 rok
źródło: Grupa TP
Kan
Jak widać Orange ma się dobrze i nie widać tej masowej ucieczki do Play, o której ciągle czytamy. Moim zdaniem te wszystkie statystyki migracji czy z numerem czy bez są tylko zabawa ich autorów dla puszczenia oka dla danego operatora.
Sam aktywowałem dwa startery orange tylko po to żeby sobie doładować konto na wirtualnym dysku… teraz wcale ich nie używam.
Przyjdą już niebawem czasy, gdy karty SIM będą w takim samym tempie wyłączane… Zobaczycie. Chyba że operatorzy zrobią wieczną się ważność konta…
Ja mam w Orange numer od 1999 roku. A do Play przeniosłem z 6 numerów. Do Fresha. Wygadam te ich 60zł i starter do śmieci. A tych z Sprite i Fanta też już wygadałem z 10 co najmniej. I tak im rosną statystyki.